اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مانکن ترکیه ای نماینده مجلس می شود/چرخش از مدلینگ لباس تا سیاستمدار شدن



توغچه کازاز مانکن مشهور و جنجالی ترکیه که در چرخشی 180 درجه به حامیان رجب طیب اردوغان،رییس جمهور این کشور پیوسته،از حزب حاکم عدالت و توسعه کاندید نماینده مجلس می شود.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,رجب طیب اردوغان

 
به گزارش روز نو مطابق آنچه آژانس خبری اخلاص نوشته،اولین حمایت از کاندیداتوری این مانکن جنجالی راشهردار آیوالیک که خود از حزب حاکم عدالت و توسعه است،به عمل آورد.
این مقام حزب حاکم اسلامگرا به صراحت اعلام کرد:کاندیداتوری توغچه کازاز از حزب عدالت و توسعه باعث افتخار ماست و ما به این حضور او افتخار می کنیم.


شهردار "آیوالیک" در ادامه تعلق توغچه کازاز به این شهر را یادآوری کرد و گفت: کازاز از خانواده ای اصیل در آیوالیک است که کماکان خیلی ها آنها را می شناسند.

شهردار اسلامگرا:حضور خانم مانکن را از اتفاقات داغ این دوره انتخابات می دانم
در نهایت ارزیابی که این مقام حزب عدالت و توسعه از کاندیداتوری مانکن مشهور به عمل آورد این بود که گفت " من حضور خانم مانکن را از اتفاقات داغ این دوره انتخابات پارلمان ترکیه می دانم".


همان زمان که آقای شهردار از حضور مانکن پرحاشیه استقبال کرده و آن را مثبت ارزیابی می کرد گمانه زنی ها حاکی از آن بود که کازاز از شهر "بالیک اسیر" از توابع آیوالیک کاندیدای نمایندگی مجلس شود که در روزهای اخیر کازاز در دیداری غیرمترقبه پاسخ رسانه ها را داد.

خانم مانکن شهردار را سورپریز کرد
توغچه کازاز به دیدار احمد ادیب اوغور شهردار "بالیک اسیر " رفت که رسانه ها به آن عنوان "دیدار شگفت انگیز " را دادند.


کازاز در دیدار با شهردار مدعی می شود که برای دیدن خانواده اش به این شهر آمده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,رجب طیب اردوغان

 
توغچه کازاز به احمد ادیب اوغور شهردار بالیک اسیر می گوید " برای دیدن خانواده ام آمده ام و همچنین احوالپرسی شما شهردار عزیز شهرمان".


او به دیدارش جنبه احساسی داده و خاطرات کودکی اش در این شهر را یادآور می شود.
کازاز می گوید " من در این خاک به دنیا آمده ام.بزرگ شده ام و هر وقت اینجا می آیم خاطرات شیرین کودکی برایم زنده می شود و من حال خوبی دارم".


خانم مانکن بعد به تعریف و تمجید از شهردار پرداخته و می گوید "شهر را بسیار زیبا دیدم. تر و تمیز و توسعه یافته.خیلی خوشحال شدم.به شما تبریک می گویم و از مدیریت خوب شما بر شهرم احساس غرور می کنم.

کازاز:از دست حزب جمهوری خلق ،مسیحی شدم
اما پیش از این دیدار اتفاق عجیبی که جلوی دوربین می افتد این است که مجری تلویزیون به صراحت از کازاز که سه بار دین خود را تغییر داده سوال می کند"برای چه مسیحی شدی؟"

 

اخبار,اخبار بین الملل ,رجب طیب اردوغان

 
کازاز با پاسخی عجیب پاسخ شگفتی همگان می شود.پاسخ او این بود " از دست حزب جمهوری خلق مسیحی شدم".


کازاز سال۲۰۰۵با یورگو ستیاریدیس یونانی ازدواج کرده و به دین مسیحیت گرویده بود.
سپس برای مدتی به آئین بودا درآمده و پس از جدایی از همسر یونانی اش دوباره دین اسلام را برای خود انتخاب کرد.

چرخش از مدلینگ لباس تا سیاست خارجی
به گزارش روزنو،با این حال آنچه در خصوص این مانکن ترکیه ای بسیار جنجال کرده این است که او از طریق تریبون های مختلف وابسته به دولت به حمایت علنی از اردوغان می پردازد.


کازاز که در ابتدا حمایت خود از رییس جمهور اردوغان را در قالب تقدیر از برنامه های اقتصادی دولت به عمل می آورد،در روزهای اخیر آن را به حوزه سیاست خارجی و مذهب رساند.به گونه ای که در یک مصاحبه جنجالی که از شبکه تلویزیونی وابسته به دولت اسلامگرای توسعه و عدالت پخش می شد به ارزیابی حوادث پارک گزی و متعاقب آن اعتراضات ضد دولتی پرداخته و آن را توطئه ای علیه اردوغان خواند.


کازاز در این مصاحبه تلویزیونی که به کرات در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و مورد نقد قرار گرفت،حوادث پارک گزی و اعتراضات ضددولتی را توطئه ای ساخته و پرداخته کشور انگلیس دانست که عده ای در داخل آن را همراهی کردند.


او گفت:حوادث پارک گزی توطئه ای از پیش طراحی شده از سوی کشور انگلیس بود که ترکیه را دچار بحران و ناآرامی کرد و از قبل آن کشور متحمل خسارات بسیاری شد.


رسانه های مخالف دولت ترکیه این اظهارنظر خانم مانکن را به منزله ورود او به حوزه سیاست خارجی قلمداد کرده و آن را دستمایه نقد و طنز قرار دادند.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,رجب طیب اردوغان

 
آنها به کنایه از عناوین "استاد" و "کارشناس" برای مانکن مشهور استفاده کرده و نوشتند کازاز وارد حوزه سیاست خارجی شد.


او سال گذشته در یک مراسم افطار حضور یافته و گفت روزه می گیرد و این کار آرامش خاصی به او می دهد.


کازاز همچنین از تعهد خود به فرایض دینی خبر داده و تاکید کرد نماز و قرآن می خواند و در نمایش های مدل مایو شرکت نخواهد کرد.


او در حال حاضر چندین تریبون دولتی را اعم از رسانه های تصویری تا رسانه های مکتوب را در اختیار دارد و همواره در اغلب مصاحبه هایش از اعتقاد قلبی خود به اسلام که او را بعد از تجربه دین مسیحیت و آیین بودا بصورت آگاهانه انتخاب کرده و حمایت از دولت اردوغان سخن می گوید.


کازاز،رییس جمهور اردوغان را رهبر کارآمدی می داند که پشت پرده توطئه هایی برای ساقط کردن او طی سالهای اخیر شکل گرفت.
اخبار بین الملل - روز نو

 


ویدیو مرتبط :
کنایه نماینده سلفی بگیر به اقدام نماینده ارومیه در مجلس در خصوص مخالفت با وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش جالب نماینده مجلس ترکیه به فساد مالی حکومت اردوغان (+عکس)



اخبار بین الملل -  واکنش جالب نماینده مجلس ترکیه به فساد مالی حکومت اردوغان (+عکس)

در نخستین سالگرد افشای پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه "آیکان اردمیر" نماینده مخالف حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه از حزب جمهوریخواه خلق (CHP) به هنگام سخنرانی خود در تریبون مجلس مقداری یورو را در یک جاکفشی حاوی یک جفت کفش با خود به تریبون آورد و آنها را روی زمین پخش کرد و سپس آنها را با پا به سمت جایگاه نمایندگان حزب حاکم ترکیه پرتاب کرد.

به گزارش عصر ایران این اقدام نمادین و اعتراضی این نماینده مخالف در پارلمان ترکیه در واکنش به عدم رسیدگی دستگاه قضایی ترکیه به پرونده فساد مالی و تبرئه همه متهمان این پرونده انجام شد.

در پرونده فساد اقتصادی در ترکیه مساله "جاکفشی" از آن جهت تبدیل به نماد شد که میلیون ها یورو پول در جاکفشی منزل فرزند وزیر کشور مستعفی کابینه اردوغان کشف و ضبط شد.

معترضان پس از افشای پرونده فساد مالی بزرگ در تظاهرات و راهپیمایی های خود به عنوان نمادی از فساد " جا کفشی" با خود حمل می کردند.

 

اخبار,اخباربین الملل,فساد مالی حکومت اردوغان

 

اخبار,اخباربین الملل,فساد مالی حکومت اردوغان

 

اخبار,اخباربین الملل,فساد مالی حکومت اردوغان

 

اخبار,اخباربین الملل,فساد مالی حکومت اردوغان


 اخبار بین الملل - عصر ایران