اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماهواره های ما یک کشتی ایرانی را در دریا شکار کرده اند



جدیدترین ادعاهای صهیونیست ها علیه ایران

ماهواره های ما یک کشتی ایرانی را در دریا شکار کرده اند

در شرایطی که تنها چند روز از انعقاد پیمان آتش بس میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی گذشته و وضعیت در این منطقه هنوز به ثبات کامل نرسیده، به نظر می رسد رژیم صهیونیستی به دنبال ادعای غیر واقعی برای جبران حیثیت از دست رفته هستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در شرایطی که تنها چند روز از انعقاد پیمان آتش بس میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی گذشته و وضعیت در این منطقه هنوز به ثبات کامل نرسیده، به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در پی بهانه جویی برای انجام اقدامی جدید علیه غزه است. 

به گزارش «تابناک»، اغلب مطبوعات اسرائیلی امروز اقدام به انتشار گزارشی کرده اند که برای اولین بار در روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس منتشر شده و ادعا می کند بر اساس یافته های ماهواره های جاسوسی رژیم صهیونیستی، ایران در حال ارسال محموله ای جدید از موشک و دیگر تسلیحات به غزه است.

بر اساس این گزارش، ماهواره های جاسوسی رژیم صهیونیستی یک کشتی ایرانی با بار تسلیحات را مورد شناسایی قرار داده اند که به گفته کارشناسان اسرائیلی، قصد دارد به سوی غزه حرکت کند.

این گزارش می افزاید محموله مذکور احتمالاً شامل تعداد بیشتری از موشک های «فجر- 5» (مشابه آنچه در جنگ اخیر مورد استفاده مقاومت قرار گرفت) برای غزه و نیز موشک های «شهاب- 3» جهت استقرار در سودان است. منابع اسرائیلی مدعی هستند ایران قصد دارد این موشک ها را جایگزین آن هایی کند که طی نبرد اخیر استفاده شده و یا منهدم شدند.

بنا بر ادعای ساندی تایمز، کشتی مذکور از مسیر دریای سرخ، سودان و مصر، تسلیحات را به دست فلسطینی ها در غزه خواهد رساند. یک منبع اسرائیلی نیز گفته احتمالاً به محض ورود این کشتی به دریای سرخ، کشتی های جنگی ایرانی که در اریتره لنگر گرفته اند، آن را همراهی خواهند کرد.

در همین حال، به نظر می رسد انتشار این گزارش بهانه جدیدی به دست مقامات رژیم صهیونیستی داده تا احتمالاً مقدمات تجاوز جدیدی به غزه را فراهم آورند. در این راستا، یکی از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته: «فارغ از موافقتنامه آتش بس، ما هرگونه محموله ارسالی تسلیحات به غزه را به محض شناسایی، مورد حمله قرار داده و نابود خواهیم کرد».

در این راستا، اظهارات روز گذشته «محمود الزهار»، از رهبران بلندپایه حماس نیز به عنوان دستاویزی برای اثبات ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی مورد استفاده آن ها قرار گرفته است. زهار روز گذشته در سخنانی گفته بود حماس به مسلح کردن خود با کمک ایران ادامه خواهد داد و راه دیگری جز این وجود ندارد. 

زهار در این رابطه گفته بود: «ما این حق را داریم که از ایران پول و تسلیحات دریافت کنیم. آن ها این موارد را به خاطر رضای خدا در اختیار ما قرار می دهند و هیچ شرط و شروطی برای آن مطرح نمی کنند. من خودم شاهد این قضیه هستم».

در مجموع، به نظر می رسد مقامات رژیم صهیونیستی که از نتیجه جنگ هشت روزه با نیروهای مقاومت و پذیرش شروط کم سابقه آتش بس رضایت ندارند، در صددند با استفاده از هرگونه فرصت و بهانه تراشی، زمینه انجام تجاوزی جدید به غزه و یا حداقل رعایت نکردن تمام و کمال شروط آتش بس را فراهم نمایند./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
امپراطور دریا-شهرت کشتی ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی ایرانی عازم غزه می شود



 

 

 

کشتی ایرانی عازم غزه می شود

 

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با یک کشتی 3 هزار تنی، محموله کمک های مردمی را به غزه اعزام می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر؛ این کشتی در روزهای آتی اقلام دارویی ، بهداشتی و غذایی را به غزه می برد تا حدی نیازهای بهداشتی و غذایی مردم محاصره شده غزه رفع شود.

گروه پزشکی و رسانه ای این کشتی را همراهی می کند.

همچنین مردم نوعدوست کشورمان می توانند تا زمان حرکت کشتی حامل کمک های بشردوستانه به سوی غزه، کمک های نقدی خود را به پایگاه های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور یا شماره حساب های ریالی 99999 و شماره حساب ارزی 702070 بانک ملی شعبه مرکزی کد 160 واریز کنند.

گفتنی است پس از حرکت کشتی حامل کمک های مردمی به سوی غزه، جمعیت هلال احمر آمادگی اعزام کشتی دیگری حامل نیروهای مردمی و داوطلب امدادرسان به غزه را دارد...../تحلیل:عصرایران