اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متهم: قتل در نزاع دسته جمعی را قبول دارم!



متهم: قتل در نزاع دسته جمعی را قبول دارم!

جوان ۱۸ساله ای که از آبان گذشته به اتهام ارتکاب جنایت تحت تعقیب بود خود را به دستگاه قضایی معرفی کرد و به تشریح چگونگی وقوع جنایت پرداخت.

به گزارش خراسان، این جوان که متهم است در یک نزاع دسته جمعی و پس از مصرف مشروبات الکلی، جوان ۲۱ساله ای به نام احمد را با ضربه چاقو کشته است، چهارشنبه گذشته وارد شعبه ۸۰۵ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد شد و خود را تسلیم قانون کرد. او که پس از بازداشت پدر و مادرش به اتهام فراری دادن متهم به قتل، خود را در معرض دستگیری می دید و همه راه های فرار به رویش بسته شده بود؛ به ناچار تصمیم گرفت خود را به دستگاه قضایی معرفی کند.

این جوان ۱۸ساله وقتی در برابر قاضی موحدی راد قرار گرفت؛ ابتدا مصرف مشروبات الکلی را منکر شد و گفت: آن شب من مشروب نخورده بودم! 

وی درباره انگیزه نزاع و قتل نیز گفت: یکی از دوستانم با فرد دیگری دعوا کرده بود و ما برای کمک به او رفته بودیم. در واقع من رفتم تا با طرف مقابل صحبت کنم اما «الف» که مست بود با تبری که در دست داشت به من حمله کرد و من برای دفاع از خودم یک ضربه با چاقو به شکمش زدم.

وی در اظهاراتی متناقض مدعی شد: آن شب «ر» هم با من بود که در این هنگام، مقام قضایی اظهارات «ر» را در شب دستگیری وی برای متهم تشریح کرد که او گفته بود: من همراه مقتول بودم و از آن محل عبور می کردیم که یک باره جوان افغانی (متهم) به سمت ما حمله کرد و من عقب رفتم ولی او با چاقو ضربه ای به شکم (الف) زد. 

متهم که با این اظهارات غافلگیر شده بود ادامه داد: من اختلاف قبلی با مقتول نداشتم و تنها به خاطر صحبت با طرف دعوای یکی از دوستانم وارد ماجرا شدم که ناگهان درگیری شروع شد و من هم ضربه ای به شکم (الف) زدم.

این گزارش حاکی است: در پی اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، مقام قضایی دستور داد تا کارآگاهان پلیس آگاهی درباره جوانی که متهم مدعی است به حمایت از او و برای صحبت با طرف درگیری رفته بود، تحقیق کنند و در صورتی که چنین فردی وجود دارد او نیز دستگیر و با ۷متهم دستگیر شده در این پرونده مواجه حضوری شود. همچنین به دستور قاضی ویژه قتل عمد، بررسی های کارآگاهان درباره زوایای پنهان دیگر این پرونده جنایی ادامه دارد.

سابقه خبر -

نیمه شب یازدهم آبان ماه گذشته نزاعی خونین بین چند جوان در پنجتن ۸۷ مشهد رخ داد که در این میان جوان ۲۱ساله ای با واردآمدن ضربه چاقو به قسمت پایین شکم به شدت مجروح شد. مجروح این حادثه که در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مورد عمل جراحی قرار گرفته بود به دلیل شدت خونریزی در اتاق عمل جان سپرد و بدین ترتیب تحقیقات ماموران انتظامی برای دستگیری ضارب آغاز شد. 

ماموران که با نظارت مستقیم قاضی «موحدی راد» اقدامات پلیسی خود را ادامه می دادند موفق شدند در همان شب تعدادی از عوامل شرکت کننده در نزاع را دستگیر کنند و مورد بازجویی قرار دهند. متهمان این پرونده در اعترافات خود گفتند: قبل از درگیری به زمین های کشاورزی رفته بودیم که مشروبات الکلی مصرف کردیم و بعد از آن به کوچه محل درگیری آمدیم که پس از یک مشاجره لفظی نزاع آغاز شد. 

