اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجادله موسویان و وزیر دفاع آمریکا در نشست منامه



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,كنفرانس دیالوگ منامه

 

اخبار سیاست خارجی - مجادله موسویان و وزیر دفاع آمریکا در نشست منامه/ موسویان: جرات نمی کنید حتی در مورد اسرائیل حرف بزنید

موسویان خطاب به هیگل گفت: نكته دیگری که آقای هیگل به آن اشاره کرد برنامه اتمی ایران بود. ایران بمب هسته ای ندارد، ایران عضو معاهده ان پی تی است و به اژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه ٥٠٠٠ نفر روز بارزسی داده و اژانس هم تأیید كرده كه هیچ انحرافی در برنامه اتمی ایران به سمت بمب نبوده أست.

چاك هیگل وزیر دفاع آمریکا امروز در سخنرانی افتتاحیه امروز كنفرانس "دیالوگ منامه" برنامه اتمی ایران و سلاحهای شیمیایی سوریه را تهدیدات اصلی سلاحهای كشتار جمعی در منطقه خواند و بر اراده امریكا برای مبارزه با این تهدیدات تاكید كرد.

 

 این كنفرانس كه با حضور صدها تن از شخصیتهای بین المللی از جمله وزرای خارجه و دفاع كشورهای مختلف از منطقه ، اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا ،امروز در منامه اغاز بكار كرد ، به امنیت منطقه خلیج فارس و خاو رمیاته میپردازد.

از ایران كاظم سجادپور مشاور وزیر خارجه در این نشست شركت کره است.

دکتر حسین موسویان سخنگوی سابق تیم مذاکره کننده ی هسته ای که در این نشست شرکت کرده بود، در پاسخ به سخنان وزیر خارجه آمریکا گفت: شما به مسئله سلاحهای شیمیایی سوریه اشاره كردید. نابودی سلاحهای شیمیایی در سوریه مدیون همكاری ایران است.

وی افزود: همكاری مشترك روسیه و ایران و امریكا بود كه موجب این موفقیت شد.لذا امریكا باید در این مورد از ایران تشكر كند.

موسویان ادامه داد: نكته دیگری که آقای هیگل به آن اشاره کرد برنامه اتمی ایران بود. ایران بمب هسته ای ندارد، ایران عضو معاهده ان پی تی است و به اژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه ٥٠٠٠ نفر روز بارزسی داده و اژانس هم تأیید كرده كه هیچ انحرافی در برنامه اتمی ایران به سمت بمب نبوده أست.

عضو ارشد سابق تیم مذاکره کننده هسته تصریح کرد: با این وجود شما در ١٠ سال گذشته همه توان خود را علیه برنامه هسته ای ایران بكار گرفته اید در حالیكه تنها رژیمی كه صدها بمب هسته ای در خاورمیانه دارد ، اسرائیل است. شما در صحبت امروز خود حتی یك كلمه به بمب های اتمی اسرائیل كه تنها تهدید هسته ای در خاورمیانه هست اشاره نكردید.واقعیت این است كه اسرائیل تهدید اتمی در خاورمیانه هست و شما جرات نمیكنید یك كلمه در این مورد حرف بزنید و هیچ اقدامی هم نمیكنید.

چاک هیگل در پاسخ به موسویان گفت که جامعه بین الملل نقض تهدیدات ایران در مورد ان پی تی را تایید کرده است.

وزیر دفاع آمریکا اما ترجیح داد هیچ پاسخی به اظهارات موسویان در مورد سلاحهای شیمیایی سوریه و بمبهای اتمی اسراییل نکند!

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
وزیر دفاع آمریکا:آموزش نخستین گروه.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدال لفظی موسویان با وزیر دفاع آمریکا


چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا امروز در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس «دیالوگ منامه»، برنامه اتمی ایران و سلاح‌های شیمیایی سوریه را تهدیدات اصلی سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه خواند و بر اراده آمریکا برای مبارزه با این تهدیدات تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا امروز در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس «دیالوگ منامه»، برنامه اتمی ایران و سلاح‌های شیمیایی سوریه را تهدیدات اصلی سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه خواند و بر اراده آمریکا برای مبارزه با این تهدیدات تاکید کرد.

پایگاه خبری انتخاب: حسین موسویان سخنگوی سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران نیز که در این نشست شرکت کرده بود، در پاسخ به سخنان وزیر خارجه آمریکا گفت: شما به مسئله سلاح‌های شیمیایی سوریه اشاره کردید. نابودی سلاح‌های شیمیایی در سوریه مدیون همکاری ایران است.

وی افزود: همکاری مشترک روسیه و ایران و امریکا بود که موجب این موفقیت شد؛ لذا امریکا باید در این مورد از ایران تشکر کند.

موسویان ادامه داد: نکته دیگری که آقای هیگل به آن اشاره کرد برنامه اتمی ایران بود. ایران بمب هسته‌ای ندارد. ایران عضو معاهده ان پی تی است و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه ٥٠٠٠ نفر روز بارزسی داده و آژانس هم تأیید کرده که هیچ انحرافی در برنامه اتمی ایران به سمت بمب نبوده است.

این عضو ارشد سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تصریح کرد: با این وجود شما در ١٠ سال گذشته همه توان خود را علیه برنامه هسته‌ای ایران به کار گرفته‌اید در حالی که تنها رژیمی که صدها بمب هسته‌ای در خاورمیانه دارد، اسرائیل است.

 شما در صحبت امروز خود حتی یک کلمه به بمب‌های اتمی اسرائیل که تنها تهدید هسته‌ای در خاورمیانه است، اشاره نکردید. واقعیت این است که اسرائیل، تهدید اتمی در خاورمیانه هست و شما جرأت نمی‌کنید یک کلمه در این مورد حرف بزنید و هیچ اقدامی هم نمی‌کنید.

چاک هیگل در پاسخ به موسویان گفت که جامعه بین‌الملل نقض تهدیدات ایران در مورد ان پی تی را تایید کرده است.

او اما ترجیح داد هیچ پاسخی به اظهارات موسویان در مورد سلاح‌های شیمیایی سوریه و بمب‌های اتمی رژیم صهیونیستی ندهد!