اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجادله رسایی و علی لاریجانی در مجلس


تذکر آیین نامه ای حمید رسایی درباره گزارش حادثه 22 بهمن قم و پاسخ های علی لاریجانی به وی، مجادله ای کوتاه بین نماینده تهران و رئیس مجلس را در صحن علنی رقم زد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در جلسه علنی امروز خانه ملت در تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: امروز صبح بنده تذکری دادم و گفتم بعد از حادثه 22 بهمن قم مصاحبه کردم و اتفاقات رخ داده را محکوم کردم. گفتم مردم قم و کسانی که این کار را انجام دادند، اشتباه کردند.

وی گفت: در بیانات مقام معظم رهبری اشتباهات مردم، پنجمین اشتباه بود چرا که رهبر انقلاب فرمودند اولین اشتباه مربوط به استیضاح کنندگان بود، اشتباه دوم کار آقای احمدی‌نژاد بود، اشتباه سوم را برخی از نمایندگان مرتکب شدند که به رئیس جمهور توهین کردند و اشتباه چهارم را هم گفتند که شما (لاریجانی) قدری زیاده‌روی کردید.

رسایی با بیان اینکه مجلس موضوع حادثه 22 بهمن قم را پیگیری کرد، به بیان جملاتی از مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبر انقلاب خطاب به هیئت رئیسه یک موضوعی را فرمودند که «شما می‌توانید به رئیس‌جمهور تذکر دهید، سؤال کنید، استیضاح کنید ولی به هیچ وجه نمی‌توانید به او توهین کنید، نمی‌توانید به هیچکس توهین کنید به خصوص به رئیس جمهور چون رئیس‌جمهور یک مقام محترم است».

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: شما (لاریجانی) این کمیته را درست کردید چون به رئیس یک قوه اهانت شده بود، و این کار خیلی خوبی است.

لاریجانی در پاسخ به رسایی گفت: من نگفتم به رئیس قوه اهانت شده بلکه گفتم به حرم حضرت معصومه (س) اهانت شده است، توهین همه جا اشکال دارد، آقای رئیس‌جمهور در صحن علنی به مجلس توهین کردند، اشکال ما دقیقا همین است.

وی افزود: یک عده‌ای وقتی به مجلس توهین می‌کنند، هیچ مشکلی ندارند و از مجلس دفاع نمی‌کنند، انگار فقط باید رئیس‌ مجلس از مجلس دفاع کند، شما هم نماینده همین مجلس هستید، چرا از مجلس دفاع نمی‌کنید.

رئیس مجلس همچنین گفت: شما اگر یک بار در دوران 8 ساله آقای احمدی‌نژاد جلوی این اقدامات ایستادگی می‌کردید چنین اتفاقاتی در کشور رخ نمی‌داد و این وضع پیش نمی‌آمد.

در ادامه، مجددا حمید رسایی خواستار بیان تذکر با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی بود که لاریجانی خطاب به او گفت شاید شما بخواهید تا صبح تذکر دهید، ما که نمی‌توانیم همه را استماع کنیم، چقدر می‌خواهید تذکر دهید؟

لاریجانی اضافه کرد: آقای رسایی! اگر انصاف به خرج می‌دادید، حرمت کمیسیون را رعایت می‌کردید، این همه موضوع ادامه و کش پیدا نمی‌کرد، شما آمدید مطالبی گفتید که با واکنش نمایندگان مواجه شد، شما مدام شعار ندهید.

نماینده قم در مجلس خاطر نشان کرد: یک واقعه‌ای در قم رخ داد، در این واقعه باید شما درست عمل می‌کردید، کمیسیون زحمت کشیده است، کمیسیون یک مرجع حقوقی است و مانند قوه قضائیه که درباره موضوعات مختلف نظر می‌دهد کمیسیون هم می‌تواند نظرش را اعلام کند.

