اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«ماهان» دیگر نیازی به کمک هیچکس ندارد


بعد از رسانه ای شدن بیماری ˈماهان رحیمیˈ دانش آموز مریوانی و اظهار همدردی معلم وی با تراشیدن موهای سرش مردم زیادی آمادگی خود را برای کمک به این دانش آموز اعلام کردند اما اینک معلمش می گوید که ماهان دیگر نیازی به کمک ندارد و به دیگر کودکان بیمار نیازمند کمک کنید.

خبرگزاری ایرنا: بعد از رسانه ای شدن بیماری ˈماهان رحیمیˈ دانش آموز مریوانی و اظهار همدردی معلم وی با تراشیدن موهای سرش مردم زیادی آمادگی خود را برای کمک به این دانش آموز اعلام کردند اما اینک معلمش می گوید که ماهان دیگر نیازی به کمک ندارد و به دیگر کودکان بیمار نیازمند کمک کنید.

ˈمحمد علی محمدیانˈ معلم فداکار مریوانی که با هدف اظهار همدردی با ˈماهان رحیمیˈ دانش آموز بیمار خود، موهای سرش را تراشید و اقدامش به سرعت در رسانه ها منعکس شد، هم اکنون با هدف حل مشکلات درمانی ماهان و دانش آموزان بیمار دیگر در منطقه اقدام به تشکیل انجمن دانش آموزان صعب العلاج کرده است.
 
این معلم فداکار مریوانی اکنون سفیر صلح و نوع دوستی است و هرجا دانش آموز و یا کودک بیماری باشد به دیدنش می رود و با او اظهار همدردی می کند.
 
محمدیان در تهران به دیدار دانش آموزان سوخته در حادثه مدرسه شین آباد رفت و در روستای کلکان دیواندره از شوخان دیدن کرد و در زادگاهش مریوان نیز از چیاکو دلجویی نمود و هر روز به این سرکشی ها ادامه می دهد تا شاید با این اقدامش بتواند نگاه ها را به سوی سایر کودکان بیمار نیز جلب کند.
 
محمدیان فداکار، امروز انجمنی را با هدف کمک به ماهان رحیمی و سایر دانش آموزانی که مشکلات درمانی شبیه ماهان دارند، تشکیل داده است و می گوید: تاکنون بیش از 120دانش آموز صعب العلاج در استان کردستان شناسایی شده اند که با توجه به هزینه های بالای درمان، همگی آنها نیازمند کمک های مردمی و نهادها و ادارات دولتی هستند.
 
وی افزود: با رسانه ای شدن مشکلات درمانی ماهان تا کنون بیش از 50 تن از والدین دانش آموزان سراسر کشور که کودکانشان بیماری ماهان را دارند با بنده تماس گرفته و خواهان حل مشکلات درمانی فرزندانشان هستند.
 
محمدیان با اشاره به اینکه نتایج آزمایشات ماهان نشان داد که وی سرطان ندارد و به بیماری ˈآلوپسی آره آتاˈ مبتلا است، گفت: پزشکان این بیماری را خطرناک نمی دانند و روند درمان بیماری نیز شروع کرده اند و از این رو هیچ خطری ماهان را تهدید نمی کند.
 
برهان رحیمی پدر ماهان نیز از اعلام همدری مسوولان کشور و مردم با فرزندش قدردانی کرد و گفت: تاکنون درمان ماهان به صورت رایگان بوده و هزینه های آن توسط خیرین پرداخت شده و هزینه چند قلم دارویی که برایش تجویز شده نیز بسیار ناچیز است و مشکلی فعلا در ارتباط با روند درمان ماهان وجود ندارد.
 
معلم ماهان نیز در ادامه سخنانش به عنایت ویژه رییس جمهوری، وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استاندار کردستان و سایر مسوولان استانی و محلی اشاره کرد و افزود: تاکنون هزینه های ماهان کاملا رایگان بوده و بابت روند درمان مبلغی پرداخت نشده است.
 
وی از اظهار و لطف تمام مسوولان از رییس جمهوری و سایر مقامات ملی و استانی و محلی و اقشار مختلف مردم قدردانی کرد و گفت: به راستی به ما ثابت شد که مسوولان و ملت بسیار بزرگی داریم که در زمان بروز مشکل به فریاد هم می رسند و نمی گذارند دردمندی تنها بماند.
 
وی از رسانه ها به ویژه ایرنا و صدا و سیما به دلیل پوشش کامل این رویداد و پیگیری های بعدی آن قدردانی کرد و گفت: اگر رسانه ها نبودند کسی ماهان را نمی شناخت و امروز شاهد تسریع در روند درمان وی نبودیم.
 
وی می گوید: هم اکنون کودکان بیمار فراوانی در استان کردستان و شهرستان مریوان وجود دارند که به دلیل مشکلات مالی امکان درمان و مداوا ندارند و باید کمک های مردمی را به سمت مداوا و کمک به این بیماران سوق دهیم.
 
