اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مبلغ و زمان واریز عیدی مددجویان بهزیستی


رئیس سازمان بهزیستی کشور، مبلغ و زمان واریز «عیدی» مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بهزیستی کشور، مبلغ و زمان واریز «عیدی» مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی را اعلام کرد.

همایون هاشمی با بیان اینکه به مددجویان به اندازه یک ماه مستمری، عیدی می‌دهیم اظهار کرد: عیدی در بهمن ماه به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

وی افزود: همه مستمری‌بگیران که مستمری دریافت می‌کنند مشمول دریافت این عیدی خواهند بود، اما به آن دسته که به صورت موردی از بهزیستی خدمت می‌گیرند، اگر اعتبارات کفاف بدهد، کمک‌های موردی و کالایی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه البته دولت هم به اقشار محروم سبد کالا می‌دهد گفت: بهزیستی به مردم در برخی مناطق کم برخوردار هم کمک می‌کند.


ویدیو مرتبط :
پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی


بنابر اظهارات رئیس سازمان بهزیستی کشور، «عیدی» مددجویان معادل یک ماه مستمری است که در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: بنابر اظهارات رئیس سازمان بهزیستی کشور، «عیدی» مددجویان معادل یک ماه مستمری است که در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ انقلاب که در مهدکودک راهیان گل نرگس ولنجک برگزار شد گفت: دوازدهم بهمن سال 57 مصادف با ورود حضرت امام خمینی (ره) به خاک میهن که موجب تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی شد و پس از آن تمامی آحاد مردم کشور در جهت تحقق آرمان‌های امام و انقلاب تلاش کردند.

به گزارش ایسنا، محسنی بندپی همچنین در حاشیه این مراسم و با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم توجه کافی برنامه ششم توسعه به موضوعات سلامت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی گفت: موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی بنا به دلایل مختلف که شاید یکی از آنها بار مالی و مسائل بودجه باشد، از برنامه ششم توسعه حذف شد.

وی ادامه داد: با این وجود پیشنهادات خود را در قالب یک حکم کلی به کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با دلایل علمی و کارشناسی ارائه کرده‌ایم.

بندپی تصریح کرد: همواره قوانین برنامه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بازنگری قرار گرفته و هرجا نیاز به اصلاح و تصحیح داشته باشد در مجلس پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین عنوان کرد: پیشنهادات کلی که توسط سازمان بهزیستی کشور به کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی شده است شامل شش بند و بیشتر مبتنی بر پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها،‌ مشاوره ازدواج، اختلالات ژنتیک، توانمندسازی و توان بخشی حرفه‌ای و در واقع تمامی موارد مهم و جامانده در برنامه ششم توسعه است.

وی همچنین اظهار کرد: همواره در قوانین برنامه‌ای حکم‌ها باید هم کیفی و هم کمی باشند.

شرط بندپی برای افزایش مستمری مددجویان بر مبنای قانون برنامه پنجم توسعه

بندپی در ادامه در خصوص افزایش بودجه 11 درصدی سازمان بهزیستی کشور در سال 95 و تاثیر بر افزایش مستمری مددجویان گفت: پیشنهاد دادیم که مستمری مددجویان در سال 95 افزایش یابد اما اگر در لایحه بودجه الزام و تعهدی مبنی بر افزایش مستمری‌ها وجود نداشته باشد، قانون برنامه پنجم توسعه را در خصوص مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر دریافت 40 درصد حداقل حقوق شورای عالی کار را اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد: بهتر است در قانون هدفمندی یارانه‌ها به جای اختصاص یارانه به تمامی آحاد جامعه به اقشار نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که استحقاق و نیازمندی آنها ثابت شده است تعلق گیرد.