اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متنوع‌سازی نرخ کرایه شناورهای مسافری



اخبار ,اخبار اقتصادی ,نرخ کرایه شناورهای مسافری

اخبار اقتصادی - متنوع‌سازی نرخ کرایه شناورهای مسافری

اسفند پارسال، نرخ کرایه شناورهای مسافری پس از چند سال که ثابت باقی مانده بود، افزایش یافت و پس از آن علیرغم اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها هیچ تغییری نداشته است.

 معاون سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در سال جدید نرخ کرایه شناورهای مسافری هیچ تغییری نکرده و اتحادیه برای افزایش کرایه هنوز درخواست رسمی ارائه نکرده است. البته پیشنهاد سازمان بنادر، متنوع‌سازی نرخ کرایه شناورهای مسافری است تا براساس نوع شناور و میزان خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود نرخ کرایه تعیین شود.
 
سید علی استیری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد:‌ اسفند پارسال، نرخ کرایه شناورهای مسافری پس از چند سال که ثابت باقی مانده بود، افزایش یافت و پس از آن علیرغم اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها هیچ تغییری نداشته است.
 
وی با اشاره به افزایش هزینه شناورها در طول سال‌های گذشته اظهار کرد: افزایش قیمت سوخت و قطعات، شرایط کاری شناورها را با دشواری روبرو کرده است هر چند در این رابطه سازمان بنادر مسئول نیست و اتحادیه حمل و نقل دریایی باید درخواست افزایش قیمت خود را به شوراهای شهر منطقه ارائه دهد.
 
استیری اضافه کرد:‌ کلیه درخواست‌های رسمی بررسی شده و از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هر استان، کارشناسی می‌شود تا به شکل نهایی اعمال شوند اما در حال حاضر هیچ درخواست رسمی در این زمینه ارائه نشده است.
 
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پیشنهاد این سازمان برای متنوع‌سازی نرخ کرایه شناورها گفت: پیشنهاد ما این بود که با توجه به نوع شناور و میزان خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود نرخ کرایه تعیین شود که البته نیاز به بررسی و تشخیص دقیق شرایط دارد و تاکنون در این زمینه بحث جدی مطرح نشده است.
 
به گزارش ایسنا، در حالی که پیش از این اخباری در رابطه با افزایش نرخ کرایه شناورها مطرح شده بود احمد هاشمی، رییس اتحادیه شناورهای مسافری اعلام کرد پس از اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها نرخ کرایه شناروها هیچ تغییری نداشته است.
 
به گفته وی در صورت تکمیل شدن بررسی‌ها در رابطه با میزان افزایش هزینه شناورها در ماه‌های گذشته، درخواستی رسمی برای تغییر در نرخ کرایه ارائه خواهد شد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ کرایه شناورهای مسافری


مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی با اشاره به فعالیت ۴۲ شناور استاندارد در ایام نوروز گفت: به منظور رفاه بیشتر مسافران نوروزی، سه فروند شناور جدید دیگر با مجموع ۱۰۰۰ صندلی به ناوگان مسافری در مسیر قشم-بندرعباس افزوده می‌شود.

خبرگزاری میزان:مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی با اشاره به فعالیت ۴۲ شناور استاندارد در ایام نوروز گفت: به منظور رفاه بیشتر مسافران نوروزی، سه فروند شناور جدید دیگر با مجموع ۱۰۰۰ صندلی به ناوگان مسافری در مسیر قشم-بندرعباس افزوده می‌شود.

سیداحمد هاشمی با اشاره به این‌که در نوروز امسال 45 فروند شناور مسافری با ظرفیت 5000 هزار صندلی به مسافران خدمات ارائه می‎دهند، اظهار کرد: با توجه به این‌که چند شناور با همکاری سازمان بنادر ودریانوردی خریداری و در مسیر بندرعباس – قشم فعال شد، در سال جاری مشکل خاصی از لحاظ تعداد شناور و صندلی در حوزه مسافری نداشتیم.
 
وی تصریح کرد: مسیر بندرعباس – قشم دیگر ظرفیت افزایش شناور ندارد، چراکه اگر بخواهیم شناور دیگری در این مسیر اضافه کنیم توجیه اقتصادی نداشته و برای دیگر شناورها نیز مناسب نیست.
 
وی با اشاره به اینکه دیگر شاهد اضافه کردن صندلی‎ در شناورهای غیرمسافری برای فعالیت مسافری نخواهیم بود، اظهارکرد: در سال‎های گذشته این رویداد بسیار نادر و به صورت موردی خاص بود اما خوشبختانه با افزایش تعداد شناورها به 45 فروند دیگر شاهد چنین رویدادی نخواهیم بود.
 
وی تصریح کرد: در نوروز سال 94 حدود 13 میلیون مسافر از مسیرهای دریایی برای جابه‎جایی استفاده کردند که پیش‎بینی می‎شود در نورزوز 95 اگر افزایش مسافر نداشته باشیم، مسلما کاهش هم نخواهیم داشت.
 
مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی بار و مسافر در ادامه به قیمت بلیت شناورهای مسافری اشاره و اعلام کرد:  نوروز 95 به منظور تامین رضایت مالکان شناورها نرخ بلیت شناورهای مسافری افزایش 20 تا 30 درصدی خواهد داشت. البته اکنون قیمت بلیت شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس- قشم 12 هزار تومان است که برای مالکان شناورها توجیه اقتصادی ندارد.
 
هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا برای راه‎اندازی مسیر‌های دریایی در شمال کشور هم برنامه‎هایی درنظر دارید یا خیر؟ تاکید کرد: فعالیت شناورهای مسافری در بنادر شمال کشور توجیه اقتصادی ندارد زیرا مسافت زمینی از لحاظ زمان و هزینه به صرفه‎تر از دریایی است، اما در حوزه گردشگری پتانسیل و ظرفیت بالقوه‎ای وجود دارد که متاسفانه تا کنون از آن بهره‎برداری نشده است.
 
وی افزود: در استان گلستان یک تعاونی مسافی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم تعداد این تعاونی‌ها را افزایش داده و فعالیت گردشگری دریایی را در سال‎های آینده راه‌‎اندازی کنیم.
 
وی با اشاره به تجربه موفق و خوب نوسازی شناورهای مسافری با استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر یادآور شد: برنامه‎ریزی کرده‎ایم که در سال آینده نیز نوسازی لنج‎های باری را کلید بزنیم و با کمک  تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر،توسعه  این ناوگان را نیز رونق بخشیم.
 
به گفته مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی، 60 درصد 4300 فروند لنج باری کشور فرسوده بوده و نیازمند نوسازی هستند.