محمدیان به خاطرات خود از دیدار با خانواده کودکان بیمار نیز اشاره می کند و می گوید: خانواده های زیادی در مریوان هستند که برای 50 هزار تومان درمانده اند و نمی توانند فرزند بیمار خود را مداوا کنند.
 
این معلم فداکار مریوانی با اشاره به اینکه انجمن دانش آموزان صعب العلاج را در مریوان با همکاری فرمانداری این شهرستان تشکیل داده اند، گفت: می خواهیم در این انجمن کمک های مردمی را به سمت معالجه و مداوای کودکان بیمار صعب العلاج سوق دهیم و در این راستا از تمام مردم کشورمان درخواست همکاری و کمک داریم.
 
این معلم فداکار مریوانی از مردم خیر و نیکوکار کشور خواست کمک های نقدی خود را با هدف درمان دانش آموزان بیمار مریوانی و سایر دانش آموزانی که چنین مشکلاتی دارند به شماره حساب 0345111723003 و شماره کارت 6037991847384876 بانک ملی به نام انجمن دانش آموزان بیمار صعب العلاج واریز کنند.
 
وی با اشاره به اینکه حدود یک ماه از تشکیل این انجمن و اعلام شماره حساب آن می گذرد، گفت: تاکنون 22 میلیون ریال به حساب این انجمن واریز شده که مبالغ واریزی با نظارت فرمانداری و هیات امنای انجمن صرف معالجه و مداوای کودکان بیمار فاقد بنیه مالی می شود.
 
امروز ماهان نیاز مالی ندارد چون هزینه های درمانش رایگان و بیماریش نیز خطرناک نیست، اکنون شوخان، چیاکو و بسیاری از شوخان ها و چیاکوها که در این کشور ناشناخته اند نیاز به یاری دارند و منتظرند کسی به سراغشان برود و مداوایشان کند


ویدیو مرتبط :
سروش هیچکس / یاس - کمک♪

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون نوری مالکی: نیازی به کمک ایران نداریم



اخبار,اخبار  سیاست خارجی, معاون نوری مالکی


 اخبار سیاست خارجی - معاون نوری مالکی: نیازی به کمک ایران نداریم

به ایرانی ها می گویم خیلی از شما متشکریم. عراق قادر به دفاع از خود هست و من مطمئن هستم که اهل تسنن به مانند شیعیان، در عملیات های مربوط به حمایت از عتبات مقدس مشارکت خواهند کرد.

معاون نوری مالکی نخست وزیر عراق پیشنهاد دریافت کمک از ایران را رد کرد.

به گزارش عصرایران، "صالح المطلک" معاون نخست وزیر عراق گفت: نیازی به کمک های ایران نداریم و قادر به حمایت از اماکن مقدس خود هستیم.

المطلک در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان گفت که کشورش توانایی حمایت از عتبات عالیات را دارد.

او این سخن را پس از آن مطرح کرد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تازگی بر آمادگی تهران برای حمایت از عتبات مقدس در عراق تاکید کرد.

المطلک معاون سنی مذهب نوری مالکی نخست وزیر عراق است.

وی ادامه داد: نیازی به کمک ایران برای حمایت از اماکن مقدس در عراق نیست.


به ایرانی ها می گویم خیلی از شما متشکریم. عراق  قادر به دفاع از خود هست و من مطمئن هستم که اهل تسنن به مانند شیعیان، در عملیات های مربوط به حمایت از عتبات مقدس مشارکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر درباره مکان های مقدس در شهر سامرا سخن می گوییم، حرم های مقدس در این شهر برای قرن ها توسط اهل تسنن مورد حمایت قرار می گیرد به همین دلیل ما نیاز به هیچ ارتش خارجی برای ورود به عراق و حمایت از کشورمان نداریم.

سخنان روحانی درباره آمادگی ایران برای حمایت از عتبات مقدس در عراق با بازتاب گسترده خارجی روبه رو شد و در صدر خبرها قرار گرفت.


عراق از در روزهای گذشته با حملات شدید و پیشروی های گسترده افراد مسلح گروه داعش نزدیک به القاعده روبه رو شد.

داعش هم اکنون دو شهر موصل و تکریت در شمال بغداد را در کنترل خود دارد و برای سیطره بر دیگر مناطق در حال درگیری شدید با ارتش عراق است. داعش همچنین تلاش کرده است شهر سامرا را تصرف کند اما با مقاومت ارتش روبه رو شد.

شهر سنی نشین سامرا میزبان حرم امام دهم و امام یازدهم (امام هادی و امام حسن عسکری) است.

داعش تهدید کرده است به شهرهای کربلا و نجف هم حمله خواهد کرد و مزارهای مقدس این شهر را تخریب خواهد کرد.
  اخبار سیاست خارجی - عصر ایران