اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متوسط قیمت ‌مسكن در 32 شهر كشور+جدول


پیشتازی پایتخت از بابت قیمت مسكن در مقایسه با كل‌كشور، براساس گزارش تازه مركز آمار به بالاترین سطح سال‌های گذشته رسیده است.

دنیای اقتصاد:پیشتازی پایتخت از بابت قیمت مسكن در مقایسه با كل‌كشور، براساس گزارش تازه مركز آمار به بالاترین سطح سال‌های گذشته رسیده است.

میانگین قیمت املاك مسكونی تهران طی سال89 را مترمربعی یك میلیون و 800 هزار تومان اعلام كرده بود، روز گذشته لیست قیمت مسكن در 32 شهر مهم كشور را منتشر كرد كه نشان می‌دهد میانگین ارزش معاملاتی واحدهای مسكونی در كل‌كشور با 2 درصد افزایش نسبت به سال قبل به سطح 870 هزار تومان رسیده است.

به این ترتیب خانوارها برای صاحب‌خانه شدن در همه جای كشور كافی است نصف آنچه در تهران پرداخت می‌شود را هزینه كنند.

كلان‌شهر تهران با فاصله 2/2 برابری نسبت به دومین شهر گران ایران، مقام اول گران‌ترین شهر كشور را در اختیار دارد.


هم‌اكنون پنج‌ كلان‌شهر كشور، به عنوان پنج شهر دربرگیرنده گران‌ترین آپارتمان‌های مسكونی شناخته شده‌اند به طوری كه بعد از تهران و اصفهان، به ترتیب كرج و اراك و تبریز در این لیست قرار دارند.متوسط قیمت مسكن در اصفهان معادل متری 896 هزار تومان، در كرج 763 هزار تومان، در اراك 760 هزار تومان و در تبریز 706 هزار تومان اعلام شده است.

گران‌ترین معامله ملكی در تهران

مركز آمار همچنین یاسوج را به عنوان ارزان‌ترین شهر كشور در سال89 معرفی كرده و متوسط قیمت واحدهای مسكونی در این شهر را مترمربعی 211 هزار تومان برآورد كرده است.

در سال گذشته، قیمت مسكن در شهرهای مختلف با نوسان زیادی روبه‌رو بوده است، به این صورت كه در تهران قیمت‌ها تا 12درصد افزایش یافته اما در شهرهایی همچون اهواز، ساری میانگین قیمت ملك بیش‌از 10 درصد افت كرده است.در تهران گران‌ترین معامله مسكونی انجام شده در سال89 مترمربعی 8میلیون تومان گزارش شده‌است.

اجاره‌بها در تهران

مركز آمار ایران شهرهای كشور را براساس «رفاه اجاره‌نشین‌ها» نیز رده‌بندی كرده است كه در این لیست، تهران دوباره مقام اول گران‌ترین آپارتمان‌های اجاره‌ای را به خود اختصاص داده است.

این مركز متوسط اجاره‌بهای مسكن در پایتخت را متری 10 هزار تومان اعلام كرده كه برای یك واحد 100متری یك میلیون تومان است. این در حالی است كه این نرخ برای كل‌كشور متری 3 هزار تومان -300 هزار تومان برای یك واحد 100متری- محاسبه شده است.

مقایسه ارقام فوق نشان می‌دهد اجاره‌نشین‌های پایتخت حداقل 3 برابر بیشتر از اجاره‌نشین‌های سایر شهرها، ماهانه فقط بابت تامین مسكن پرداخت می‌كنند.

تهران، كرج، بندرعباس، قزوین و اهواز به ترتیب گران‌ترین شهرهای كشور در بازار اجاره مسكن طی سال89 (نیمه‌دوم) معرفی شده‌اند.

اجاره‌بهای ماهانه در كرج حدود 400 هزار تومان، در بندرعباس 366 هزار تومان، در قزوین 363 هزار تومان و در اهواز 315 هزار تومان محاسبه می‌شود. 

 


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان انگلیسی (سطح متوسط) 32

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین قیمت مسكن +جدول قیمت‌های پیشنهادی مالکان



قیمت مسكن +جدول

 مالکی آپارتمان 100 متری خود را در خیابان کریم خان زند متر مربعی 4 میلیون و 650 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است و برای ملک خود مزایایی همچون دو نبش بودن و دارا بودن پارکینگ مستقل برشمرده است.علاوه بر این فرد دیگری در محدوده میدان آزادی ملک 82 متری خود را متر مربعی 4 میلیون تومان برآورد کرده است اما هنوز خریداری برای آن اقدام نکرده است!

در برخی از نواحی شرق و جنوب شرق تهران نیز قیمت‌های پیشنهادی مالکان بین 3 میلیون و 300 هزار تومان تا 3 میلیون و 600 هزار تومان برای واحدهای نوساز تعیین شده است.برای مثال واحد نوساز 97 متری در منطقه تهران نو 3 میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در نواحی دیگری از شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی آنها، مالکان سطح بالاتری از قیمت‌ها را برای واحدهای نوساز خود در دو روز اخیر در نظر گرفته‌اند.

به عنوان مثال مالکی واحد نوساز 87 متری خود را که در منطقه یوسف آباد واقع شده متر مربعی 6 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.البته این محدوده قیمتی نواحی از شهر را شامل می‌شوند که مورد بررسی قرار گرفته‌اند و به طور قطع برخی نواحی از شهر هستند که محدوده قیمتی آن بالاتر یا پایین‌تر از قیمت‌های معرفی شده هستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دنیای اقتصاد