اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماهیتابه ۱۵۰ هزار یورویی



 

 

ماهیتابه ۱۵۰ هزار یورویی

 

بسیار زیبا و قیمتی و مجموعه ای از اتومبیل های روز دنیا آنچه بیش از دیگر كالاهای به نمایش در آمده مورد توجه بازدیدكنندگان قرار گرفته بود ماهیتابه ای بود كه در ساخت آن از الماس استفاده شده بود.

 

در نمایشگاه سالانه برترین های كالاهای لوكس و تجملی كه در مسكو برگزار شد در میان انبوهی از جواهرات بسیار زیبا و قیمتی و مجموعه ای از اتومبیل های روز دنیا آنچه بیش از دیگر كالاهای به نمایش در آمده مورد توجه بازدیدكنندگان قرار گرفته بود ماهیتابه ای بود كه در ساخت آن از الماس استفاده شده بود.

 

روی دسته این ماهیتابه و همچنین در آن ۲۷۰ الماس چشم نوازی می كرد و برای تزیین قسمت هایی از جدار خارجی این ماهیتابه از خطوط برجسته ای از جنس طلای ۱۸ عیار استفاده شده بود.

 

این ماهیتابه كه توسط شركت آلمانی Fissler تولید شده بود تنها جنبه تزئینی دارد و قیمت آن ۱۵۰ هزار یورو برآورد شده بود كه هم قیمت یك اتومبیل پورشه مدل سال به نمایش در آمده در این نمایشگاه بود.

 

این نمایشگاه از سال ۲۰۰۵، هر سال در شهر مسكو برگزار شده است كه خوشبختانه همواره با استقبال خوبی از سوی این شهروندان مواجه بوده است.

جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
خسارت 9 هزار یورویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۵۰ هزار كشته قربانیان زلزله هائیتی



 

 

 

گذشت ۴ روز از زلزله مرگبار ۳/۷ ریشتری در هائیتی، خبرگزاری‌ها از مرگ ۱۵۰هزار نفر در این كشور فقیر آمریكای لاتین خبر می‌دهند، در حالی كه هر لحظه بر شمار قربانیان افزوده می‌شود.



امروز می‌توان بزرگ‌ترین فاجعه انسانی را در شهر پورتوپرنس پایتخت هائیتی مشاهده كرد؛ جایی كه بوی تعفن فضای غمبار شهر را گرفته و دیگر اشكی برای گریستن در فراق كشته‌شدگان باقی نمانده است.



صدای ناله‌‌های ضعیف از زیر آوارهای سهمگین، یكی از پس دیگری خاموش می‌شود و مردم فقیر و گرسنه این كشور چشم به آسمان دوخته‌اند تا شاید با مشاهده هواپیمایی كه به فرودگاه یورتوپرنس نزدیك می‌شود، به زندگی امیدوار باشند.



گزارش شبكه‌های تلویزیونی حاكی است كه عمق فاجعه فراتر از حد تصور است و در برخی محله‌ها به خاطر رها شدن اجساد، افراد از روی مردگان عبور می‌كنند.



قبرستان یورتوپرنس دیگر جایی برای دفن مردگان ندارد و تاكنون ۴۰ هزار نفر در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند.



● دیگر امیدی نیست


آرامیك لوئیس، وزیر امنیت عمومی هائیتی تنها فردی است كه دیروز مقابل خبرنگاران رسانه‌ها قرار گرفت تا بگوید عمق این فاجعه قابل توصیف نیست.



مشاهده اجساد در خیابان‌ها اكنون موضوعی عادی شده است و آنهایی كه با خوش‌شانسی زنده مانده‌اند، در جستجوی محلی امن برای حفاظت از خود و خانواده‌شان هستند.



● ناله‌ها یكی پس از دیگری در زیر آوارها خاموش می‌شود

به گفته وزیر امنیت هائیتی، هنوز ده‌ها هزار نفر در زیر آوارها مانده‌اند كه امید چندانی به نجات آنها نیست.



وی تصریح كرد: در حال حاضر علاوه بر زلزله و وضعیت اسفبار قربانیان، مهم‌ترین نگرانی این است كه مردم مصیبت‌‌زده به جان هم بیفتند.



● درگیری‌های پراكنده


آسوشیتدپرس نیز از منطقه زلزله‌زده هائیتی گزارش داد: شیون زنان و بچه‌های گرسنه و مجروح، غمگین‌ترین موسیقی را در فضای وهم‌آلود این شهر كه پایتخت مردگان لقب گرفته، طنین‌انداز كرده است.


شما هنگام عبور از كنار ویرانه‌ها صدای ناله و گریه را می‌شنوید اما عملا نمی‌توانید هیچ كاری برای آنها انجام دهید.

گزارش آسوشیتدپرس حاكی است، در شهر صدای درگیری و تیراندازی ناشی از ناامنی و غارت بوضوح شنیده می‌شود به طوری كه چند نفر در این درگیری‌ها كشته شده‌اند.



● هشدار داده بودیم

پاوول من، استاد برجسته مركز زمین‌شناسی دانشگاه تگزاس آمریكا در گفتگو با سی.ان.ان تصریح كرد: مردم زلزله‌زده‌ هائیتی نباید خیال كنند نعره مرگبار زمین پایان یافته است زیرا احتمال می‌رود پس‌لرزه‌ها یكی پس از دیگری آنها را به كام مرگ و نیستی سوق دهد.



اریك كاله، زمین‌شناس سرشناس فرانسوی هم گفت: سال‌ها پیش درباره خطر چنین زلزله‌ای به سران هائیتی هشدار داده بودیم، اما نباید در این خصوص كسی را سرزنش كرد، زیرا این زلزله بسیار قوی‌تر و شدیدتر از آن چیزی بود كه ما تصور می‌كردیم و شدت پس‌لرزه‌ها به اندازه‌ای است كه كسی جرات بازگشت به محل زندگی خود را ندارد.



● قاچاق زنان و كودكان


به نقل از آسوشیتدپرس نیز حاكی است، وضعیت زنان و كودكان در این كشور بحران زده وخیم است چرا كه باندهای مافیایی درصدد ربودن زنان و كودكان و قاچاق آنها به كشورهای دیگر هستند.


امیلیا سلسا، سخنگوی برنامه غذایی سازمان ملل متحدWFP هم گفت: پورتوپرنس (پایتخت هائیتی)‌ با خاك یكسان شده و یاس و ناامیدی چون جغدی شوم بر این شهر سایه افكنده است.