اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متروی تهران چقدر خسارت دید؟



متروی تهران چقدر خسارت دید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در شهر تهران باید 222 کیلومتر دیگر کانال ساخته شود که برای آن 700 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

محمد ایازی، مهمان ویژه برنامه تهران20 که برای پاسخگویی درباره آب گرفتگی مترو در این برنامه حاضر شده بود افزود: تهران نیاز به 700 کیلومتر کانال دارد، در حال حاضر 478 کیلومتر از آن ساخته شده و با تامین بودجه بقیه کانال‌ها نیز ساخته می‌شود. البته سیلاب اخیر به بخشی از کانال‌ها آسیب رسانده که بازسازی آنها نیز در حدود 300 میلیارد تومان خرج روی دست شهرداری می‌گذارد.

 

وی با بیان آنکه شرکت خاک ریز آب در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مسئول ساخت کانال در سطح شهر است، تصریح کرد: کانال‌های موجود در تهران بخش زیادی از مشکلات سیلاب پیش آمده را برطرف کردند. اگر این کانالها نبودند مشکلات بسیار زیادی برای شهر ایجاد می شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: کانال‌های تهران شرایط مطلوبی دارند و هر سال لایروبی می‌شوند و در این بارندگی که منجر به آب گرفتگی مترو شد کانال‌های شهر مسدود نبودند.

 

وی درباره شکل‌گیری این مشکل گفت: آب سه رودخانه اوین درکه، فرحزاد و تپه نیزار به میان رود می‌ریزد. در اثر بارش چند روز گذشته دبی آب این سه رودخانه به حدی زیاد شده بود که باعث طغیان رودخانه تپه نیزار، تخریب کانال شمالی و سرازیر شدن آب داخل ایستگاه متروی اکباتان شد.

 

ایازی ادامه داد: مدیران شهری در مناطق شمالی شهر 8 ایستگاه آب‌‌گیر ایجاد کرده‌اند و همین ایستگاه‌ها مانند سدبند بخش زیادی از شدت طغیان آب را گرفتند در غیراینصورت سیلاب شدیدی وارد شهر تهران می شد و مشکلات جدی تری را برای مردم ومسئولان شهر به وجود می آورد.

 

وی سرریز شدن آب در تونل‌های مترو را اتفاق خوبی دانست و دراین باره گفت: تونل‌های مترو به عنوان پدافند غیر عامل در شرایط بحرانی و حوادث طبیعی به کمک شهر می‌آیند، در این حادثه نیز تونل‌های مترو با جای دادن بخشی از سیلاب در خود، از جاری شدن سیل در شهر جلوگیری کردند.

 

به گفته سخنگوی شهرداری تهران، مترو در حدود 30 میلیارد تومان خسارت دیده است.

وی در این باره اظهار کرد: میزان خسارت به طور دقیق مشخص نشده اما دیواره های تونل مترو بتنی بوده و بیشتر خسارت متوجه دستگاه های الکترونیکی تعبیه شده در ایستگاه ها شده است که رقمی بیش از 30 میلیارد تومان نخواهد بود./انتخاب


ویدیو مرتبط :
متروی تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت چقدر به متروی تهران داد/برخورد با دستفروشان مترو قانون ندارد



اخبار,اخباراجتماعی ,دستفروشان مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: دولت یازدهم از مجموع 700 میلیارد ریال بدهی خود به این شرکت حدود 500 میلیارد ریال آن(بیش از 70 درصد) را طی یکسال گذشته پرداخت کرده است.

«محسن نایبی» در مراسم شبگردی اصحاب رسانه که بازدید از شرکت بهره برداری مترو تهران اختصاص داشت، گفت: شرکت مترو از جمله مجموعه های پرهزینه است که با توجه به الزام سرویس دهی مستمر و مرتب این مجموعه به مردم، تامین اعتبارات و هزینه های موردنیاز این شرکت بسیار مهم و ضروری است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 200 واگن در شبکه مترو تهران فعال هستند، گفت: برنامه شرکت مترو افزایش تعداد واگن ها به سه هزار دستگاه است که با تحقق این مهم فاصله زمانی حرکت قطارهای شهری به 150 ثانیه می رسد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: شرکت بهره برداری مترو هیچ مسوولیتی در خصوص خرید واگن های مورد استفاده ندارد و واگن ها پس از خرید از سوی دستگاههای مسوول در اختیار این شرکت قرار می گیرد.

نایبی در خصوص نوسازی ناوگان قطار شهری تهران نیز گفت: عملیات نوسازی و بهسازی قطارهای درون شهری تهران تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو همچنین به حضور و فعالیت گسترده دست فروشان در ایستگاهها و قطارهای مترو تهران اشاره کرد و گفت: هیچ قانونی برای برخورد با دست فروش ها وجود ندارد.

نایبی با بیان اینکه برخورد با دستفروش ها نیازمند همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی است، گفت: ساماندهی فعالیت دستفروشان در ایستگاههای مترو نیازمند همراهی و همکاری جمعی دستگاههای مسوول و رسیدن به یک نقطه نظر مشترک برای اقدام دراین زمینه است.

به گفته نایبی، برخی از اعضای شورای شهر تهران، نگاه حمایتی به دستفروشان دارند و این در حالی است که برخی دیگر نیز با نگاهی متفاوت و امنیتی با این مسئله برخورد می کنند.

او گفت: برخی از دستفروشان با کوچکترین برخورد ماموران ما در خطوط مترو از خود واکنش نشان می دهند که این امر منجر به ایجاد اختلال در حرکت قطارها می شود.

او با بیان اینکه معضل دستفروش ها با همکاری مردم حل خواهد شد، گفت: اگر مردم از این افراد خرید نکنند به مرور زمان شاهد کاهش تعداد دست فروشان در ایستگاهها و واگن های شهر خواهیم بود.


اخباراجتماعی  -  ایرنا