اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متلاشی شدن باند زورگیران مسافربرنما در پایتخت



 

متلاشی شدن باند زورگیران مسافربرنما در پایتخت

 یک گروه از سارقان زورگیر که با روش های خشن در پوشش مسافرکشی اقدام به سرقت و زورگیری از مسافران می کردند، توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ متلاشی شد.

ماموران تجسس کلانتری ۱۱۹مهرآبادجنوبی در ساعت ۲۱ نوزدهم بهمن ماه امسال در حین گشت زنی در بزرگراه فتح، فردی را با حالت پریشان و مضطرب مشاهده کردند که از مردم درخواست کمک می کرد، با توقف مأموران و بررسی موضوع مشخص شد که این فرد توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید نقره ای مورد زورگیری قرار گرفته است.

مالباخته در اظهارات خود به مأموران گفت: به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودروی پراید نقره ای رنگ با چهار سرنشین جوان شدم و پس از طی مسافتی کوتاه ناگهان دو سرنشین عقب و سرنشین صندلی جلو با نشان دادن چاقو و تهدید به مرگ مجبورم کردند تا تمامی پول های همراه خود را در اختیار آنها بگذارم. در حالیکه تیغه چاقو توسط یکی از سرنشینان صندلی عقب در کنار گلویم قرار داشت ، همدست دیگر او در عقب خودرو اقدام به خالی کردن جیب های من کرد و ۱۷۰ هزار تومان وجه نقد و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد و پس از آن مرا از خودرو به بیرون پرتاب کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت: زمانی که مرا از داخل خودرو به بیرون پرتاب کردند ، در یک لحظه نگاهم به پلاک خودرو انداخت و توانستم شماره آنرا به طور کامل به خاطر بسپارم.

در ادامه با اعلام موضوع به مرکز فوریت های پلیسی و اجرای طرح مهار، شناسایی و توقف خودروی پراید نقره ای و دستگیری سرنشینان آن را در دستور کار مأموران قرار گرفت و درطول یک ساعت از زمان اجرای طرح مهار عوامل تجسس کلانتری که مالباخته نیز به همراه آنها حضور داشت در محدوده میدان آزادی موفق به شناسایی خودروی مورد نظر شده و نسبت به متوقف کرن خودرو اقدام کردند اما سرنشینان پراید با پای پیاده اقدام به فرار از محل کردند .

زمانی که سرنشینان پراید اقدام به فرار کردند، یک تن از آنها توسط مالباخته به عنوان زورگیر صندلی عقب خودرو مورد شناسایی قرار گرفت و عوامل تجسس در تعقیب و گریز این متهم به نام«اشکان»۲۲ساله را دستگیر کردند.

ماموران در بازرسی از خودروی پراید نقره ای، ۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند این درحالی بود که در بازرسی بدنی از متهم نیز یک قبضه چاقو با دسته چوبی و تعدادی عابر بانک متعلق به افراد غیر بدست آمد.

متهم پس از انتقال به کلانتری ۱۱۹ لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به زورگیری از مالباخته ، دیگر همدستان متواری شده خود را نیز معرفی کرد .

عوامل تجسس کلانتری با بررسی ارکان هویتی خودرو و با مراجعه به سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا کردند که این خودرو چند روز پیش در محدوده هشتگرد مورد سرقت و زورگیری دو جوان قرار گرفته است در نتیجه با شناسایی مالک خودرو و تماس مأموران با این فرد، وی در ۱۹بهمن ماه به کلانتری مراجعه و ضمن شناسایی «اشکان» به عنوان یکی از زورگیران به مأموران گفت: از مقابل ایستگاه متروی فردیس ، دو جوان به عنوان مسافر و به مقصد قزوین سوار ماشین شدند ؛ هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودم که یکی از مسافران با اظهار این موضوع که حالت تهوع پیدا کرده از من خواست تا خودرو را در کنار بزرگراه متوقف کنم و به محض توقف ، ناگهان این متهم به همراه یک جوان دیگر با چاقو و مشت و لگد مرا مجبور کردند تا از خودرو پیاده شوم و پس از آن نیز ، به سرعت از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور هاشمیان ، دادیار شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران ، عوامل تجسس کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی مأمور شناسایی و دستگیری دیگر همدستان اشکان و دستگیری آنها شدند.

ماموران کلانتری در ادامه اقدامات خود، با شناسایی سه متهم متواری به اسامی«علیرضا» ( ۲۱ ساله )، «محمود» ( ۱۹ ساله ) و «شهرام» (۲۰ ساله) شناسایی مخفیگاه و دستگیری این سه متهم را در دستور کار قرار دادند .

