اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متهم ردیف دوم توطئه ترور سفیر عربستان


بر اساس اخبار بدست آمده از منابع موثق، پلیس بین الملل (اینترپل) اطلاعات جدیدی در مورد فردی بدست آورده که از او به عنوان متهم ردیف دوم در طرح ادعایی ترور سفیر عربستان یاد شده است.

بر اساس اخبار بدست آمده از منابع موثق، پلیس بین الملل (اینترپل) اطلاعات جدیدی در مورد فردی بدست آورده که از او به عنوان متهم ردیف دوم در طرح ادعایی ترور سفیر عربستان یاد شده است.

 این فرد با نام های علی/ غلام و غلامحسین شکوری، از اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق MEK-MKO(منافقین) است که طی سالهای متمادی با استفاده از گذرنامه های ایرانی و سایر اسناد هویت جعلی بین کشورهای مختلف تردد نموده است.

این اطلاعات از جمله شامل جزئیات یکی از گذرنامه های نامبرده با شماره K10295631 صادره از واشنگتن به تاریخ 2006.11.30  است.

بر اساس این اطلاعات، شکوری در کشورهای مختلف تردد داشته و آخرین بار در واشنگتن و پادگان اشرف- مقر نظامی منافقین- در عراق مشاهده شده است.

یادآوری می نماید پلیس بین الملل (اینترپل) شماری زیادی از اعضاء این سازمان تروریستی را قبلا تحت تعقیب قرار داده است. بر اساس رویه اینترپل ، اطلاعات جدید در مورد متهم ردیف دوم، باید بلافاصله در اختیار اینترپل آمریکا قرارداده شود.

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
سید حسن آقامیری : متهم ردیف اول تجاوز به دو نوجوان ایرانی در عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیلاری کلینتون به داود اوغلو زنگ زد / تركیه : قضاوت درباره توطئه ترور سفیر عربستان زود است



 

 

هیلاری کلینتون به داود اوغلو زنگ زد / تركیه : قضاوت درباره توطئه ترور سفیر عربستان زود است

 

دولت آنكارا اعلام كرد با وجودی كه ایالات متحده آمریكا این كشور را در جریان پرونده تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن قرار داده ، اما هنوز زود است كه درباره توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان اظهار نظر شود.

یك دیپلمات بلند پایه تركیه كه نخواسته نامش فاش شود در گفتگو با رونامه حریت تركیه با اذعان به این مساله گفت : " دولت آمریكا درباره كلیت این ماجرا به ما اطلاعاتی داده است كه برخی از این اطلاعات منتشر شده است . ما بیشتر به این اطلاعات ارایه شده از سوی آمریكا گوش دادیم ."

این مقام تركیه با اشاره به اینكه مقامات آنكارا با دقت تحولات مربوط به این موضوع را دنبال می كنند افزود: هنوز قضاوت درباره دست داشتن ایران در این پرونده ترور زود است و هنوز نمی توان با قطعیت درباره دست داشتن ایران در پرونده ترور سفیر عربستان در آمریكا سخن گفت.

رسانه های تركیه روز گذشته خبر دادند كه احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه تركیه با هیلاری كلینتون همتای آمریكایی اش ، درباره این موضوع تلفنی گفت و گو كرده اند ، همچنین در روزهای اخیر در راستای تلاش آمریكا برای متقاعد ساختن اعضای دایم و غیر دایم شورای امنیت برای در پیبش گرفتن موضعی واحد و سخت در قبال ایران ، "دانیل بنجامین" هماهنگ كننده امور ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریكا به آنكارا سفر كرد و با احمد داوود اوغلو وزیر خارجه تركیه و برخی دیگر از مقامات تركیه دیدار كرده است.

وزارت خارجه آمریكا در دستور العملی كه به كلیه سفارت خانه های این كشور صادر كرده ، از دیپلمات های خود خواسته تا با رایزنی در كشور میزبان تلاش كنند تا مقامات آنها را برای در پیش گرفتن موضعی سخت در قبال ایران متقاعد كنند.

ایران اتهام زنی آمریكا درباره ترور سفیر عربستان در واشنگتن را به شدت رد كرده و این اقدام واشنگتن را بیشتر ناشی از بهانه جویی این كشور برای اعمال دور تازه ای از فشارهای تبلیغاتی ، سیاسی و اقتصادی علیه خود می داند.

تركیه یكی از اضلاع مثلث رقابت برای رهبری خاورمیانه است كه دو ضلع دیگر این مثلث ایران و عربستان هستند ، اما آنكارا در سال های گذشته تلاش كرده است روابطی متوازن بین ایران و عربستان برقرار كند ، علی رغم اینكه برخی تحلیل گران معتقدند كه مقامات آنكارا پس از اختلاف نظر با ایران بر سر سوریه ، بیشتر به نزدیكی با موضع عربستان در تحولات خاورمیانه گرایش یافته اند..../تحلیل:عصرایران