اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مایکروسافت: به ویندوز10 موبایل متعهدیم


با این‌که تقاضا برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS تقریبا جایی برای وارد شدن رقیب جدی دیگری باقی نگذاشته، ویندوزفون هنوز هم مایل نیست عرصه را خالی کند.

مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: با این‌که تقاضا برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS تقریبا جایی برای وارد شدن رقیب جدی دیگری باقی نگذاشته، ویندوزفون هنوز هم مایل نیست عرصه را خالی کند.

تری مایرسون (Terry Myerson) سرپرست بخش ویندوز و دستگاه‌ها به‌تازگی گفته مدیران و شرکای تجاری مایکروسافت معتقدند ویندوز ۱۰ موبایل نه‌تنها امروز بلکه در طول سال‌های آینده هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او سپس این‌طور شفاف‌سازی کرده: "ما تعهد داریم که ویندوز ۱۰ موبایل را برای گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک و پردازنده‌ی ARM بیاوریم. در حال حاضر روی توسعه‌ی نسل بعدی محصولات‌مان کار می‌کنیم و خیلی مایلم که یک‌بار دیگر روی تعهدمان به ویندوز ۱۰ موبایل تاکید کنم.”

مایکروسافت: هنوز به ویندوز ۱۰ موبایل تعهد داریم

این حرف‌ها زمانی گفته می‌شود که مایکروسافت برای جلب‌توجه کاربران به پلت‌فرم ویندوز تحت فشار زیادی است. در سال جاری میلادی انتظار می‌رود اندروید و iOS تا ۹۸ درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست داشته باشند؛ در حالی‌که برای ویندوزفون سهمی بیش‌تر از ۱.۶ درصد این بازار پیش‌بینی نمی‌شود. درنهایت تاسف برای مایکروسافت، طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان در سال ۲۰۲۰ سهم بازار ویندوز موبایل چیزی حدود ۹ درصد خواهد بود.

برای شرکتی مثل مایکروسافت این‌که مجبور باشد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را قانع کند به ویندوز فون اعتماد داشته باشند، واقعا مشکل بزرگی است. این تولیدکنندگان منابع محدودی برای تولید سخت‌افزار دارند و اگر فقط تعداد محدودی از کاربران به کار با ویندوزفون علاقه نشان بدهند، از لحاظ اقتصادی توجیهی برای جایگزین کردن ویندوز با اندروید وجود نخواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
لوازم جانبی جدید مایکروسافت برای ویندوز10

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مایکروسافت اعلام کرد ویندوز ۱۰ موبایل نسخه‌ی ۶۴ بیتی در راه است



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,مایکروسافت

ماه گذشته، بالاخره پس از کلی انتظار، مایکروسافت آپدیت ویندوز ۱۰ را برای گوشی‌های ویندوز ۸٫۱ منتشر کرد.

 این آپدیت گوشی‌هایی مثل لومیا ۴۳۰، ۴۳۵، ۵۳۲، ۶۳۵، ۶۴۰، ۷۳۵، ۸۳۰ و ۹۳۰ را ساپورت اولیه می‌کرد. برای دریافت ویندوز ۱۰ باید ابتدا اپلیکیشن UpdateAdvisor مایکروسافت را از ویندوز استور دریافت، گزینه‌ی Enable Windows 10 Upgrade را انتخاب کرده و در صفحه‌ی بعد، پس از دریافت پیغام Ready to Upgrade، ویندوز ۱۰ موبایل را دانلود کنید.

آپدیتی که منتشر شد، نسخه‌ی ۳۲ بیتی از این سیستم‌‌عامل بود که باعث مایوس شدن کاربران ویندوز موبایل شد. چرا که بعضی گوشی‌ها، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون دارند و سیستم‌‌های عامل ۶۴ بیتی را ساپورت می‌کنند. خبر خوب این است که مایکروسافت از طریق وب‌سایت «ویندوز سنترال» (Windows Central) تایید کرد که ویندوز ۱۰ موبایل نسخه‌ی ۶۴ بیتی هم به زودی در دسترس خواهد بود.

این موضوع در مقاله‌ای توسط مایکروسافت مطرح شد. این مقاله در اصل در تجلیل از «دیو کاتلر» ۷۴ ساله، عضو ارشد فنی مایکروسافت، خوانده شد که در «موزه‌ی تاریخ کامپیوتر» هم به خاطر زحمات‌اش در صنعت کامپیوتر و با مایکروسافت از او یاد می‌شود. این مقاله از نقش کاتلر در توسعه‌ی مایکروسافت به سوی سیستم‌های ویندوز ۶۴ بیتی یاد کرد و در قسمتی از این مقاله گفت: “در گذشته، بعضی‌ها مایکروسافت را به خاطر سیستم‌عامل ۶۴ بیتی زیر سوال بردند؛ امروزه نه تنها اغلب کامپیوترها ۶۴ بیتی هستند بلکه گوشی‌های‌مان هم به‌زودی سیستم‌عامل ۶۴ بیتی خواهند داشت.”

 

اخبار تکنولوژی - دیجی کالا