اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مایکل جردن بزرگترین بسکتبالیست تاریخ جهان


«مایکل جردن»، از شناخته‌شده‌ترین نام‌های جهان و یکی از مشهورترین و موفق‌ترین ورزشکارانی است که در صحنه ورزش حرفه‌ای جهان ظاهر شد. امروز هفدهم فوریه سالروز تولد مایکل جردن است. در هفدهم فوریه 1963 تولد نوزاد سیه چرده ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده‌ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند.

تابناک: «مایکل جردن»، از شناخته‌شده‌ترین نام‌های جهان و یکی از مشهورترین و موفق‌ترین ورزشکارانی است که در صحنه ورزش حرفه‌ای جهان ظاهر شد. امروز هفدهم فوریه سالروز تولد مایکل جردن است. در هفدهم فوریه 1963 تولد نوزاد سیه چرده ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده‌ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند.

مایکل جردن از مشاهیر بسکتبال آمریکاست. او چندین باره تیم شیکاگو بولز را به قهرمانی رسانید.

در هفدهم فوریه 1963 تولد نوزاد سیه چرده‌ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده‌ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند. تولد یک بچه برای هر خانواده‌، رخداد شیرین و هیجان انگیزی است، ولی این کودک استثنایی، بسیار زود، توجه آشنایان و مردم محله را جلب کرد.



او در سن یازده سالگی چنان بلند قد بود که همه بدون تردید، اعلام کردند که وی باید بسکتبالیست شود و بورسیه بگیرد. بورسیه تحصیلی برای بسکتبالیست‌های خوب و با استعداد، یک پله ترقی و شانس بزرگ برای درخشیدن در مسابقات کالج است، اما این پسرک سمبل شعار ملی مسابقات حرفه‌ای I love this game (من عاشق این بازی هستم) شد.

او حتی فراتر از تصور خانواده و آشنایان خود رشد کرد و عنوان قهرمان دوران وبرترین ورزشکار ملی را به خود اختصاص داد. ستاره‌ای که فراتر از تایگر وودز (گلف) و پیت سمپراس (تنیس) درخشید و یک اسطوره شد. این ستاره مرد اول در میان سه قهرمان دوران و نامش مایکل جردن است.

در سال 1991 نخستین قهرمانی در ان بی ای را با تیم بولز تجربه کرد و این مقام را در سال‌های 1992 و 1993 تکرار کرد تا به اصطلاح three-peat کرده باشد. جردن در اوج شهرت وتوانایی در اوایل فصل 93-94، خود را بازنشسته کرد که مهمترین دلیل بازنشستگی او را می توان مرگ اسرار آمیز پدرش در سال 1994 دانست که اتهاماتی را متوجه مایکل کرد و تعادل روحی وی را بر هم زد.

با وجود ترک ناگهانی NBA برای ادامه دوران بازی اش در ورزش بیسبال، وی مجددا در 1995 به بولز بازگشت و آن‌ها را به سه قهرمانی پیاپی دیگر (یعنی three-peat دوم) در سال‌های 1996،1997 و 1998 و نیز ثبت رکورد 72 پیروزی در فصل 1995 ـ 96 ان بی ای رساند. مشکلات خانوادگی و شایعات بار دیگر مایکل را به حاشیه برد و برای بار دوم در 1999 بازنشته شد، اما دوباره برای دو فصل بازی در تیم واشینگتن ویزاردز، در سال 2001 به NBA بازگشت.

عناوین و افتخارات

 NBA All-Star Game MVP: 1988, 1996, 1998
 NBA All-Defensive Team: 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1996, 1997, 1998
 NBA Defensive Player of the Year: 1988
 NBA Rookie of the Year: 1985
 
NBA All-Rookie Team: 1985
(Third on NBA All Tie Scoring List: (32,292 points
(Second Most Steals of All Time: (2,514 steals
 NBA Slam Dunk Contest winner: 1987, 1988

جردن در سال 1988 به عنوان بهترین مدافع سال برگزیده شد. وی همچنین به عنوان با ارزش‌ترین بازیكن NBA برگزیده شد و نخستین بازیكنی بود كه هم بیشترین امتیاز را به دست آورد و هم بیشترین توپ ربایی را داشت.

وی در همین سال به عنوان با ارزش‌ترین بازیكن تیم برگزیده ستارگان NBA هم شناخته شد. با اضافه شدن بازیكنان بزرگی همچون اسكاتی پیپن، بیل كارترایت، هوریس گرانت و جان پاكسون به شیكاگو بولز، این تیم قدرت بیشتری پیدا كرد و در سال 1991 با شكست دادن لس آنجلس لیكرز به عنوان قهرمانی NBA دست پیدا كرد. سال بعد این تیم با شكست دادن پورتلند تریل بلیزرز در دیدار نهایی یك بار دیگر قهرمان لیگ حرفه‌ای بسكتبال آمریكا شد. علاوه بر این جردن در المپیك 1992 بارسلونا عضو «تیم رویایی» آمریكا بود. در آن سال كمیته‌ المپیك تصمیم گرفته بود كه ممنوعیت حضور بسكتبالیست‌های حرفه‌ای در رقابت‌های المپیك را لغو كند. تیم آمریكا در آن بازی‌ها به راحتی قهرمان شد و جردن دومین طلای المپیك خود را به دست آورد.

پست بازی: شوتینگ گارد
متولد هفده فوریه بروکلین، ایالت نیویورک ملیت آمریکا قد ۱.۹۸ سانتی متر وزن 115
لیگ ان بی ای
قبل ـ آغاز ـ فعالیت ـ حرفه‌ای ۱۹۸۴–۲۰۰۳
تیم‌های قبلی شیکاگو بولز ـ واشنگتن ویزارد
جوایز جایزه باارزش‌ترین بازیکن ان‌بی‌ای


ویدیو مرتبط :
10 حرکت برتر و دیدنی مایکل جردن(برترین بسکتبالیست جهان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین انفجارهای تاریخ جهان +عکس


از زمانی که تاریخ به خاطر می‌آورد انفجار چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی با فاجعه، مرگ و وحشت انسان همراه بوده است.گاهی انفجارها جهت تاریخ را تغییر داده‌اند و برخی انفجارها حیات موجودات را متحول کرده‌اند.