با شناسایی مخفیگاه متهمان در منطقه دولت آباد و شهرک مارلیک ، مخفیگاه و محل تردد هر سه متهم تحت مراقبت های پلیسی عوامل تجسس قرار گرفت و سرانجام هر سه نفر آنها در۲۴ بهمن ماه دستگیر شدند .

با دستگیری متهمان ، آنها جهت انجام تحقیقات تخصصی و شناسایی دیگر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .

کارآگاهان پنجم در ادامه تحقیقات خود با شناسایی تعدادی از مالباختگانی که عابر بانک ها و دیگر مدارک هویتی آنها در بازرسی از مخفیگاه متهمان کشف شده بود، تعدادی از مالباختگان را شناسایی کردند.

سرهنگ علی اکبر اسدی، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر به خشونت بالای متهمان اشاره کرد و گفت: با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و مراجعه آنها به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، تعدادی از این افراد در حالیکه اسناد و مدارک پزشکی قانونی را به همراه داشتند به کارآگاهان عنوان داشتند که متهمان با وجود سرقت اموال و وجوه نقد همراه آنها و تنها به منظور ایجاد رعب و وحشت و قدرت نمایی در مقابل مالباختگان با استفاده از سلاح سرد اقدام به زخمی کردن آنها از ناحیه صورت و دست و پا کرده بودند.

ویبا اشاره به تعدادی از مناطق ارتکاب سرقت افزود: از جمله مناطقی که متهمان در آنها اقدام به سرقت و زورگیری کرده بودند،بزرگراه فتح، شهید دوران، یادگار امام، تهرانپارس، استخر، اتوبان آزادگان، پیروزی، نوبنیاد، حکیمیه، اتوبان تهران ـ کرج، افسریه، خاوران و کرج بوده است.

رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی با دعوت از مالباختگان جهت حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: از کلیه مالباختگانی که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ در مناطق مختلف تهران ، بویژه در طول دو ماه گذشته ، مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری و طرح شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
زورگیران پایتخت در دام پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باند "یاکوزا"ی پایتخت متلاشی شد/ زورگیران مسلح از کتک خوردن قربانیان فیلمبرداری می‌کردند



اعضاب باند "یاکوزا"ی پایتخت که با انواع سلاح‌های سرد و گرم اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی فاتب در حالیکه مرجوعه ای از دادسرای ناحیه 34 تهران در دست داشتند مبنی بر شرارت و ضرب و جرح آنان توسط یك باند مخوف به سركردگی "احسان" معروف به "یاکوزا" پرونده ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

تحقیقات ماموران حکایت از آن داشت که تعداد 8 نفر از اراذل و اوباش منطقه غرب پایتخت باند مخوفی را تشکیل دادند که این افراد ضمن سرقتهای بزرگ در غرب تهران اقدام به زورگیری می نمایند و پس از ضرب و جرح و گرفتن فیلم از طعمه های خود اموال مالباخته را گرفته و آنان را رها می کنند.

در ادامه تحقیقات پلیسی و با بهره گیری از منابع اطلاعاتی مشخص شد متهمان دارای چندین پاتوق و مخفیگاه می باشند این افراد مسلح به سلاح گرم و سرد بوده و به صورت گروهی اعمال شرورانه خود را انجام می دهند و لذا مراتب به صورت ویژه در دستور كار ماموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

در ادامه پس از گسترده نمودن چتر اطلاعاتی و تشكیل پرونده و همچنین اخذ دستور از بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران اطلاع حاصل شد كه این افراد در منزل فردی به هویت "منصور" واقع در بلوار فردوس جمع شده و در حال قمار بازی می باشند که سریعا اكیپی از عوامل مجرب این یگان به موقعیت اعزام شدند اما كه متاسفانه قبل از حضور مامورین از محل رفته بودند و در آن مكان دو نفر به نام های "رامین" معروف به "احسان یاكوزا" اراذل اوباش سطح2 و "منصور"به همراه آلات استعمال مواد مخدر از نوع شیشه دستگیر و در بازجویی از متهمان انان عنوان داشتند كه همدستان دیگرشان به مخفیگاه دیگری واقع در محدوده جنت آباد رفته اند.


اعضاب باند یاکوزای پایتخت که با انواع سلاحها اقدام به زورگیری از شهروندان می کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند


سرهنگ علیرضا لطفیرییسپلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت:در ادامه ماموران در یک عملیات منسجم و هماهنگ با حضور و عزیمت به محدوده جنت آباد در یك اقدام ضربتی و غافلگیرانه تعداد 6 نفر دیگر به هویت های "ارسلان"،کیوان"،"قدرت،"سیاوش"،اژدر" و اردشیر" را دستگیر و به مقر پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل کردند.


اخبار حوادث - باشگاه خبر نگاران