اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متکدیان تهرانی شناسنامه‌ دار می‌شوند


مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از راه اندازی بانک اطلاعاتی متکدیان تهران خبرداد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از راه اندازی بانک اطلاعاتی متکدیان تهران خبرداد.

فرزاد هوشیار پارسیان با بیان اینکه نگاه این سازمان به تکدی‌گری از حالت مداخله‌های فوریتی به سمت رویکردهای ساختاری و پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه این سازمان با افزایش مشارکت‌های اجتماعی از طریق انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی را دنبال خواهد کرد، افزود: تاکنون وظیفه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی مداخله فوریتی بوده است اما این نگرش تغییر خواهد کرد.

به گفته هوشیار فرهنگ سازی، شناسایی متکدیان واقعی و غیر واقعی، جمع آوری و توانمند سازی آنها از جمله مهمترین اقدامات این سازمان است.

هوشیار با اشاره به اینکه برخی متغیرها از قبیل اقتصادی، بیکاری و مهاجرت‌پذیری درافزایش آمار متکدیان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همگرایی و هم افزایی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف و اقدامات پیشگیرانه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، شاهد ساماندهی متکدیان در تهران باشیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه همه نهادها و ارگان‌ها باید در برابر متکدیان، کودکان کار و خیابان و هر فرد آسیب دیده احساس مسئولیت کنند، افزود: بانک اطلاعاتی این افراد نیز به زودی راه اندازی می‌شود تا تمام متکدیان واقعی تهران دارای شناسنامه شوند.

وی به ضرورت شناسایی نیازمندان واقعی در سطح محلات مناطق 22 گانه تهران اشاره کرد و عنوان داشت: سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی تلاش دارد تا با شناسایی نیازمندان واقعی در محلات و معرفی آنان به خیّران، تکدی‌گری در سطح شهر تهران را کاهش دهد.

پارسیان با اشاره به اینکه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در قالب برنامه‌های مشارکتی و کارآفرینی اجتماعی ساماندهی متکدیان را دنبال می‌کند، گفت: تلاش داریم مسئولیت اجتماعی همه شهروندان، تشکل‌ها، سمن‌ها، دستگاه‌ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی را در برابر متکدیان افزایش دهیم.


ویدیو مرتبط :
شناسنامه شهید تهرانی مقدم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدرس‌های اینترنتی شناسنامه‌دار می‌شوند



 

 

آدرس‌های اینترنتی شناسنامه‌دار می‌شوند

 

معاون شركت فناوری اطلاعات ایران گفت: آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی تدوین شده و آماده ارسال به كمیسیون تنظیم مقررات است كه براساس این آیین‌نامه و با بهره‌گیری از "سامانه آدرس‌های عددی اینترنتی " تمامی آدرس‌های اینترنتی كشور شناسنامه‌دار و قابل پیگیری خواهد بود.

علی اصغر انصاری با اشاره به فعالیت آزمایشی سامانه "آدرس‌های عددی اینترنتی كشور " (IP address)، اظهار داشت: این سامانه در سایت matma.ir (مركز مدیریت توسعه ملی اینترنت) راه‌اندازی شده و توزیع كنندگان آدرس پس از گشایش حساب كاربری می‌توانند به آن وارد شوند.

معاون توسعه و مدیریت شبكه شركت فناوری اطلاعات ایران افزود: ما از طریق نامه به سازمان تنظیم مقررات اعلام كرده‌ایم كه چند شركت‌ خدمات‌دهنده اینترنتی را به ما معرفی كنند تا ما به صورت آزمایشی به آنها دسترسی دهیم و این شركت‌ها اطلاعات IP address خود را در این سامانه ثبت كنند و در نهایت سامانه را پس از طی مراحل آزمایشی به طور رسمی افتتاح كنیم.

انصاری یادآور شد: در گذشته خطوط اصلی در كمیسیون تنظیم مقررات تصویب شده بود و باید آیین‌نامه نوشته می‌شد كه در حال حاضر آیین‌نامه مربوطه تدوین شده و آماده ارسال به كمیسیون تنظیم مقررات است.

معاون توسعه و مدیریت شبكه شركت فناوری اطلاعات خاطر نشان كرد: این سامانه قابل استفاده برای IPهای خصوصی و آدرس‌های عمومی است، اما فعلا با IP address عمومی آزمایش شده است.

انصاری افزود: شركت‌هایی كه باید IP address در این سامانه بگذارند شركت‌هایی هستند كه از توزیع‌كنندگان منطقه‌ای (Ripe) اقدام به خریداری IP address می‌كنند؛ اطلاعات این آدرس‌ها بعد از توزیع IP در جایی ثبت نمی‌شود و به همین دلیل زمانی‌كه IP address آنها دست به دست استفاده می‌شود، مشخص نیست این IP address متعلق به چه كسی است و مسئولیت استفاده از آن برعهده كیست و علاوه بر این امكان پیگیری آدرس نیز ممكن نمی‌شود.

وی تأكید كرد: با راه‌اندازی این سامانه هر IP address دارای شناسنامه می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه این سامانه باید مدت 2 الی 3 ماه مرحله آزمایشی را طی كند تا در صورت وجود مشكلات فنی یا رخداد پیش‌بینی نشده‌، اصلاح شود.

وی با بیان اینكه در طراحی سامانه یك كار نرم‌افزاری دقیق انجام شده، خاطر نشان كرد: این سامانه به طور خودكار با سامانه سازمان Ripe در ارتباط است...../تحلیل:عصرایران