اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متهمان آزارجنسی دختر جوان در انتظار محاکمه





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متهمان آزارجنسی دختر جوان در انتظار محاکمه

مردانی که متهم هستند دختری جوان را ربوده و مورد آزار جنسی قرار داده‌اند با نقض حکم‌شان از سوی دیوان‌عالی کشور یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌روند.  

به گزارش شرق، دختر جوانی6 سال پیش به ماموران پلیس شکایت کرد و مدعی شد توسط دو مرد جوان مورد آزار جنسی قرار گرفته ‌است.

این دختر گفت: با دو پسر جوان آشنایی داشتم. آنها هم‌محلی من بودند. «سعید» با من دوست بود و می‌خواست با هم رابطه داشته‌باشیم اما من هیچ وقت قبول نکرده ‌بودم تا اینکه روز حادثه منتظر ماشین بودم باران شدیدی هم می‌بارید سعید من را در خیابان دید و گفت می‌خواهد کمکم کند. او مرا سوار ماشین کرد و گفت به خانه می‌برد، من هم به او اعتماد کردم و سوار ماشین شدم. در راه او به سمت یک تره‌بار که تعطیل بود پیچید و درهای ماشین را قفل و به من تعرض کرد من جیغ کشیدم و کمک خواستم اما فایده‌ای نداشت کسی آنجا نبود.  

این دختر در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: سعید سپس برای دوستش که در آژانس کار می‌کرد پیام کوتاه فرستاد و او را هم خبر کرد. بعد دست و پای من را با طناب بست و گفت اگر صدایی از تو بشنوم می‌کشمت با این حال من جیغ می‌کشیدم و دنبال راهی بودم که خودم را از این مخمصه نجات بدهم.

تا اینکه «حمید» هم سررسید. او به من گفت: هر کاری می‌گوییم انجام بده و خودت را به دردسر نینداز. قبول نکردم و مقاومت کردم و گفتم من اجازه نمی‌دهم هر کاری دوست دارید بکنید. یکدفعه حمید شیشه‌ای را شکست و تکه تیز آن را برداشت و به سمت من گرفت. آنها می‌خواستند من را بکشند به همین خاطر هم مجبور به سکوت شدم و دیگر نتوانستم مقاومتی از خود نشان بدهم. این دو مرد رفتار خیلی بدی داشتند و آسیبی که به من وارد کردند آنقدر شدید بود که تا ماه‌ها بعد از این ماجرا برای درمان پیش دکتر می‌رفتم تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم علیه آنها شکایت کنم تا به سزای عمل‌شان برسند.

پلیس با توجه به شکایت ارایه شده تحقیقات خود را آغاز کرد و متوجه شد این دو متهم از اهالی اسلامشهر هستند. ماموران با شناسایی مخفیگاه این دو نفر آنها را بازداشت کردند. دو مرد جوان در اعترافات خود جزییات را توضیح دادند و قبول کردند دختر جوان را ربوده و مورد آزار قرار دادند. با انتقال متهمان به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران تحقیقات از آنها آغاز شد. سعید اتهامات را قبول کرد و گفت دختر جوان را با تهدید و زور وادار به تمکین کرد اما محمد این اتهام را نپذیرفت.

سرانجام جلسه محاکمه تشکیل شد و دختر جوان در جلسه دادگاه و قبل از حضور متهمان یک‌بار دیگر جزییات تعرض را توضیح داد و گفت: آنها به‌شدت به من آسیب رساندند و هرچه خواهش و التماس کردم فایده‌ای نداشت حتی از در تهدید وارد شدم ولی باز هم آن دو اعتنایی نکردند. وقتی که من را مورد آزار قرار دادند و متوجه شدند نمی‌توانم حرکت کنم با ماشین مرا به سمت خانه بردند و مقابل منزل‌مان رهایم کردند. چند روزی خیلی بدحال بودم تا اینکه مجبور شدم پیش دکتر بروم. بعد هم که شکایت کردم پزشکی قانونی من را مورد معاینه قرارداد و تایید کرد مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ام.

دو متهم در ادامه در جایگاه حاضر شدند آنها اتهام را رد کردند و مدعی شدند آنچه در جلسات بازجویی گفتند دروغ است البته متهمان قبول کردند با دختر جوان رابطه داشتند اما گفتند این رابطه عنف نبود. 

هرچند متهمان و وکلایشان اتهام را انکار کردند اما هیات قضات آنها را مجرم شناختند و هر دو نفر را به اعدام محکوم کردند. با اعتراض متهمان دیوان‌عالی کشور پرونده را مورد بررسی قرار دادند آنها رای صادره را نقض کردند و خواستار مواجهه حضوری متهمان با شاکی پرونده شدند. قضات دیوان‌عالی اعلام کردند از آنجایی که شاکی حاضر به دیدن متهمان نیست بنابراین نمی‌توان رای صادر کرد و حتما باید آن دونفر را ببیند و تایید کند آنها متجاوز هستند. 

پرونده یک‌بار دیگر به جریان افتاد و هیات قضات جدید با ریاست قاضی کشکولی پرونده را مورد بررسی قرار دادند آنها هم به‌رغم انکار متهمان مدارک را برای اثبات تجاوز به عنف کافی دانستند و یک‌بار دیگر متهمان را به اعدام محکوم کردند.

