اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متهم کردن شکسپیر به مصرف ماری‌ جوانا


پژوهشگری مدعی شده مدارکی مبنی بر استفاده «ویلیام شکسپیر» از ماری‌جوانا به دست آورده است.

خبرگزاری ایسنا: پژوهشگری مدعی شده مدارکی مبنی بر استفاده «ویلیام شکسپیر» از ماری‌جوانا به دست آورده است.

«فرانسیس تکری» استاد انسان‌شناسی دانشگاه «ویت‌واترسند» آفریقای جنوبی پس از کشف چهار پایپ در باغ قرن هفدهمی محل زندگی شکسپیر، مدعی شده این شاعر و نمایشنامه‌نویس ماری‌جوانا استفاده می‌کرده است.

این پایپ‌ها دربردارنده باقی‌مانده گیاه شاهدانه هستند که ماده مخدر از آن‌ها استخراج می‌شود.

این پژوهشگر همچنین با استناد به غزل شماره 76 شکسپیر و کاربرد واژه «weed» (علف) در آن،‌ سعی کرده ادعای خود را اثبات کند.

این در حالی است که «جیمز شاپیرو» استاد دانشگاه کلمبیا که تاکنون چندین کتاب درباره زندگی بزرگ‌ترین شاعر تاریخ ادبیات انگلیسی به نگارش درآورده، در این‌باره گفته است: ما نمی‌دانیم شکسپیر این کار را انجام می‌داده یا نه. نمی‌توان فقط به این دلیل که این پایپ‌ها در باغ خانه او پیدا شده‌اند، به این موضوع استناد کرد. ممکن است بچه همسایه این‌ها را از روی نرده در حیاط خانه او انداخته باشد. یک میلیون احتمال در توضیح چنین کشفی ممکن است وجود داشته باشد.

به گزارش ایندیپندنت، شاپیرو استناد تکری به غزل شکسپیر را «تفسیری ناقص» خوانده و گفته است: ما مدرکی در دست نداریم که ثابت کند مردم زمان شکسپیر برای اشاره به ماری‌جوانا از واژه علف استفاده می‌کردند.


ویدیو مرتبط :
صحبت های یک مصرف کننده قبلی ماری جوانا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل یک بی خانمان به دستور شیطان پس از مصرف "ماری جوانا "+ عکس



یک مرد اهل " استرالیا " که تصور می کرد با شیاطین در ارتباط است یک بی خانمان را به قتل رساند .

اخبار,اخبار حوادث,قتل

 

 آقای " ایستون جورج وودهد " 20 ساله به قتل آقای " مورگان واین پری " 42 ساله که یک بی خانمان اهل " ملبورن " بود متهم شد .

براساس گزارش پلیس جنایت کار با تزریق"  جوهر پرینت " به رگهایش به منظور جاودانه کردن خود تصور کرد که خدا است و با شیاطین در ارتباط می باشد که در این هنگام با حمله وحشیانه خود به قربانی و وارد کردن ضربات متعدد باعث جراحت شدید در او شد و قربانی پس از رسیدن به بیمارستان " آلفررد " جان خود را از دست داد .

پلیس در ادامه افزود وکیل مدافع او در دادگاه ادعا کرد که " وودهد " از بیماری روانی " اسچیزوفرنی " رنج می برد ولی شواهد نشان می دهد که جنایت کار چند ساعت پس از استعمال " ماری جوانا " به آقای " پری " با این تصور که او قصد دزدیدن دوچرخه اش را دارد حمله کرد و با یک چاقو او را مورد ضرب و شتم قرار داد به طوری که آقای " پری " از ناحیه سر و صورت و گردن کمر و بازو شدیدا زخمی شد و در بیمارستان جان خود را از دست داد .

پلیس در پایان افزود جنایت کار در روز جنایت 5 ژانویه چند ساعت قبل از این حمله مقداری مرکب به داخل رگ خود تزریق کرده است  وادعا کرد که صدای شیاطین را میشنود؛که این رفتارهای غیر معمول نشان دهنده ی ذهن بیمار او است و همچنین تحقیقات و معاینه پزشکی جنایت کار ادامه دارد.

متهم در حال حاضر در حبس به سر می برد که در صورت مشخص شدن سلامت او در دادگاه آینده حاضر خواهد شد .


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبرنگاران