اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«ما نیستیم»؛ پیام شهرری به احمدی‌نژادی‌ها



اخبار,اخبارسیاسی, غلامحسین الهام

اردوی دولتمردان دهم در شهرری آنطور كه برنامه‌ریزی كرده بودند، پیش نرفت و آنها در سكوت به پایتخت بازگشتند چون دوشنبه شب پیام مردم این منطقه به آنها ابلاغ شد؛ پیام این بود: «ما فریب پوسترها را نمی‌خوریم پس ما نیستم». «توفیقی حاصل شد كه امشب كه بنا بر دستور نهاد فرهنگی مسجد، هیات محترم امنا و امام جماعت مسجد، به این مناسبت، چند دقیقه‌ای در خدمت شما باشم. »

اظهاراتش را اینگونه آغاز كرد و كمتر فرد مطلع به اتفاقات روز دوشنبه بود كه نداند چرا غلامحسین الهام دوشنبه شب در مسجد حضرت زینب (س) با این عبارت سخنرانی خود را آغاز كرد. پوسترهایی در شهرری نصب شده بود كه خبر از سخنرانی غلامحسین الهام در مسجد زینب (س) شهرری می‌داد و برای ساكنان این منطقه جالب بود كه چرا احمدی‌نژاد و یارانش در این منطقه اردو زده‌اند و هر روز یكی از آنها در مساجد شهر ری سخنرانی می‌كند چون در همان روزها احمدی‌نژاد هم در مسجد المهدی (عج) سخنرانی كرده بود.
 
اما مهم‌تر از این موضوع به آرمی بود كه در پایین پوستر سخنرانی الهام چاپ شده بود: «آرم سپاه پاسداران». زمان زیادی از انتشار پوستری با حك شدن نشان سپاه نگذشته بود كه سردار رمضان شریف در قامت مسئول اطلاع‌رسانی سپاه به آن واكنش نشان داد چنانكه گفت: پوستر این برنامه را ندیدم و بعید می‌دانیم خود سپاه امروز چنین برنامه‌ای را برگزار كرده باشد.

 

وی ادامه داد: گاهی ممكن است بسیج محلات یا سازمان خاصی برنامه‌ای را برگزار كنند٬ كه درآن صورت حتما آنها از آرم سپاه با توضیح پایگاه یا حوزه استفاده می‌كنند و آن برنامه ارتباطی با كلیت سپاه ندارد. وی در پاسخ به این سوال كه آیا سپاه می‌تواند در برنامه‌های سیاسی و جناحی ورود پیدا كند و از آرم رسمی خود استفاده كند گفت: در برنامه‌های كه چند سازمان و نهاد مشترك برگزار می‌كند٬ ممكن است سپاه پاسداران هم به صورت رسمی یكی از این نهادها باشد٬ در این صورت استفاده از آرم سپاه در پوستر یا آن برنامه مشكلی ندارد اما درباره این برنامه٬ بعید می‌دانم سپاه برگزار‌كننده آن باشد.


 حكم رحیمی یادش رفت!
الهام در بخشی از این مراسم در پاسخ به این سوال كه «چرا دولتی كه ادعای پاك دستی داشت اینچنین از آب در آمد؟» بدون اینكه كوچك‌ترین اشاره‌ای به حكم 5 سال حبس برای رحیمی داشته باشد به فرافكنی متوسل شد و گفت: «مطالعه كنیم دیگر! اسناد را به دست آورید. هر كس چیزی گفت دلیل و برهان بخواهیم. دزد بود؟ چه دزدید؟ امام راحل، ارث پدری‌شان را كه زمین‌هایی بود به مستضعفین بخشیدند، هر چه در حسابشان بود را دادند به جامعه مدرسین حوزه علمیه و چیز بسیار مختصری از منزل برای خانواده شان قرار دادند. آقای احمدی‌نژاد همین سیاق امام را داشت و دارد.

 

حالا می‌خواهند نقطه قوت دولت احمدی‌نژاد را خراب كنند. حداقل در چندین پرونده دیوان محاسبات كه من می‌دانم عده‌ای را متهم كردند آخر كار همان حكم به تبرئه دادند. یك چیز را اعلام می‌كنند بعد می‌گویند نبود. حالا از شما می‌پرسم واقعا آن یك میلیارد دلاری كه گفتند گم شده چه بود؟ بعد هم گفتند این یك اشتباه بود. در انتخابات خرجش كردند بعد گفتند نیست! البته مردم فریب نخوردند. علنی اتهام زدند و پنهانی گفتند مشكلی نبوده! این رای‌ها را علنی كنید. كسی رشوه گرفته گردنش را بزنید اما بگویید چقدر گرفت، چه زمانی گرفته، از چه كسی گرفته و به چه كسی داده! من واقعا فكر می‌كنم جایی كه نقطه امید مردم است را می‌خواهند بدنام كنند.

 

شما سند بخواهید! من كه ممكن است یك چیزهایی بفهمم، از بعضی احكام چیزی نفهمیدم. خلاف را از هر كس صورت گرفت با قاطعیت باید با آن برخورد كرد اما مرزبندی كنید، جرم، تخلف، بی‌توجهی و... به خدا از دادگاه علنی مسئولین هیچ آسیبی به كشور نمی‌رسد. اگر پای مسئولی در حد عالی مطرح است شفاف بگذارید مردم بدانند. من معتقدم یك توطئه هدفمند دارد حركت می‌كند كه مردم را نا امید كند. مرزها را با خیانت تفكیك كنید، و گردن خائن را با قاطعیت بزنید، دست خادم را هم بگیرید، نمی‌گویم ببوسید. » این گمانه مطرح است كه الهام قصد مظلوم‌نمایی و تلاش برای نادیده گرفتن حكم معاون اول دولت دهم داشت.


 القای حمایت نامشخص!
گمانه دیگری كه می‌توان در راستای پوستر قابل تامل برای سخنرانی الهام مطرح كرد به انتخابات مجلس دهم باز می‌گردد بدین نحو كه آنها درصدد هستند با حك كردن نشان سپاه در پوستر سخنرانی اینگونه القا كنند كه مورد اعتماد بخش‌های مختلف هستند كه این گمانه هم با تكذیب سپاه محو شد. به هر حال مشخص است با پرونده تخلفاتی كه برخی دولتمردان دهم دارند میزان اعتماد عمومی به این جریان كاهش پیدا كرده و سوالات زیادی در ذهن حامیان احمدی‌نژاد و یارانش پدید آمده كه بطور حتم عدم ارائه پاسخ قانع‌كننده به این سوالات برابر با رویگردانی آنها از این جریان خواهد بود كما اینكه تا به امروز هم ریزش هواداران مشهود است.


 پیام عدم استقبال از سخنرانی الهام
 روز سه شنبه تصویری از سخنرانی الهام در مسجد حضرت زینب‌(س) در سایت دولت بهار كه منتسب به دولتمردان سابق است منتشر نشد و آنها به انتشار متن سخنرانی الهام بدون اشاره به میزان حاضران در این مسجد اكتفا كردند. عدم استقبال تنها دلیل سكوت تصویری این سایت است كه یك پیام برای دولتمردان دهم و حامیانشان دارد: «مردم فریب القای حمایت‌های ثابت نشده را نخواهند خورد؛ به فكر راهكار دیگری باشید»


 سكوت سپاه بلندترین پاسخ به سوءاستفاده گران
سپاه پاسداران نماد صبوری و مقاومت است و اگر نقش داشتن در برنامه‌های جریان احمدی‌نژاد را نفی كرده و واكنش علنی دیگری بر این اقدام نداشته اما افكار عمومی به خوبی آگاه هستند كه سپاه همواره خود را از جریانات سیاسی و حمایت از یك جریان سیاسی به دور نگه داشته و تلاش هر جریانی برای نسبت دادن خود به سپاه مردود است. اكنون افكار عمومی منتظر پاسخ سوءاستفاده گران از نشان سپاه برای موجه نشان دادن خود هستند. این قبیل سوءاستفاده‌ها نتیجه عكس برای آنها خواهد داشت.
 

اخبار سیاسی  -  آرمان
 


ویدیو مرتبط :
خطاب به احمدی نژادی که پیام امام (ره) را درک نکرد!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منوچهرمتكی پیام ویژه احمدی‌نژاد به كرزی را ابلاغ كرد



 

 

 

منوچهرمتكی پیام ویژه احمدی‌نژاد به كرزی را ابلاغ كرد

وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب در سفری كوتاه به كابل پیام ویژه رئیس جمهور كشورمان برای همتای افغانش را به وی ابلاغ كرد.

منوچهر متكی وزیر امور خارجه كشورمان سه‌شنبه شب در سفری كوتاه به كابل با حامد كرزی رئیس جمهور افغانستان دیدار و پیام ویژه محمود احمدی‌نژاد را به وی ابلاغ كرد.

گسترش روابط و مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مباحثی بود كه در این دیدار مورد بحث و تبادل‌نظر طرفین قرار گرفت.

رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی افغانستان و فداحسین مالكی سفیر ایران در كابل نیز در این دیدار حضور داشتند.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه كشورمان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفر منوچهر متكی وزیر امور خارجه به كابل را در راستای تحكیم و گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و افغانستان عنوان كرد و گفت: روابط با كشورهای همسایه به ویژه با افغانستان كه دارای ویژگی‌های مشترك فرهنگی، زبانی، دینی هستیم و همچنین حضور تعداد زیادی از مردم افغانستان در 30 سال گذشته در كشورمان می‌ط‌لبد كه مقامات دو كشور در موضوعات مختلف با همدیگر ارتباط، رایزنی و مشورت داشته باشند.

به گفته وی این ارتباطات به تعمیق روابط و افزایش همكار‌ی‌ها در زمینه‌های مختلف كمك خواهد كرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشورمان برقراری ثبات و امنیت و اداره امور توسط مسئولان افغانستان را اولویت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در راستای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر و رفع مشكلات مربوط به افراط گرایی همكاری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

مهمان‌پرست اضافه كرد: توجه به زیرساخت‌های اقتصادی افغانستان و اجرای پروژه‌های مختلف در زمینه توسعه و پیشرفت این كشور می‌‌تواند زمینه ساز كاهش فقر و بیكاری بوده و نویدبخش روزهای بهتری در منطقه باشد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از سفر سه‌شنبه شب منوچهر متكی به كابل و دیدار با حامد كرزی رئیس جمهور افغانستان خبر داد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان موضوع این دیدار را حمایت جمهوری اسلامی از انتخابات پارلمانی افغانستان اعلام كرد.

براساس این گزارش، منوچهر متكی در این دیدار ابراز امیدواری كرد كه دومین انتخابات پارلمانی افغانستان، پیشرفت در دموكراسی را به همراه داشته باشد.

حامد كرزی رئیس جمهور افغانستان نیز با اشاره به روابط دوستانه تهران و كابل از كمك‌های جمهوری اسلامی ایران به افغانستان تقدیر و تشكر كرد.

دومین دور انتخابات پارلمانی افغانستان 27 شهریور ماه (18 سپتامبر) برگزار خواهد شد.

منوچهر متكی وزیر امور خارجه كشورمان 29 تیرماه به منظور شركت در كنفرانس بین‌المللی كابل به افغانستان سفر كرده بود..../تحلیل:عصرایران