اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماندلا رهبر انقلاب را «رهبر من» خطاب می‌کرد


مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: ماندلا به دیدار مقام معظم رهبری آمد و نکته مهم و جالب توجه در این ملاقات این بود که بارها در طول مذاکره رهبر معظم انقلاب را با عنوان «رهبر من» خطاب می‌کرد.

خبرگزاری فارس: علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا رهبری ضدآپارتاید افریقا، به جایگاه ویژه وی در مبارزات ضداستعماری و آزادی‌بخش مردم آفریقای جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: ماندلا نقش بسیار جدی و ماندگاری را در زمینه مبارزات و مقابله با نژادپرستی ایفا کرد.

وزیر اسبق امور خارجه با تاکید بر اینکه ماندلا یکی از شخصیت‌های مهم در مبارزات ضد‌استعماری بود، تصریح‌کرد: ثمرات دیدگاه‌‌های او موجب شد تا آفریقای جنوبی در طول تمام این سال‌ها به عنوان یکی از مهمترین کشورهای منطقه محسوب و نقش خود را در معادلات جهانی و بین‌المللی ایفا کند.

وی با تاکید بر وجود ارتباط بسیار صمیمی و نزدیک نلسون ماندلا با جمهوری اسلامی ایران به نقل خاطره‌ای از وی پرداخت و گفت: ماندلا بعد از آزادی از زندان و قبل از اینکه به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، اولین کشوری که به آن سفر کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد: در آن سفر به دیدار مقام معظم رهبری آمد و نکته مهم و جالب توجه در این ملاقات این بود که بارها در طول مذاکره رهبر معظم انقلاب را با عنوان «رهبر من» خطاب می‌کرد.

ولایتی افزود: رابطه وی با جمهوری اسلامی، چه در دوران مبارزه پس از آزادی و چه دوران ریاست جمهوری بسیار صمیمی بود و علاقه وافری به رهبر معظم انقلاب داشت.

وی تاکید کرد: ماندلا فرد شاخصی بود که در کل آفریقا و جهان سوم در صحنه بین‌المللی نقش ارزنده‌ای را ایفا کرد و در ارتباط با ایران، علی‌رغم وجود همه فشارها و تحریم‌ها به طور جدی ارتباط خود را حفظ می‌کرد.


ویدیو مرتبط :
وقتی نلسون ماندلا آیت الله خامنه ای را رهبر من خطاب میکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانات صریح رهبر انقلاب خطاب به دولت/ اشکال دولت، کمرنگی حضور نخبگان است


سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان را می توان یکی از مهم ترین ، صریح ترین و انتقادی ترین بیانات ایشان در چنین دیدارهای دانست.

سخنان مقام معظم رهبری در  دیدار اعضای هیات دولت با ایشان را می توان یکی از مهم ترین ، صریح ترین و انتقادی ترین بیانات ایشان در چنین دیدارهای دانست.

در این دیدار که در آستانه هفته دولت برگزار شد ، هر چند رهبر انقلاب از زحمات دولتمردان تقدیر و تشکر هم کردند اما انتقاداتی ، هم صریح و هم تلویحی و با کد و اشاره به دولت داشتند که قطعاً هر گونه بی توجهی به آن می تواند نتایج نامطلوبی را هم برای کشور و مردم و هم برای دولت و دولتمردان داشته باشد.

هر چند نکات ریز و درشت و البته مهم زیادی در این دیدار مطرح شد ، اما مهم ترین فرازها و سرفصل های بیانات رهبری خطاب به رئیس جمهور و اعضای دولت را می توان در چند بند خلاصه کرد و قویاً دولت را دعوت به اجابت کرد.