آنان جوان ۱۸ساله ای را به عنوان ضارب معرفی کردند که حدود ۲۰روز قبل از کانون اصلاح و تربیت آزاد شده بود. در ادامه تحقیقات و به دستور مقام قضایی، پدر و مادر متهم به قتل به اتهام فراری دادن متهم، بازداشت شدند.

گزارش خراسان حاکی است: این پرونده ۷متهم دارد که بازجویی از آنان همچنان ادامه دارد./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
قتل عام دسته جمعی در مرکز شهر رقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متهم به قتل در نزاع دسته جمعی: كاش ترسیده بودم



اخبار,اخبار حوادث , قتل

«اگر محل را ترك كنیم آن وقت بچه محل‌های‌مان می‌گویند كه ما ترسیده‌ایم.» جواد ٢٣ ساله این حرف را زد و به محل درگیری بازگشت. نزاع بالا گرفت. چاقویش را از جیب خارج و بی‌محابا پرتاب كرد. چاقو به شاهرگ جوانی دیگر خورده بود. او پا به فرار گذاشت اما دیگر كار از كار گذشته بود.

پنجم اسفندماه امسال بود كه ماموران كلانتری ١٦٧ دولت‌آباد از وقوع یك فقره مرگ مشكوك در بیمارستان شهدای هفتم تیر تهران با خبر شدند. با حضور آنها در بیمارستان مشخص شد جوانی ٢٥ ساله كه به‌شدت از ناحیه گردن دچار خونریزی شده بود لحظاتی قبل توسط دو نفر از دوستانش به بیمارستان منتقل شده اما به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده است.


با انتقال دوستان مقتول به پلیس آگاهی روند بازجویی از آنها آغاز شد. یكی از آنها به ماموران گفت: در روز حادثه مشروب مصرف كرده بودیم و با ماشین در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم كه به منطقه زورآباد رسیدیم.

 

ما كه در حالت طبیعی خود نبودیم از داخل ماشین به دیگران ناسزا می‌گفتیم كه ناگهان چند نفر از جوانان محله زورآباد به ما حمله كردند و ما فرار كردیم. وقتی كمی از محل دور شدیم تعدادی چاقو تهیه كرده و دوباره به محل درگیری برگشتیم. وقتی دوباره به آنجا رسیدیم یكی از آنها به سمت ما چاقویی پرتاب كرد. چاقو به گردن یكی از دوستان‌مان خورد. خون همه جا را گرفته بود. ما او را به بیمارستان بردیم اما دوام نیاورد.


با ثبت اظهارات دوستان مقتول، تیمی از ماموران به محل درگیری اعزام شدند و طولی نكشید كه ضارب و دوستش در یكی از محله‌های زورآباد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.


ضارب كه در بازجویی‌های ابتدایی درگیری و قتل را انكار می‌كرد زمانی كه با دوستان مقتول روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود و در مورد روز حادثه گفت: به همراه دوستانم در خیابان بودم كه عربده‌كشی‌های مقتول و دوستانش را دیدم. عصبانی شدم و همراه دوستانم به سمت آنها حمله كردم. آنها فرار كردند اما لحظاتی بعد دوباره برگشتند.

 

در دست‌شان چاقو بود. اگر ما صحنه را ترك می‌كردیم بچه محل‌های‌مان می‌گفتند كه ما ترسیده‌ایم. پس ما هم به سرعت تعدادی چاقو تهیه كردیم. وقتی درگیری بین ما شروع شد من چاقویم را به سمت‌شان پرتاب كردم كه به یكی از آنها خورد. او روی زمین افتاد. ما هم كه ترسیده بودیم از محل فرار كردیم. همزمان متهم دیگر پرونده نیز با تایید اعترافات ضارب، به مشاركت در درگیری اعتراف كرد.


سرهنگ كارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با ثبت اعترافات ضارب و همدستش، قرار بازداشت صادر شد و متهمان برای تكمیل پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
اخبار حوادث - اعتماد