حکم دوباره مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان‌عالی کشور بار دیگر پرونده را مورد بررسی قرار داد و باز هم حکم نقض شد چراکه قضات دیوان‌عالی اعلام کردند درخواست دیوان‌عالی کشور در مورد مواجهه حضوری شاکی و متهمان اتفاق نیفتاده ‌است. آنها همچنین رای صادره را درست ندانستند و خواستار رسیدگی پرونده در شعبه هم‌عرض شدند. به این ترتیب پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و دو مرد به‌زودی یک‌بار دیگر به اتهام تجاوز به دختر جوان محاکمه می‌شوند./شرق

 


ویدیو مرتبط :
اشک‌های مادر کودک هشت ماهه در جلسه دادگاه محاکمه متهمان پرونده بنیتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف دختر جوان به قتل با نانچکو / پرونده در ایستگاه محاکمه



اعتراف دختر جوان به قتل با نانچکو / پرونده در ایستگاه محاکمه

دختر شیشه ای که با انگیزه سرقت با "نانچکو" مردی را کشته بود به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه ششم اردیبهشت سال 90 ماموران کلانتری 110 شهدا در جریان کشف جسد متعلق به فردی به نام "نادر . ج" 50 ساله در خانه ای در خیابان درودیان قرار گرفتند .

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات مقدماتی ، برادر مقتول به ماموران گفت : زمانیکه از طریق اعضای خانواده برادرم اطلاع پیدا کردم که او به خانه نیامده و به تماس تلفن همراه خود نیز پاسخ نمی دهد ، به خانه پدری مان در خیابان درویان آمدم و پس از ورود به خانه با جنازه دست و پا بسته شده برادرم روبرو شدم که بلافاصله با 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع دادم .

با آغاز تحقیقات میدانی ، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که مقتول ، خانه پدری خود را به مکانی برای خرید و فروش و مصرف موادمخدر تبدیل کرده است .

در ادامه تحقیقات ، تعدادی از همسایگان در اظهارات مشابه عنوان داشتند که چند ساعت قبل از کشف جسد ، دو نفر به نام های "امیرحسین . ش" 25 ساله معروف به "کاکا" به همراه زن جوانی حدود 22 ساله به نام "مهسا " معروف به "مهناز" که پیش از این بارها برای خرید و یا مصرف مواد به این محل مراجعه داشته اند را ، در حال خروج از خانه مشاهده کرده اند .

بنا به اطلاعات به دست آمده از تحقیقات میدانی ، "امیرحسین" و "مهسا" در زمان خارج شدن از محل جنایت ، ابتدا قصد داشته اند تا با استفاده از موتورسیکلت متعلق به مقتول از محل متواری شوند که به علت روشن نشدن موتورسیکلت ، با رها کردن موتور در داخل کوچه به صورت پیاده و با حالتی بسیار وحشت زده محل را ترک کرده اند .

کارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل سکونت مهسا و امیرحسین در خیابان 17 شهریور ـ خیابان شکوفه ، در تحقیقات خود متوجه شدند که خانواده این دو نفر در همسایگی یکدیگر بوده و "مهسا" و "امیرحسین" به واسطه اعتیاد به شیشه و مصرف مشترک مواد با یکدیگر ارتباط پیدا کرده اند .

به دلیل متواری بودن مهسا و امیرحسین از محل سکونتشان و بلامکان بودن این دو نفر و با توجه به اعتیاد شدید هر دو نفر به مصرف شیشه که احتمال ارتکاب هرگونه جرایم به ویژه سرقت را از سوی آنها قوت می بخشید ، مشخصات هر دو متهم تعقیب در اختیار کلیه مراکز انتظامی سطح کشور به ویژه کلانتری ها و پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

سرانجام با پیگیری های انجام شده در خصوص دستگیری متهمان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که امیرحسین در آذرماه سال گذشته به اتهام "سرقت" و "خرید فروش موادمخدر" دستگیر و روانه زندان شده است . بلافاصله هماهنگی لازم انجام و متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شد .

با انتقال متهم به اداره دهم و آغاز تحقیقات وی به مشارکت در جنایت اعتراف و ضمن معرفی مهسا به عنوان عامل اصلی جنایت ، گفت : از آنجائیکه دیگر پولی برای خرید مواد نداشتیم ، تصمیم گرفتیم تا به بهانه خرید مواد و در اصل برای سرقت وجوه نقد و مواد مخدر ، به خانه مقتول برویم. پس از ورود به داخل خانه ، زمانیکه مقتول متوجه قصد و نیت ما شد با یکدیگر درگیر شدیم که بلافاصله من اقدام به زدن اسپری اشک آور به صورت او کرده و در همین زمان با کمک مهسا ، دست و پا و دهان مقتول را بسته و در ادامه مهسا با زنجیر یک عدد "نانچیکو" که در داخل خانه پیدا کرده بود ، اقدام به خفه کردن مقتول کرد.

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : پس از کشته شدن مقتول و در بازرسی خانه به دنبال پول و مواد گشته اما موفق به پیدا کردن مواد و یا پول های داخل خانه نشدیم و برای همین تصمیم به سرقت موتورسیکلت گرفتیم که آن نیز روشن نشد.

با اعترافات به دست آمده از امیر حسین و شناسایی مخفیگاه مهسا در خانه یکی از دوستانش واقع در خیابان نبرد شمالی ، کارآگاهان موفق به دستگیری و انتقال متهم به اداره دهم شدند .مهسا با تایید اعترافات امیر حسین ، در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : آنقدر زنجیر نان چیکو را به دور گردن مقتول نگه داشتم که صورتش سیاه شد و دیگر نفس نکشید .

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل پرونده برای صدور کیفرخواست در اختیار قاضی آرش سیفی ، دادیار اظهار نظر دادسرای جنایی تهران قرار گرفت که او با صدور کیفرخواست به اتهام مشارکت در قتل برای مهسا و معاونت در قتل برای امیرحسین پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد. به زودی جلسه محاکمه متهمان برگزار خواهد شد./مهر