اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متن قطعنامه شورای حکام به کیهان رسید‍!


یک خبر موثق حکایت از آن دارد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌نویس قطعنامه نهایی خود را تهیه کرده و در اختیار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

روزنامه  کیهان نوشت: یک خبر موثق حکایت از آن دارد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌نویس قطعنامه نهایی خود را تهیه کرده و در اختیار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

در این پیش‌نویس برخلاف آنچه ادعا شده و مسئولان محترم کشورمان نیز با عنوان «قول و قرار قبلی»! از آن یاد می‌کردند، کمترین اشاره‌ای به بسته شدن پرونده PMD  نشده است.


ویدیو مرتبط :
صحبت های عراقچی درباره قطعنامه شورای امنیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی: در حال مشورت با 1+5 درباره متن قطعنامه شورای حکام هستیم



اخبار,اخبار سیاسی,مذاکرات ایران و 5+1

یک مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت: باید در پیش‌نویس قطعنامه از عبارتی که دقیقا معنی بسته شدن پرونده پی.ام.دی (ابعاد احتمالی نظامی) و پایان بررسی موضوع در شورای حکام را می‌دهد استفاده شود.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران عصر یک‌شنبه در حاشیه مراسم ختم غضنفر رکن‌آبادی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع)، افزود: پیش‌نویس قطعنامه درباره پی.ام. دی توسط کشورهای 1+5 به شورای حکام ارایه خواهد شد اما درباره واژگان و ادبیاتش در حال مشورت با آن‌ها هستیم.

او گفت اگر موضوع پی.ام.دی بسته نشود ما تعهدات‌مان طبق برجام را که به پی.ام.دی موکول شده است را اجرا نمی‌کنیم.

عراقچی تاکید کرد: 1+5 موظف است پیش‌نویس قطعنامه را به شورای حکام دهد و ما هم درباره موضوعات مندرج در آن مشورت می‌کنند اما بانی قطعنامه آن‌ها هستند.

وی درباره گزارش آمانو درباره پی.ام.دی گفت: آمانو مجری تصمیمات شورای حکام است و گزارش ارزیابی خود را ارایه می‌کند و این شورای حکام است که تصمیم می‌گیرد. اگر موضوع بسته نشود ما با وقفه‌ مواجه خواهیم شد.

این مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای گفت: ما انتظار داریم از آمانو گزارش متعادل و مبتنی بر واقعیات ارایه کند. مشخص است که درباره آن چه ادعا می‌شود پانزده سال پیش اتفاق افتاده نیم توان گزارش دقیق ارایه کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: از آمانو انتظار نمی‌رود گزارش 100 درصدی را بتواند ارایه کند اما گزارشی مبتنی بر واقعیات را انتظار داریم.

 

اخبار سیاسی - ایسنا