اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات سنگین برای عاملان توطئه مرگبار در باغ


دو مرد تبهکار که با همدستی زنی، سناریوی قتل شوهر او را طراحی و اجرا کرده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری با مجازاتی سنگین روبرو شدند.

خبرگزاری مهر:  دو مرد تبهکار که با همدستی زنی، سناریوی قتل شوهر او را طراحی و اجرا کرده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری با مجازاتی سنگین روبرو شدند.

در جلسه دادگاه،که صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد، نماینده دادستان در تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده خالق 33 ساله متهم به مباشرت در قتل، ابوالفضل به اتهام معاونت در قتل و مشاركت در سرقت و گلناز متهم به معاونت در قتل عمدی جلال 57 ساله هستند. متهمان در تاریخ 10 آذرماه سال 87 مقتول را در شهریار به قتل رسانده و سپس جسد او را در اخترآباد رها کردند.

سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل پدرشان درخواست قصاص کردند.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به خالق از او خواست به دفاع از خود بپردازد که متهم با رد اتهام قتل عمدی گفت: روز حادثه ابوالفضل و گلناز جلال را به قتل رسانده و جسد او را با یک خودروی پراید به باغ من در شهریار آوردند. آنها از من خواستند جسد را در محل خلوت رها کنم و در برابر این کار دو میلیون تومان پول نقد و خودروی پراید مقتول را به من دادند.

سپس ابوالفضل در جایگاه قرار گرفت و با رد ادعاهای خالق گفت: روز حادثه مقتول سراغ من آمد و خواست با او برای یک کاری به یک باغ در حوالی شهریار برویم. در آنجا من چند دقیقه او را تنها گذاشتم و زمانی که برگشتم خالق گفت که جلال را به دستور همسرش خفه کرده است. من از ماجرای قتل هیچ اطلاعی نداشتم.

رئیس دادگاه سپس از گلناز خواست در جایگاه قرار بگیرد که او هم مانند دو همدستش اتهامات خود را رد کرد و گفت: من سه سال صیغه مقتول بودم و بعد او مرا به عقد دایم خود درآورد از قتل هیچ اطلاعی ندارم. روز حادثه جلال و ابوالفضل برای پیدا کردن کار به یک باغ در حوالی شهریار رفتند و بعد از آن دیگر باز نگشت. فردای آن روز ابوالفضل سراغ من آمد و گفت که باید زن من بشوی من به او گفتم شوهر دارم اما ابوالفضل ادعا کرد جلال دیگر بر نمی‌گردد. او سپس مرا تهدید کرد اگر خودروی سمند را به نامش نکنم فرزندم را می‌کشد. من هم از ترس فرزندم این کار را کردم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و خالق را به اتهام قتل عمدی به قصاص و به اتهام سرقت به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم کردند. ابوالفضل نیز به اتهام معاونت در قتل به 15 سال حبس ، به اتهام مشارکت در سرقت به 3 سال زندان و 74 ضربه شلاق ، به اتهام انتقال مالغیر به شش سال زندان و شش میلیون جزای نقدی و به 5 سال زندان به نیک شهر محکوم شد. گلناز نیز به اتهام معاونت در قتل به 15 سال زندان محکوم شد.


ویدیو مرتبط :
اشد مجازات برای عاملان اسید پاشی در اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجازات سنگین برای عاملان توطئه خانوادگی!





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مجازات سنگین برای عاملان توطئه خانوادگی

اعضای خانواده ای که در توطئه خانوادگی مرد تنها را به قتل رسانده بودند با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص و زندان محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، 21 فروردین سال گذشته قتل مرد 45 ساله ای به کارآگاهان پلیس آگاهی اسلامشهر اطلاع داده شد. دقایقی بعد تیمی از ماموران در محل حاضر شده و با جسد ناصر در حالی که با 78 ضربه چاقو به قتل رسیده بود روبرو شدند.

در ادامه ماموران در جریان تحقیقات به یکی از دوستان مقتول به نام شکرعلی مشکوک شده و او را دستگیر کردند. متهم در ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت : تصور می کردم مقتول قصد آزار و اذیت دختر بزرگم را دارد. به همین خاطر نقشه قتل او را طراحی کردم. شب حادثه به همراه زهرا همسرم ،فاطمه دختر کوچکم  و خواستگار او به نام امیر به خانه ناصر رفته و نقشه قتل را اجرا کردیم.

در ادامه پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست برای چهار متهم آن به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جریان محاکمه متهمان با تناقض گویی اتهام قتل را به گردن یکدیگر انداختند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان ووکلای مدافع آنها ، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و شکرعلی را به اتهام قتل عمد به قصاص ، امیر را به 15 سال حبس و فاطمه و زهرا را به سه سال زندان محکوم کردند./مهر