رئیس مجلس مجدداً خطاب به رسایی گفت: چطور وقتی در مورد فتنه 88 کمیسیون نظر داد، شما اجازه به کسی نمی‌دادید؟ چطور وقتی راجع به تخلف 3 هزار میلیاردی کمیسیون نظر داد، کسی حرفی نمی‌زد ولی یک دفعه در اینجا شروع به صحبت کردن و تخریب کمیسیون کردید.

لاریجانی با بیان اینکه شما (رسایی) همواره از دولت دفاع می‌کردید و متأسفم از اینکه حالا طلبکار هستید، در واکنش به اقدام رسایی که پشت تریبون پایین جایگاه هیئت رئیسه با صدای بلند با لاریجانی صحبت می‌کرد، گفت: همین کاری که شما انجام می‌دهید، خلاف قانون است. آقای رسایی تکلیف شما روشن است، هر جا که به نفع‌تان نیست شروع به شعار دادن می‌کنید.

رئیس مجلس تأکید کرد: من به حال شما متأسفم که بسیاری از غائله‌هایی که رخ داده مربوط به همین گروه است که شروع می‌کنند، اگر نامی در گزارش کمیسیون قرائت می‌شد، متوجه می‌شدید، اگر پرونده شماها مورد رسیدگی قرار گیرد، مطلب روشن می‌شود، شما بیشتر از بقیه به دیگران توهین کردید.


ویدیو مرتبط :
مجادله رسایی و لاریجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی لاریجانی: مجلس پیش قدم می شود



 

 

 

علی لاریجانی: مجلس پیش قدم می شود

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بیانات رهبری را راه روشن انقلاب در این زمانه می‌داند و پشتیبانی كامل خود را از سخنان ایشان اعلام می‌كند و برای ایجاد فضای همفكری و همدلی بین قوا پیش قدم خواهد شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز یكشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عده‌ای در كشور می‌خواهند افراد جناح‌های مختلف را به جان هم بیاندازند و ظاهرا این عده از آتش افروزی خوششان می آید.

وی با بیان اینكه افرادی كه خود را به قلب انقلاب نزدیك‌تر می دانند مسئولیت بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند افزود: سخنان رهبری در جمع كارگزاران نظام در واقع منشور اخلاق سیاسی در جامعه بود كه تحقق آن بر عهده قوای سه گانه كشور است.

لاریجانی ادامه داد: گرچه ممكن است قوای سه گانه آرای گوناگون داشته باشند، اما حسن نظر نسبت به یك‌دیگر می تواند پایه‌های گام نهادن در طریق وحدت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه اختلاف آرا در جامعه طبیعی است اظهار داشت: پرهیز از فضای تهمت و تخریب هنر سیاست مردان است بر این اساس باید گفت تمركز در مسائل اصلی كشور و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای باعث رونق بازار اندیشه ورزی برای اداره امور كشور می‌شود.

لاریجانی در ادامه تاكید كرد: آمریكا و انگلیس به دنبال ضربه زدن به كشور هستند و تحلیل رهبر انقلاب از صحنه منازعه اصلی انقلاب پرده از این دوگانگی رفتاری آن‌ها كنار زد.

وی خاطرنشان كرد: دشمن فكر می كند این گنده‌گویی‌ها در مقابل ملت ایران و كشور‌های منطقه ثمر بخش خواهد بود ولی در واقع این‌طور نیست چرا كه در حال حاضر اكثریت قاطع مردم خاورمیانه فعالیت هسته‌ای ایران را حق ملت ایران می دانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاكید كرد: مجلس بیانات رهبری را راه روشن انقلاب در این زمانه می‌داند و پشتیبانی كامل خود را از سخنان ایشان اعلام می‌كند و برای ایجاد فضای همفكری و همدلی بین قوا پیش قدم خواهد شد و با مسئولین قوای دیگر جلسات همگرایی را تدارك خواهد دید و آغاز آن را با نشست مشترك امروز با دولت قرار خواهد داد تا با محور توجه به رفع نیاز‌های ملت در برنامه پنج ساله گامی در جهت تحقق این خواست ملی برداریم..../تحلیل:عصرایران