اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متجاوزان به خانم معلم در راسک، اعدام شدند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

پرونده قتل معلم جوان در سیستان‌وبلوچستان رسیدگی و به مرحله اجرا درآمد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در کمتر از 6 ماه، پرونده قتل معلم جوان در سیستان و بلوچستان رسیدگی و به مرحله اجرا درآمد.

 حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در دادگستری زاهدان برگزار شد اظهار داشت: در کمتر از 6 ماه، پرونده قتل معلم جوان در سیستان و بلوچستان  طی هفت مرحله مورد رسیدگی و به مرحله اجرا درآمد.

 

وی افزود: در تاریخ 29 آذرماه سال 90، در سیستان و بلوچستان و در روستای هاشم‌آباد از توابع شهرستان سرباز "خانم ع. سرگزی" توسط دو فرد شرور و راکب موتورسیکلت به نام‌های "نظرمحمد آسکانی و عبدالطیف آسکانی" ربوده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفت و سپس به قتل رسید که پرونده مقتول به صورت ویژه در مجتمع امنیتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این حادثه باعث ایجاد رعب و وحشت مردم به ویژه قشر معلم و اعلام انزجار آنها از این اقدام فجیع شده بود بیان داشت: افراد مذکور با تلاش مردم منطقه و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی دو روز پس از حادثه، دستگیر و پرونده آنها طی دو مرحله در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرباز و زاهدان مورد بررسی مقدماتی قرار گرفت و صحنه ارتکاب جرم بازسازی شد.

 

حمیدی ادامه داد: پس از هفت مرحله رسیدگی، سرانجام حکم اعدام افراد مذکور به اتهام تجاوز به عنف پس از تایید مراجع عالی قضایی کشور صبح امروز با حضور خانواده مقتول، جمعی از معلمان و مسئولان آموزش و پرورش در زندان مرکزی زاهدان به مرحله اجرا درآمد.

وی بیان کرد: متهمان پرونده به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، هر کدام به 15 سال حبس، اعدام و قصاص نفس محکوم که با اجرای حکم اعدام بقیه احکام به خودی خود ملغی شد.

 

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در تاریخ 23 دیماه سال 90، پرونده با طی مراحل بدوی به دادگاه کیفری استان ارجاع که با حضور پنج قاضی زبده، پرونده رسیدگی و در تاریخ 22 بهمن ماه سال 90، حکم قصاص نفس و 15 سال حبس برای این افراد به اتهام قتل و آدم‌ربایی صادر و برای تایید به دیوان عالی کشور ارجاع شد که در این مرحله با نظر ریاست قوه قضاییه و اعمال ماده 18 قانون پرونده به دلیل مشخص نبودن زنای به عنف به استان برگشت داده شد.

 

حمیدی اضافه کرد: پرونده در مرحله بعد در شعبه دو دادگاه کیفری استان مورد بازبینی قرار گرفت و پس از تحقیقات، اتهام تجاوز به عنف ثابت و افراد مذکور به اعدام محکوم شدند و پرونده برای تایید حکم تجاوز به عنف به دیوان عالی کشور ارجاع که پس از تایید امروز به مرحله اجرا درآمد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای اینگونه احکام دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در استان نباشیم و ریشه ارتکاب جرائم در استان خشکیده شود./فارس


ویدیو مرتبط :
اعدام متجاوزان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدال ۴۸ ساعته خانم معلم با مرگ



 

جدال ۴۸ ساعته خانم معلم با مرگ

 

مردی كه از همسرش جدا شده، به تصور این كه او را به قتل رسانده است، جسدش را به چاه ۱۸ متری انداخت، اما پس از ۴۸ ساعت با جستجوی ماموران، زن جوان از یك قدمی مرگ نجات یافت.

شامگاه ۵ آبان مردی با حضور در كلانتری مركزی شهرستان ابركوه در استان یزد با ارائه شكایتی عنوان كرد، دختر او كه معلم است، به خانه بازنگشته و تلفن همراهش نیز خاموش است و هیچ اثری از او نیست.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط در پلیس آگاهی، ماموران ابتدا به همسر سابق زن جوان كه یك پزشك است مشكوك شده و به تحقیق از وی پرداختند.

مرد پزشك در تحقیقات عنوان كرد، چندی پیش به دلیل اختلاف با همسرش و با داشتن یك فرزند خردسال از هم جدا شده اند و پس از آن زن جوان را ندیده است.

 

شاهد كوچولو


با ثبت اظهارات اولیه مرد پزشك، پلیس تحقیقات میدانی خود را آغاز كرد و با حضور در محل زندگی مرد پزشك به تحقیق از همسایه ها پرداخت كه پسربچه ۸ ساله ای به ماموران گفت: من با پسر دكتر دوست هستم و زمانی كه به قصد بازی به سراغ دوستم رفته بودم، در خانه بسته بود و از شكاف دیوار دیدم كه دكتر جسد یك زن را در حیاط خانه روی زمین می كشید.

در پی این اظهارات موضوع به مقام قضایی گزارش و دستور بازداشت دكتر متهم صادر شد.

مرد پزشك در ادامه تحقیقات همچنان عنوان می كرد كه هیچ اطلاعی از همسر سابق خود ندارد.

بنابراین گزارش در حالی كه یك گروه از ماموران در حال تحقیق از مرد متهم بودند، تیم دیگری از ماموران با جستجو در بیابان و قنات های موجود تلاش برای یافتن جسد را آغاز كردند اما به دلیل تاریكی شب این جستجوها به نتیجه نرسید.

 

ناله ضعیف در چاه ۱۸ متری


صبح روز بعد مرد پزشك پس از اظهارات ضد و نقیض، زبان به اعتراف گشود و گفت: پس از جدایی از همسرم او گاهی اوقات برای ملاقات با فرزند مشتركمان به خانه ام می آمد تا این كه روز حادثه وقتی او وارد خانه شد، بار دیگر بر سر مهریه و سرپرستی فرزندم میان ما مشاجره در گرفت و من نیز عصبانی شده و به او حمله ور شدم و گلویش را فشار دادم كه متوجه شدم نفس نمی كشد و علائم حیاتی ندارد.

وی افزود: جسد را با خودرو به خارج از شهر منتقل كرده و آن را به چاهی انداختم.

در پی این اعترافات، ماموران با عزیمت به محل، بازرسی را آغاز كردند و یكی از ماموران پلیس به كمك طناب وارد چاه شد كه در نیمه های چاه صدای ناله ضعیفی را شنید كه درخواست آب می كرد.

به این ترتیب با كمك آتش نشانی، ۲ ساعت بعد زن جوان كه بشدت مصدوم شده بود و بر اثر جراحت، گرسنگی و تشنگی در یك قدمی مرگ قرار داشت، نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

 

بازداشت متهم


با نجات خانم معلم از عمق چاه ۱۸ متری پس از ۴۸ساعت، قاضی پرونده با صدور قرار قانونی دستور بازداشت پزشك متخلف به اتهام اقدام به قتل را صادر كرد و متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی شهرستان ابركوه قرار گرفت.

نجات این خانم معلم موجب شادی مردم شده است.... / گزارش : جام جم آنلاین