اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متفاوت‌ترین خانه‌های متحرک +عکس



بسیاری از کشورهای دنیا به علت کمبود فضا و یا مشکلات محیطی توانایی ساخت خانه های انبوه را ندارند و به همین علت به سمت خانه های پیش ساخته حرکت کرده اند.
روزی را فرض کنید که در خانه نشسته اید و ناگهان قصد سفر کردن به سرتان می زند، در همین لحظه است که خانه خود را جمع می کنید و به سمت مقصد حرکت می کنید. داشتن یک خانه پیش ساخته قدرت حمل و نقل و تعویض را به شما می دهد. تا به حال شرکت های مختلف خانه های پیش ساخته ای را طراحی کرده اند که به مرور آن ها می پردازیم:

** خانه های "ADEX"

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

یکی از جالب ترین خانه های پیش ساخته ای که تا به حال طراحی شده است "ADEX" نام دارد. این خانه ها را شرکتی به همین نام ساخته است و قابلیت های مختلفی دارد. از جمله امکانات آن می توان به حمل و نقل آسان و سرهم کردن و باز کردن بسیار سریع آن اشاره کرد. این خانه همچنین دارای سیستم هایی است که به صورت خودکار برق و آب خود را از باران و خورشید تامین می کند.

** خانه های پروانه ای

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

گروهی از دانش آموزان تایلندی از آنجا که مشکلات مسکن در این کشور بسیار زیاد شده است خانه های پیش ساخته و متحرک بسیار جالبی را ساخته اند. این خانه ها از چوب بامبو و به سبک سنتی ساخته شده اند و نام آن ها "خانه های پروانه ای" است. دلیل این نام گذاری سایبانی است که در بالای درب ورودی قرار دارد و برای جمع کردن آب باران از آن استفاده می شود. این خانه قابل حرکت است اما باز کردن آن از هم کمی سخت است.

** خانه های گنبدی

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

طراحان ژاپنی چندی پیش از خانه هایی رونمایی کردند که در نوع خود منحصر به فرد هستند. این خانه ها به صورت گنبدی شکل و از جنس پلی ساترن هستند که این باعث می شود خانه بسیار سبک اما مقاوم باشد. یکی از نکات بسیار جالب این خانه این است که حشرات مختلف به سمت آن جذب نمی شوند، پس درامان خواهید بود همچنین این خانه به راحتی قابل نصب است. نکته دیگری که در مورد خانه های گنبدی می توان گفت اندازه های مختلف آن ها است و در ادامه باید به شیک و زیبا بودن آن ها نیز اشاره کنیم.

**  خانه های بازیافتی

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

یکی از ایده های نابی که تا به حال ارائه شده است از سوی "مایکل جاتزین" بوده است. خانه های او از استیل های بازیافتی ساخته شده اند و البته قابل حمل و نقل آسان و سبک هستند. معماری این خانه ها بسیار پیچیده است به گونه ای که هر کس می تواند خانه را آنطور که دوست دارد سرهم کند و هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی آید. صاحب این خانه همچنین میتواند در یک ساعت خانه را خراب و دوباره بسازد.

** خانه های قطب شمال

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

یکی از خانه هایی که طراحان آن زمان زیادی را برای ساختش کذاشته اند خانه های قطب شمال است. این خانه ها از پلاستیک های خاص به همراه برخی مواد دیگر ساخته شده اند که به سازنده اجازه می دهد در چند ساعت خانه را بنا کند و همچنین خانه ها میزان زیادی قدرت در برابر سرما و فشار هوا دارد. از جمله امکانات این خانه می توانیم به سیستم های خورشیدی و ذوب یخ به همراه یخ زیر دریایی ساده یاد کنیم.
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
09300093935شعبانی،سایبان متحرک برقی سفره خانه،سقف تاشو الاچیق حیاط،سقف متحرک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگی متفاوت دو هنرمند در چرخ متحرک + عکس



اخبار گوناگون - زندگی متفاوت دو هنرمند در چرخ متحرک + عکس

دو هنرمند خلاق برای زندگی خود سبک جدید خلق کرده‌اند که درون یک چرخ تمام زندگی خود را جا داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دو هنرمند در یک چرخ بزرگ زندگی می‌کنند. 
 
بسیار جالب است اگر فکر کنیم زندگی ما بر روی یک چرخ بزرگ می‌گردد این نوع زندگی هنرمندانه حاصل خلاقیت دو هنرمند به نام‌های شلی و الکس است. آن‌ها در حقیقت این چرخ را خانه خود می‌نامند.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,زندگی هنرمند در چرخ متحرک

 
آن‌ها این خانه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند این خانه از چوب و فولاد ساخته شده است. آن‌ها بهترین استفاده را از فضای اطراف خود برای زندگی کرده‌اند.

این خانه مجهز به مبلمان و لپ تاپ، صندلی، کمد لباس و امکانات رفاهی است.

اخبار,اخبار گوناگون ,زندگی هنرمند در چرخ متحرک


بسیار جالب است که حتی سینگ توالت و مایکروفر هم در این چرخ قرار دارند.  

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران