اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مبنای وزارت ارشاد در ارائه مجوز موسیقی


علی جنتی گفت: باید نسبت به حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و هنری فاخر کشورمان که قدمتی دیرینه در تمدن دارد همت گماریم.

خبرآنلاین: وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در جامعه سلیقه های مختلفی در حوزه های هنری از جمله موسیقی وجود دارد و شورای شعر و ترانه در معاونت امور هنری وزارت ارشاد باید مبنای کار خود را محتوای آثار و ترانه ها بگذارد زیرا نمی توان پاسخگوی تمامی سلیقه های جامعه بود.

علی جنتی روز یکشنبه در ادامه بازدیدهای دوره ای خود از بخش های مختلف این وزارتخانه با حضور در معاونت امور هنری ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ میراث گذشته گفت: باید نسبت به حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و هنری فاخر کشورمان که قدمتی دیرینه در تمدن دارد همت گماریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه موسیقی مبنی بر اینکه موسیقی، زمانی حرام است که موجب لهو و لعب و یا بازداری از راه خدا شود؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این دیدگاه را به عنوان ملاک های خود در این زمینه قرار می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از تلاش های اصحاب هنر، بر پیگیری مطالبات این قشر تاکید کرد.

او در این بازدید ضمن گفت و گو با اعضای شورای شعر و ترانه بر عدم خرده گیری های بی جهت و بی ربط تاکید کرد.

جنتی در ادامه از بخش های مختلف معاونت امور هنری از جمله دفتر موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و ... بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های مختلف این بخش ها قرار گرفت.

در بخشی از این بازدید حمید قبادی مشاور معاون امور هنری و دبیر کارگروه مد و لباس از راه اندازی بزرگترین مرکز عرضه لباس اسلامی خبر داد.

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید علی مراد خانی معاون امور هنری وزیر ارشاد و مدیران بخش های مختلف معاونت امور هنری جنتی را همراهی می کردند.

حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، بنیادملی بازی های رایانه ای، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، مرکز بزرگ دائره المعارف بزرگ اسلامی، موزه هنرهای معاصر از جمله مراکزی است که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در طول این دوره وزارت ارشاد در دولت یازدهم از آنها بازدید کرده است.


ویدیو مرتبط :
باز هم مجوز فحش از وزارت ارشاد-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجوز گرفتن یک آهنگ «رپ» و پاسخ دفتر موسیقی وزارت ارشاد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی ارشاد پیرامون مجوز گرفتن یک قطعه «رپ» توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی ارشاد در خصوص خبرهایی كه مبنی بر مجوز گرفتن یک قطعه موسیقی رپ است، گفت: این اثر به هیچ وجه موسیقی رپ نیست و كار در مورد دفاع مقدس، ارزشی و قابل حمایت است و فقط در اواسط آهنگ یك بخش از آن را دكلمه می كنند و حالتی از رپ در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد:این اثر را به هر هنرمندی كه نشان دهید متوجه می شود كه رپ نیست، قطعه ای به طور كامل پاپ است به دلیل اینكه در سبك رپ یك فضای انتقادی و متهاجم وجود دارد.

طالبی عنوان كرد:این قطعه هنوز در دسترس مردم قرار نگرفته است ولی اگر كه گوش دهند متوجه می شوند كه چه سبكی دارد.

گفتنی است كه چندی پیش خبرهایی مبنی بر دریافت مجوز یك قطعه رپ در رسانه ها منتشر شد كه بازتاب های زیادی را در فضای موسیقی در پی داشت كه همه گمان می كردند با موسیقی رپ یا همان "گفت‌آواز" و موجودیت رسمی این سبك موافقت كرده اند.