اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متهم اختلاس 100 میلیاردی بازداشت شد


فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری متهم اختلاس 100 میلیارد تومانی توسط نیروهای دریابانی خبر داد.

خبرگزاری مهر: فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری متهم اختلاس 100 میلیارد تومانی توسط نیروهای دریابانی خبر داد.

سردار حسین ذوالفقاری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بندرعباس در خصوص برنامه های مرزبانی در سال 93 عنوان كرد: امسال بنا داریم در مرزهای استان سیستان بلوچستان به طور كامل حضور پیدا كنیم و همچنین در مناطق شمال غرب و غرب كشور نیز مرزبانی حضور كاملی خواهد داشت.

وی در ادامه از استفاده از بالن برای پایش مرزهای كشور خبر داد و افزود: بالن های پایش مرزها از نوع تاكتیكی در رزمایش مرزبانی تست شد و در حال نهایی كردن قرارداد هستیم تا از این بالن ها برای توسعه پایش مرزها استفاده كنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: در زمینه دریابانی نیز توسعه رادارهای دریایی را برای پایش قوی تر مرزها خواهیم داشت و تجهیز شناورهای دریایی نیز دیگر برنامه ما خواهد بود.

ذوالفقاری تصریح كرد: برای كنترل شناورهای صیادی و تجاری در عبور از مرزهای دریایی یكی از برنامه های ما نصب "جی پی اس" بر روی شناورهاست و توسعه آموزش یگان های مرزی و تجهیز بیشتر از جمله مهمترین برنامه های ما خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینكه به علت كنترل مرزهای سیستان و بلوچستان شاهد كاهش ورود مواد مخدر به كشور بوده ایم، اظهار داشت: در سفری كه به همراه وزیر كشور به پاكستان داشتیم نیز مسئولان پاكستان قول دادند تا با نا امنی و اشرار و قاچاقچیان در مرزها برخورد كنند.

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه كرد: در كشفیات سوخت، مشروبات الكلی، كالا و اسلحه در مرزهای كشور شاهد افزایش 51 تا 200 درصدی طی سال گذشته بوده ایم.

ذوالفقاری با بیان اینكه مقابله با قاچاق سوخت علاوه بر اقدامات سلبی نیازمند اقدامات ایجابی است، عنوان كرد: علاوه بر برخورد فیزیكی، مقابله با قاچاق سوخت باید از طریق ساز و كارهای غیرانتظامی نیز پیگیری شود كه یكی از راهكارها در این خصوص این است كه سوختی كه به شكل قاچاق از كشور خارج می شود، با قیمتی مناسب به مردم مرزنشین داده شود تا مرزنشینان آن را به فروش برسانند و از خروج سرمایه های كشور جلوگیری شود.

وی گفت: این كار در مناطقی از سیستان و بلوچستان اجرایی شد كه به دلیل تفاوت كم قیمت استقبال چندانی از آن صورت نگرفت اما وزارت نفت و ستاد مبارزه با قاچاق قول داده اند تا این كار را به شیوه ای مناسب اجرایی كنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه از دستگیری متهم اختلاس 100 میلیارد تومانی توسط نیروهای دریابانی خبر داد و بیان داشت: این فرد كه مرتكب اختلاس 100 میلیارد تومانی شده و مدت زیادی تحت تعقیب بود و حتی ادعا شده بود كه به تایلند فرار كرده است، هفته گذشته با اقدامات سنگین اطلاعاتی توسط دریابانی بوشهر و با همكاری نیروی انتظامی استان فارس دستگیر شد.


ویدیو مرتبط :
جزئیات بازداشت متهم اختلاس 3000 میلیاردی در امارات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایتی از بازداشت متهم اختلاس میلیاردی


رئیس سازمان بازرسی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان فساد سه هزار میلیاردی در خارج از کشور گفت: این فرد همان روزهای نخست رسیدگی به خارج از کشور فرار کرد و جزو متهمان اصلی پرونده و اتهامش اخلال در نظام اقتصادی است.

خبرگزاری مهر: ناصر سراج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این فرد با جریان مه آفرید در ارتباط بود که در خارج از کشور دستگیر و به ایران منتقل شد.
 
وی افزود: این فرد جزء متهمان اصلی پرونده و اتهامش اخلال در نظام اقتصادی است. این متهم یکی از اعضای فساد مالی و بانکی بوده است. وی تحویل دادسرا شده و در حال حاضر به پرونده وی رسیدگی می شود تا با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.
 
رئیس سازمان بازرسی کشور خاطر نشان کرد: این فرد همان روزهای نخست رسیدگی به خارج از کشور فرار کرده بود و خوشبختانه اینترپل همکاری کرد و دستگیر شد.
 
خبرنگاری پرسید؛ آیا متهم از مسئولان دولتی است؟ که سراج در پاسخ گفت: وابسته به گروه آریا و در گروه آریا بوده است.
 
خبرنگار دیگری پرسید؛ اعلام کرده بودید در تحقیقات پرونده خاوری برخی مشکلات رسیدگی را به تاخیر انداخته است، آیا در حال حاضر این مشکلات حل شده است؟ که رئیس سازمان بازرسی در جواب گفت: دستگیری این فرد یکی از آن مشکلات بود که حل شده است. خاوری وکیل دارد و محاکمه او حضوری خواهد بود. انشاالله با دست پیدا کردن به این سرنخ، اقدامات خوبی در این پرونده انجام می شود.