اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مترجم گوگل‌ 103 زبانه شد


سرویس ترجمه گوگل 13 زبان به ترجمه‌های فهرست زبانی خود اضافه کرد و به رقم 103 رسید.

خبرگزاری ایسنا: سرویس ترجمه گوگل 13 زبان به ترجمه‌های فهرست زبانی خود اضافه کرد و به رقم 103 رسید.

مترجم گوگل‌ حالا با اضافه کردن 13 زبان به فهرست زبان‌های خود می‌تواند به شما کمک کند با افراد بیشتری در ارتباط باشید و شما می‌توانید با افرادی از اتیوپی تا قرقیزستان چت کنید.

این 13 زبان، زبان‌های امهری (در اتیوپی)، کورسی (در جزیره کورس در فرانسه)، فریزی (در دانمارک، آلمان و هلند)، قرقیزی (در قرقیزستان)، زبان مردم هاوایی، کردی (در ترکیه، ایران، عراق و سوریه)، لوکزامبورگی، سمون (زبان مردم جزیره ساموا در پلینزی)، گالیک (زبان بومی اسکاتلند)، شونا (در زیمبابوه)، سندی (در پاکستان)، پشتو (در افغانستان) و خوزا (در آفریقای جنوبی) هستند.

گوگل ادعا می‌کند تمامی ترجمه‌های این 103 زبان در دسترس، 99 درصد از جمعیت آنلاین را پوشش می‌دهد.

در این خبر اعلام‌شده، گروه ترجمه گوگل همچنین توضیح داده است چطور انتخاب‌های جدید را اضافه کرده است. برای اضافه کردن یک زبان، ابتدا باید آن زبان نوشته شود و همچنین مقدار قابل توجهی ترجمه آنلاین از آن در دسترس باشد. گوگل این متن‌ها را اسکن کرده و از ماشین استفاده می‌کند تا الگوی مورد نظر را پیدا کند.

با این وجود حتی بزرگترین ماشین‌های قدرتمند گوگل هم به حضور انسان نیاز دارند، بنابراین این سرویس یا اپلیکیشن ترجمه همچنین به اطلاعات داوطلبانی که کارشان ترجمه واژه‌ها و کنترل کردن ترجمه سایر افراد است، وابسته است.

حدود 10 سال از زمانی که گوگل این سرویس را -البته با تعداد انگشت‌شماری قابلیت- راه‌اندازی کرد، می‌گذرد و از آن پس گوگل این را به طور قابل توجهی گسترش داده است.


ویدیو مرتبط :
مترجم گوگل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبدیل مترجم گوگل به یک اجراکننده بیت‌باکس!



 

تبدیل مترجم گوگل به یک اجراکننده بیت‌باکس!

 

واژه «بیت‌باکس»‌ (Beatbox) به اجرای موسیقی توسط دهان و بدون استفاده از آلات موسیقی گفته می‌شود (دانلود نمونه‌ای از اجرای یک بیت‌باکس). از طرفی دیگر شما با مترجم گوگل که توانایی ترجمه اکثر زبان‌های زنده دنیا به یکدیگر -از جمله فارسی- را دارد نیز آشنا هستید. مترجم گوگل علاوه بر امکان ترجمه،‌ امکان تلفظ واژگان برای برخی زبان‌ها را نیز امکان‌پذیر کرده است. در این ترفند جالب، قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید مترجم گوگل را به یک اجراکننده بیت‌باکس تبدیل کنید!

 

بدین منظور:
وارد مترجم گوگل به آدرس http://translate.google.com شوید.
اکنون هر دو زبان مبدأ‌ و مقصد را بر روی German تنظیم کنید.
حالا عبارت زیر را Copy کرده و در قسمت مخصوص ترجمه واژگان Paste کنید:

 

pv zk pv pv zk pv zk kz zk pv pv pv zk pv zk zk pzk pzk pvzkpkzvpvzk kkkkkk bsch


اکنون خواهید دید به جای دکمه Listen، دکمه Beatbox به چشم می‌خورد. با کلیک بر روی دکمه Beatbox شاهد اجرای یک بیت‌باکس خواهید بود!

به جای عبارت قبلی، می‌توانید عبارات زیر را نیز آزمایش کنید که هر یک بیت‌باکس های متفاوت و جالب دیگری را برای‌تان اجرا خواهد کرد:

 

pvk pvk pv pv zkh bsch zk pv bsch pzkbsch pvzkpkzvpvzk kkkkkk pv zkh bsch zk pv bsch pzkbsch pv pvk
ttchtt kkkkk, bsch. ttchtt kkkkk, bsch. ttchtt kkkkk, ttchtt kkkkk, ttchtt kkkkk, bsch.
st pv st pv pv zz zz tsk zzh, st pv bvvv bvvvvrk tsk pv tsk pv zk pv tsk pv zk pv tsk pv zk bvpsk tz

 

اما شما خودتان نیز می‌توانید چنین بیت‌باکس‌هایی بسازید! بدین صورت که، هر یک از نُت‌های زیر یک صدا تولید خواهند کرد که با کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌توانید به یک ریتم ‌برسید:

zk bschkpv bk tk vk kt kttp krp pv th thp ds


علامتهای . و , نیز باعث ایجاد درنگ‌های کوتاه و بلند بین نُت‌ها خواهد شد.

جالب است بدانید شما می‌توانید در سایت http://googlebeatbox.tumblr.com انواع بیت‌باکس‌های ساخته شده توسط کاربران مختلف را مشاهده کنید و بیت‌باکس های خود را که به وسیله مترجم گوگل ساخته‌اید،‌ به اشتراک بگذارید

منبع:tarfandestan.com