اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متالیکا در آمریکا رکورد زد


- آلبوم «متالیکا» از گروه متالیکا اولین آلبومی است که از 23 سال پیش تاکنون در ایالات متحده بیش از 16 میلیون نسخه فروش داشته است.

خبرآنلاین: سرویس «نیلسن سانداسکن» که از مارس 1991 آمار فروش موسیقی و موزیک ویدیوها را جمع‌آوری می‌کند، تایید کرد آلبوم «متالیکا» هفته پیش سه هزار نسخه فروش داشت و به این ترتیب توانست با در مجموع 16.002.000 نسخه فروش، اولین آلبومی شود که از 23 سال پیش تاکنون در ایالات متحده بیش از 16 میلیون نسخه فروخته است.

روی جلد آلبوم «متالیکا»، لوگوی گروه و طرحی از یک مار بر صفحه‌ای کاملا سیاه نقش بسته که باعث شد خیلی از طرفداران نام «آلبوم سیاه» را برای آن انتخاب کنند. «متالیکا»/«آلبوم سیاه» پنجمین آلبوم استودیویی گروه متالیکا است.

این آلبوم اوت 1991 به بازار عرضه شد و شامل ترانه‌های معروفی چون «هیچ چیز دیگری مهم نیست» (Nothing Else Matters)، «نابخشوده» (The Unforgiven) و «Enter Sandman» است. «متالیکا» آلبوم اول 200 آلبوم برتر بیلبورد شد و هنوز هم محبوب است.

گروه موسیقی هوی متال متالیکا فعالیت خود را از سال 1981 در لس آنجلس شروع کرد و تاکنون 9 آلبوم استودیویی به بازار داده است. بیش از 120 میلیون نسخه از آثار آن‌ها در دنیا فروخته شده است.

دیگر آلبوم موفق در آمریکا از آغاز فعالیت «سانداسکن»، آلبوم «Come on Over» شانیا تواین با 15.5 میلیون نسخه فروش است.

متالیکا دسامبر 2009 از تواین جلو زد، اما هر دو آلبوم تنها آلبوم‌هایی هستند که از سال 1991 تاکنون در آمریکا بیش از 15 میلیون نسخه فروخته‌اند. 22 آلبوم مرز 10 میلیون نسخه فروش را رد کرده‌اند. «12» ادل آخرین آلبومی بود که به این مرز فروش رسید.

متالیکا تابستان امسال برای اولین بار در جشنواره موسیقی گلاتسنبری در بریتانیا برنامه اجرا می‌کند.


ویدیو مرتبط :
بهداد سلیمی رکورد قهرمان جهان(رکورد دوضرب) را زد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجارت ایران و آمریکا در سال 93 رکورد زد


ارزش تجارت غیرنفتی ایران و آمریکا در دو ماهه نخست سال جاری از مرز 10 میلیون دلار گذشت.

خبرگزاری ایسنا: براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در دو ماهه نخست 1393 واردات ایران از آمریکا به 10 میلیون و 106 هزار و 206 دلار و صادرات ایران به آمریکا به 177 هزار و 778 دلار رسید.

با این حساب تراز تجاری ایران و آمریکا در دو ماهه امسال یک طرفه و کاملا به سود آمریکا بوده است.

از نظر وزنی نیز ایران در مدت زمان یادشده بیش از 541 تن کالا از آمریکا وارد کرد در حالی که تنها 1.4 تن صادرات به آمریکا داشت.

مکمل‌های دارویی، اسپرم گاو، لوازم مصرفی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، مکمل غذایی، تخم سبزیجات و وسایل و آلات مورد استفاده از علوم پزشکی، اعضای مصنوعی بدن، سوزن‌های لوله‌ای فلزی و خون انسان و خون حیوان عمده‌ترین کالاهای وارداتی ایران از آمریکا در دو ماهه امسال بودند.

در مقابل ایران در مدت زمان فوق تنها سه قلم کالا به آمریکا صادر کرد که شامل ورق‌های روکش و ورق‌های لایی برای تخته‌های چند لا، کتاب و بروشور و فرش دستباف بودند.