اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متهم سابقه‌دار برای سرقت گوشی قتل کرد



متهم سابقه‌دار برای سرقت گوشی قتل کرد

وكیل مردی كه متهم است برای سرقت گوشی تلفن همراه مرد دیگری را به قتل رسانده در حالی مدعی جنون موكل خود شد كه متهم سابقه دار در دادگاه اتهام قتل مرد جوان را پذیرفته بود.

حوادث - به گزارش اعتماد، مجتبی سی و دو ساله كه پیش از این سیزده فقره سابقه كیفری مربوط به سرقت و مواد مخدر در پرونده خود داشته است صبح دیروز در مقابل قضات شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران به تشریح آنچه كه در اواسط تیرماه پارسال در دره فرحزاد رخ داد پرداخت.

جنایتی كه روز چهاردهم تیرماه سال 91 در دره فرحزاد به وقوع پیوست بر سر دو گوشی تلفن همراه بود كه متهم قصد داشت به زور آنها را از مقتول و دوستش بگیرد.

روز گذشته و در جلسه محاكمه این مرد نماینده دادستان ضمن قرائت متن كیفرخواست گفت: مجتبی 32 ساله، سابقه دار از تاریخ 24 تیرماه سال گذشته در بازداشت به سر می برد كه با توجه به اقرار او در بازجویی ها و بازسازی صحنه قتل تقاضای مجازات قانونی وی را دارم. پس از آن نوبت به اولیای دم مقتول بود كه در جایگاه حاضر شوند.

آنها نیز خطاب به قضات دادگاه تقاضای قصاص متهم را عنوان كردند و پس از آن نوبت به مجتبی رسید تا از خود دفاع كند.

او پس از حضور در جایگاه در تشریح روز جنایت ضمن قبول اتهاماتش گفت: من قتل را قبول دارم اما مرتكب زورگیری نشده ام. مقتول و دوستش می خواستند دو گوشی تلفن همراه سرقتی را بفروشند كه بر سر این موضوع با هم درگیر شده و من با ضربه چاقو مقتول را به قتل رساندم. مقتول تصور می كرد كه قصد سرقت از او را دارم و به همین دلیل با دوستش به طرف من حمله ور شد.

من هم به او چاقو زدم و پس از آن از محل فرار كردم. وی در ادامه درباره وضعیت خانوادگی اش نیز گفت: چند سالی است شیشه مصرف می كنم و به همین دلیل از خانواده ام طرد شده و در یك باغ متروكه در دره فرحزاد زندگی می كنم.   

رییس دادگاه سپس از شاهد ماجرا خواست به تشریح روز حادثه بپردازد. او نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: روز حادثه قرار بود مقتول نزد خانواده اش در دزفول برود.

ما در حال عبور از باغ متروكه بودیم كه متهم سد راه ما شد و با تهدید چاقو قصد داشت پول های مجید را بگیرد. مجید نیز در برابر او مقاومت كرد كه در جریان این درگیری متهم به قتل با چاقو ضربه یی به قلب دوستم وارد كرد و بعد از آن هم فرار كرد.   

در ادامه وكیل متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از او مدعی شد كه موكلش بیمار روانی است. او گفت: مجتبی یك بار در جریان درگیری با برادرش انگشت او را قطع كرده است، همچنین آثاری از سوختگی و جراحت روی بدن برادر و مادر متهم وجود دارد كه مجتبی آنها را مورد آزار و اذیت قرار می داده است به همین دلیل از دادگاه تقاضا دارم او را برای بررسی سلامت روحی و روانی به پزشكی قانونی معرفی كند.   

پس از آخرین دفاعیات متهم، رییس دادگاه ختم جلسه را اعلام و همراه چهار قاضی مستشار برای صدور حكم وارد شور شدند./اعتماد

 

 

 


ویدیو مرتبط :
متهم سرقت بانک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل دوست به خاطر سرقت گوشی تلفن همراه



 قتل دوست به خاطر سرقت گوشی تلفن همراه

 

مردی كه به قصد سرقت گوشی تلفن همراه، ۲ نفر از دوستانش را با چاقو زخمی كرده و مرگ یكی از آنها را رقم زده بود، دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، چند روز پیش مردی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان آمل تماس گرفت و از درگیری خیابانی میان ۳ مرد جوان در یكی از محله های مركزی شهر خبر داد.

ماموران آگاهی شهرستان آمل با حضور در محل حادثه مشاهده كردند ۲ مرد جوان زخمی شده اند كه هر دو به بیمارستان منتقل شدند ولی با وجود تلاش پزشكان یكی از آنها به نام پوریا بر اثر شدت خونریزی تسلیم مرگ شد.

با هماهنگی قضایی جسد مرد جوان به پزشكی قانونی انتقال یافت. ماموران در تحقیق از مرد نجات یافته متوجه شدند عامل حادثه جوانی به نام مصطفی (معروف به داشبورد) بوده كه در جریان سرقت گوشی تلفن همراه پوریا (مقتول) این حادثه را رقم زده است.

با به دست آمدن هویت قاتل فراری، وی تحت تعقیب قرار گرفت تا این كه روز گذشته در یكی از محله های شهرستان آمل دستگیر شد.

 

اعتراف عامل حادثه

پس از انتقال متهم به قتل به پلیس آگاهی آمل، وی در بازجویی به جنایت اعتراف كرد و گفت: روز حادثه گوشی تلفن همراه پوریا (مقتول) را به امانت گرفتم تا با یكی از دوستانم تماس بگیرم.

با این ترفند گوشی تلفن همراه را به سرقت برده و در حال فرار بودم كه صاحب تلفن همراه و دوستش قصد داشتند مانع فرار من شوند كه با هم درگیر شدیم و با چاقویی آنها را زخمی كرده و متواری شدم.

متهم یادآور شد: یك روز بعد از فرار از طریق یكی از دوستان متوجه شدم پوریا فوت كرده و دوست دیگرم در بیمارستان بستری است.بنابراین گزارش، با اعتراف متهم به قتل، وی با قرار قانونی روانه زندان شد.... / جام جم آنلاین