اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متهمان جنایت در شهریار پای میز محاکمه



متهمان جنایت در شهریار پای میز محاکمه

زن و شوهری که با همدستی مرد دیگری دو راننده کامیون را به طرز فجیعی به قتل رسانده بودند در جلسه محاکمه این جنایت را به گردن یکدیگر انداختند.

به گزارش خراسان، اواخر اردیبهشت سال ۸۹ دو جسد در حوالی شهریار کشف شد، یکی از این اجساد در حالی که سوخته بود و دیگری میان نخاله های ساختمانی کشف شد.

تحقیقات نشان داد قربانیان که علی و احمد نام دارند راننده کامیون هستند. بررسی ها نشان داد زن و شوهری به نام «ص» و «ن» به همراه مردی به نام «م» در پشت پرده این جنایت حضور دارند که به این ترتیب سه متهم بازداشت شدند.در جلسه محاکمه که صبح دیروز به ریاست قاضی همتیار برگزار شد بعد از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، اولیای دم خواستار قصاص هر ۳ متهم شدند. سپس «ص» در جایگاه حاضر شد و گفت: از مدتی قبل «م» با ما در ارتباط بود او گفت با فردی اختلاف دارد و چون باعث آبرو ریزی اش شده می خواهد تنبیه اش کند.

او با ترفندی او و دوستش را به خانه مان کشاند و مقداری داروی خواب آور به من داد تا در شیرموز بریزم و به خورد آنها بدهم و سپس درحالی که او و دوستش خواب بودند به آنها کراک تزریق کرد. چند ساعت بعد فهمیدیم یکی از آن ها مرده است. اما دوستش هنوز زنده بود. اما روز بعد «م»، او را با طناب خفه کرد و هر دو جنازه را به کمک شوهرم در اطراف شهر رها کرد. در ادامه شوهر این زن نیز اظهارات او را تکرار کرد و سپس نوبت به «م» رسید.

او در اظهاراتی اتهام قتل را به گردن «ص» انداخت و گفت: من در دام این زن گرفتار شدم. او می خواست از مقتول فیلم تهیه و آبروریزی کند. به همین دلیل این نقشه را کشید. من به خاطر رابطه ای که از دو ماه قبل با «ص» داشتم از این موضوع می ترسیدم و به همین دلیل با او و شوهرش همراه شدم.

من اتهام ام را قبول ندارم و فقط شاهد این ماجرا بودم. به دنبال این اظهارات دادگاه برای رسیدگی به مسائل منافی عفت عمومی به طور غیرعلنی ادامه یافت و در پایان با اخذ آخرین دفاع قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به زودی رای خود را در این باره اعلام کنند./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
اشک‌های مادر کودک هشت ماهه در جلسه دادگاه محاکمه متهمان پرونده بنیتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متهمان کشتارخانوادگی پای میز محاکمه



 اخبار حوادث - متهمان کشتارخانوادگی پای میز محاکمه

دو مرد افغان که متهم هستند سه‌عضو خانواده‌ای را به قتل رسانده‌اند پای میز محاکمه رفتند و جزییاتی از این جنایت را شرح دادند.

 این پرونده که در دادگاه کیفری استان فارس مورد رسیدگی قرار گرفت از نخستین روز دی‌ماه سال 86 گشوده شد. در آن روز به آتش‌نشانی خبر دادند خانه سرایدار باغی طعمه حریق شده است. امدادگران بعد از خاموش کردن آتش، اجساد دو مرد و یک زن را پیدا و پلیس را از واقعه مطلع کردند. کارآگاهان بعد از حضور در محل در تحقیقات ابتدایی فهمیدند آتش‌سوزی عمدی است و هر سه مقتول اعضای یک خانواده هستند. آنها همچنین مطلع شدند دختر این خانواده از چنگ مرگ گریخته است.


این دختر که از نظر روحی شرایط خوبی نداشت، تحت بازجویی قرار گرفت و مدعی شد سه مرد ناشناس دست به این جنایت زده‌اند. دختر جوان گفت: «در خانه نشسته بودیم که سه‌مرد افغان وارد شدند و با تهدید از ما پول خواستند. پدرم به آنها 30هزارتومان داد اما هنگامی که سارقان قصد داشتند، فرار کنند با آنها درگیر شد و آن سه‌نفر خانه را به آتش کشیدند اما من به سختی توانستم خودم را نجات بدهم.»

 

ماموران بعد از شنیدن اظهارات این دختر از او خواستند در ترسیم چهره فرضی متهمان به آنها کمک کند. آنان بعد از چهره‌نگاری از سه مرد افغان به تجسس‌ها برای شناسایی آنها ادامه دادند و مدتی بعد توانستند دو نفر از این افراد را به دام بیندازند اما از متهم سوم ردی به دست نیامد و مشخص شد او فرار کرده و به مکان نامعلومی رفته است. 

 

دو متهم تحت بازجویی قرار گرفتند و به ارتکاب جنایت اقرار کردند. آنها بعد از تکمیل پرونده و با وجود فراری بودن همدست‌شان پای میز محاکمه رفتند اما حکم صادره در دیوانعالی کشور نقض شد و به این ترتیب پرونده بار دیگر به جریان افتاد و دو متهم هفته گذشته محاکمه شدند. نماینده دادستان در جلسه دادگاه اتهام هر دو مرد را قتل عمد اعلام کرد و گفت آنها در کشتن پدر، مادر و پسر یک خانواده گناهکار هستند. 

 

اولیای‌دم مقتولان نیز با قرار گرفتن در جایگاه گفتند خواستار قصاص قاتلان هستند. دختر نجات‌یافته گفت: «این افراد اعضای خانواده‌ام را کشتند. آنها قصد داشتند مرا هم به قتل برسانند و اگر نتوانسته بودم فرار کنم من هم جزو مقتولان این پرونده بودم.» در ادامه نوبت به دفاع از متهمان رسید.

 

یکی از آنها گفت: «من و دو همدستم به قصد سرقت از سرایدار یک باغ وارد آنجا شدیم. همدست فراری‌مان سلاح در دست داشت. ما اعضای این خانواده را برای گرفتن پول تهدید کردیم اما پدر خانواده گفت هیچ پولی ندارد. آنقدر بر خواسته‌مان پافشاری کردیم تا او 30هزارتومان به ما داد. وقتی می‌خواستیم از آنجا فرار کنیم اعضای این خانواده شروع به داد و فریاد کردند.

 

آنها می‌خواستند همسایه‌ها را باخبر کنند و ما را به دام بیندازند. در همین هنگام همدست فراری‌مان گلوله‌ای به پدر خانواده شلیک کرد و او را کشت بعد هر سه نفر برای اینکه اعضای این خانواده را وادار به سکوت کنیم نفت در خانه ریختیم و شیر گاز را هم باز کردیم. بعد کبریت کشیدیم و فرار کردیم.

 

بعد از این ماجرا قاتل اصلی از ما جدا شد و فرار کرد و ما خبر نداریم به کجا رفته است.» متهم دوم نیز همین اظهارات را به زبان آورد و پس از آن هیات قضات با اعلام ختم جلسه برای صدور رای وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق