اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماندلا با 6 پرنده آزادی پرواز کرد +عکس


بهزاد شیشه‌گران به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا رهبر ‌آزادی‌خواه آفریقای جنوبی و به احترام این مرد بزرگ اقدام به طراحی پوستر کرد.

خبرگزاری مهر: بهزاد شیشه‌گران به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا رهبر ‌آزادی‌خواه آفریقای جنوبی و به احترام این مرد بزرگ اقدام به طراحی پوستر کرد.

بهزاد شیشه‌گران، هنرمند نقاش و عضو اسبق هیات مدیره انجمن نقاشی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پوستری که برای ماندلا طراحی کرده است، گفت: نلسون ماندلای 95 ساله قهرمان ضد آپارتاید آفریقای جنوبی یکی از برجسته ترین شخصیت های مدافع صلح و آزادی جهان است. او یکی از محبوب‌ترین رهبران دنیا است. ماندلا بدون خشونت انقلاب کرد و پس از به قدرت رسیدن انتقام نگرفت و همه کسانی را که به او ظلم کرده بودند، بخشید.

وی افزود: ماندلا را برتر از بسیاری از رهبران سیاسی می‌شناسند. او شخصیتی کثرت‌گرا داشت و داوطلبانه از قدرت خداحافظی کرد. یکی از معروفترین جمله‌های ماندلا با این مطلع است که "می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم" که امروز در ادبیات سیاسی جهان تبدیل به ضرب‌المثل مهمی شده است.



شیشه‌گران خاطرنشان کرد: ماندلا وقتی به قدرت رسید به ایران نزدیک شد و به دلیل روابطش با ایران تحت فشار بود ولی مردانه ایستاد و از حقوق مردم ایران دفاع کرد. او از سوی مردم کشورش پدر و ناجی ملت لقب گرفت. ماندلا قلوب افکار نسل‌های بشری را به خود جلب کرد و همگان را به تحسین واداشت. افکار عمومی جهان در عالی‌ترین حد ممکن از وی تقدیر نمودند و صدها مراسم بزرگداشت و افتخار برپا داشتند و هزاران جایزه نفیس به وی اهدا کردند.

وی با ذکر این جمله که "ماندلا می‌گوید که هرکجا زندگی می‌کنید، امیدواری مردم را وظیفه خود بدانید"، در مورد ویژگی‌های این پوستر توضیح داد: چهره همیشه خندان نلسون ماندلا، شش پرنده آزادی به نشانه شش رنگ پرچم آفریقای‌جنوبی و شش رنگ موجود در پرچم ترکیب‌شده با شیوه خط‌های خودم نشسته بر پیراهن نلسون ماندلا تمام چیزی است که در این پوستر گنجانده‌ام.

شیشه‌گران در پایان سخنانش گفت: این پوستر ادای دینی کوچک است به یاد و نام بزرگ نلسون ماندلا.


ویدیو مرتبط :
پرواز پرنده ها، پرنده ها در کلاس خلاقیت پرواز کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرواز یک بشقاب‌پرنده در ایستگاه فضایی(+عکس)



اخبار,اخبارعلمی,بشقاب‌پرنده در ایستگاه فضایی


 اخبار علمی  - پرواز یک بشقاب‌پرنده در ایستگاه فضایی

سازمان فضایی «ناسا» فاش کرد یک شیء ناشناس هنگام پرواز در اطراف ایستگاه فضایی بین‌المللی از سوی فضانوردان به تصویر درآمده است.

ویدئوکلیپ جنجال‌برانگیز از پرواز یک بشقاب‌پرنده عجیب در حالی که فضانوردان ایستگاه بین‌المللی در حال انجام تعمیراتی در فضا بوده‌اند بار دیگر فرضیه وجود فرازمینیان را مطرح کرد.

به گزارش ایران، سازمان فضایی «ناسا» فاش کرد یک شیء ناشناس هنگام پرواز در اطراف ایستگاه فضایی بین‌المللی از سوی فضانوردان به تصویر درآمده است. «دیدوانرمن» و «الکساندر گست» فضانوردان بخش مهندسی پرواز هنگامی که در فضا متوجه نقص فنی در ISS شدند، به خارج از سفینه رفتند تا این مشکل را برطرف کنند. آنها هنگام تعمیر با یک بشقاب‌پرنده روبه‌رو شدند که در اطراف‌شان در حال پرواز بود.

انتشار ویدئوکلیپ یک دقیقه و 50 ثانیه‌ای از این شیء ناشناس اما و اگرهای فراوانی را در میان دانشمندان به وجود آورده است. پیش از این «یوفوها» در آسمان امریکا، انگلستان، کانادا و آلمان مشاهده شده بودند، اما این شیء مرموز در اطراف جو زمین پدیده‌ای شگرف و بسیار تأمل‌برانگیز است که به تحلیل و نظر کارشناسان نیاز دارد.

فرازمینی‌ها در آسمان ژاپن
پیش از این نیز در سال 2012 میلادی نیروی دریایی ژاپن با انتشار تصویر سقوط یک بشقاب‌پرنده در سواحل این کشور، بار دیگر موجی از وحشت ناشی از حضور فرازمینیان را در میان مردم ژاپن برانگیخت.مشاهده اشیای پرنده مخصوصاً «یوفوها» از دیرباز جزو مسائل بحث‌برانگیز بوده است. هرچند برخی از کارشناسان، نیروی هوایی امریکا را متهم به جاسوسی و ساخت این نوع از سازه‌های شگرف آسمانی دانسته‌اند، با این حال معمای پیدایش بشقاب‌پرنده‌ها و حضور فضائیان همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

 

 اخبار علمی  - ایران