اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مبتکر «چالش سطل آب یخ» درگذشت


در حالیکه تب «چالش سطل آب یخ» به ایران هم رسیده و ستاره ها مرتب از یکدیگر دعوت می کنند، خبر هولناکی مخابره شده است.

بیست چهارده: در حالیکه تب «چالش سطل آب یخ» به ایران هم رسیده و ستاره ها مرتب از یکدیگر دعوت می کنند، خبر هولناکی مخابره شده است.

کوری گرفین، جوان آمریکایی مبتکر «چالش سطل آب یخ» (Ice Bucket)، کمپینی برای حمایت از بیماران ALS، ترتیب داده بود، روز جمعه درگذشت. در واقع او در حال شنا کردن بود که این اتفاق برای او افتاد و  در آبهای منطقه سترایت وارت جزیره «نانتوکیت» در ایالت ماساچوست آمریکا غرق شد.

در هر حال این روزها افراد مشهور و معروف بسیاری در زمینه های گوناگون، در فعالیت بشر دوستانه جدیدی با عنوان «چالش سطل آب یخ» برای حمایت از افرادی که دچار بیماری موسوم به ALS هستند شرکت کرده اند و البته عادل فردوسی پور مجری برنامه نود هم توسط بسیاری از ستاره ها به این کار دعوت شده است.

همانطور که می دانید موج حمایت از بیماران اسکلروز با چالش «سطل یخ» در حالی طی چند روز گذشته به ایران رسیده است که هنرمندان و ورزشکاران یکدیگر را به حضور در این اقدام خیرخواهانه دعوت می کنند.در خبرها هم داشتیم علی کریمی، رضا عطاران، علی دایی و مازیار فلاحی را به چالش سطل آب یخ دعوت کرده است و رضا عطاران هم  با انتشار ویدئویی شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، کلاه قرمزی و عادل فردوسی‌پور را به چالش سطل یخ دعوت کرد.

این ویدیو در سایت نود هم و در خبرهای قبلی وجود دارد. علاوه بر این افراد، بسیاری از روزنامه نگاران ورزشی و حتی افراد عادی هم با خالی کردن سطل یخ بر روی سر به منظور حمایت از بیماران اسکلروز و نشان دادن فیلم آن در شبکه های اجتماعی، عادل فردوسی پور را به این چالش دعوت کرده اند و این دعوت ها همچنان ادامه دارد.

همانطور که می دانید در این کمپین، افراد دعوت شده لازم است ظرف ۲۴ ساعت یک سطل آب یخ را بر روی سر خود خالی کنند یا اینکه به جای آن مبلغی پول – معمولاً ۱۰۰ دلار برای مبارزه با بیماری موسوم به ALS اهدا کنند.

اما مرگ مبدع این کار، بسیاری از کسانی که این کار را انجام می دهند را شوکه کرده است.

روزنامه بوستون گلوب در گزارشی اعلام کرد که کوری گرفین ۲۷ ساله پس از پریدن از ساختمان به آبهای ویژه غواصی در منطقه سترایت وارت، جان خود را از دست داده است. این روزنامه نوشته است  بسیاری از جوانان در مکانی که گرفین از آن برای آخرین بار به سمت آب پرید ، تجمع کردند و برایش اشک ریختند و به یادش گل روی آب ریختند.

در هر حال او پیش از مرگ توانست از طریق ابتکار «چالش سطل آب یخ» ۱۰۰ هزار دلار برای مبارزه با بیماری ALS جمع آوری کند. در ایران کسانی که می خواهند این کار را انجام دهند و پولی هم کمک کنند برخی انجمن های خیریه معرفی شده اند اما مکان خاصی معرفی نشده است.


ویدیو مرتبط :
سازنده و مبتکر چالش سطل اب یخ درگذشت (توضیحات)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مبتکر چالش سطل آب یخ در گذشت


در حالیکه این روزها چالش سطل آب یخ در گوشه کنار جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد مشهور بسیاری دست به انجام آن زده اند، مبتکر آن درگذشت.

طرفداری: کوری گریفین (Corey Griffin)، ابداع کننده چالش سطل آب یخ که جوانی 27 ساله بود، در هنگام شنا کردن در ایالت ماساچوست آمریکا  غرق شد و جان خود را از دست داد.

چالش آب یخ را که وی مبتکرش بود، برای حمایت از بیماران مبتلا به ALS ابداع کرده بود و این کار وی به سرعت در بین چهره های مشهور ورزشی و هنری جهان همه گیر شد. از جمله کسانی که این چالش را تجربه کرده اند می توان به کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، خوزه مورینیو و علی کریمی اشاره کرد.

قابل ذکر است که گریفین توانست بیش از 100 هزار دلار را برای مبارزان با بیماری ALS جمع آوری کند.