اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مثلث کیهانی در آسمان +عکس


اخترشناسان موفق به شکار تصویری از آسمان شب در موقعیت ویژه ای شده اند که موسسه «نشنال جئوگرافیک» را وادار به برگزیدن این تصویر کرد.

خبرگزاری مهر: موسسه «نشنال جئوگرافیک» قرار گرفتن چند سیاره در یک ردیف را به تصویر کشید.

اخترشناسان موفق به شکار تصویری از آسمان شب در موقعیت ویژه ای شده اند که موسسه «نشنال جئوگرافیک» را وادار به برگزیدن این تصویر کرد.

مثلث کیهانی در آسمان شکل گرفت

این تصویر که معروف به مثلث کیهانی است، سیاره ماه، عطارد و ونوس، اورانوس و مجمع الکواکب ماهیان را نشان می دهد که در تاریخ یکم فوریه ماه جاری میلادی هم ردیف یکدیگر قرار گرفته اند و شکلی را تحت عنوان مثلث کیهانی تشکیل دادند.


ویدیو مرتبط :
بیگ‌بنگ، تابش زمینه کیهانی و تورم کیهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«آسمان هشتم» از فردا روی پرده میرود+عکس



 

 

«آسمان هشتم» از فردا روی پرده میرود+عکس

 

 

«آسمان هشتم» ساخته حسن نجفی که داستانی با محوریت زائران آستان قدس رضوی را روایت میکند از فردا چهارشنبه در گروه سینمایی آزاد روی پرده خواهد رفت.

 

این فیلم یک خانواده باکویی را نشان می دهد که به مشهد مقدس مشرف می شوند ولی حین حضور در این شهر برای آنها اتفاقاتی می افتد.

فیلم «آسمان هشتم» براساس کتابی به همین نام نوشته حسن نجفی ساخته شده است و بازیگرانی نظیر محمد کاسبی، رحیم نوروزی، خالده قلی اوا، زلفیه حسین اوا و قربان مسیم او در آن ایفای نقش کرده اند.

تهیه کنندگی این فیلم برعهده جمال شورجه بوده است و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با همکاری آستان قدس رضوی، استاندار خراسان و شهردار مشهد سرمایه گذاری آن را برعهده داشته اند..../شبکه ایران