اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماموریت فوری مجلس به سازمان حمایت/ کاهش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو



قیمت خودرو, قیمت خودرو در بازار

ماموریت فوری مجلس به سازمان حمایت/ کاهش  15 تا 30 درصدی قیمت خودرو

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از جزئیات نشست خودرویی امروز یکشنبه این کمسیون با حضور مسئولان دولتی خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد قیمت انواع خودرو بین 15 تا 30 درصد کاهش یابد، ضمن اینکه به سازمان حمایت ماموریت داده شد این موضوع را فورا به خودروسازان ابلاغ کند.

مصطفی افضلی فرد در گفتگو با مهر از نتایج نشست خورویی امروز یکشنبه کمیسیون اصل 90 با حضور مسئولان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار بود شورای رقابت دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو را تا پایان فروردین ماه جمع بندی و ارائه کند که این کار انجام شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: با تصویب این کمیسیون، جزئیات این توافق امروز در اختیار سازمان حمایت قرار می‎‌گیرد تا فورا به خودروسازان برای اجرا ابلاغ شود. با تصمیمات امروز، قرار شد قیمت انواع خودرو از 15 تا 30 درصد کاهش یابد.

افضلی فرد ادامه داد: این تعدیل قیمت امروز با حضور مقامات بخشهای مختلف و همچنین شورای رقابت نهایی شد و سازمان حمایت آن را به خودروسازان برای اجرا ابلاغ می کند.

در همین حال، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره جزئیات بیشتر از جلسه امروز یکشنبه این کمیسیون گفت: براساس جلسه امروز 15 تا 30 درصد کاهش قیمت بر اساس نوع خودرو در کمیسیون اصل 90 تصویب شده که سازمان حمایت از مصرف کنندگان از امروز مکلف به اجرا آن است.

پورمختار تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 کاملا موافق کاهش قیمت خودرو است، زیرا این موضوع باعث افزایش خرید و کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود، همچنین این روند کاهشی تاثیر گذار بر روی کاهش قیمت خودروهای وارداتی است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو بر عهده سازمان حمایت است ، اظهارداشت: خودروسازان مکلف به تبعیت از درصد کاهشی در نظر گرفته شده هستند. شورای رقابت هیچ مسئولیتی براساس ماده 58 اصل 44 در قبال قیمت گذاری خودرو ندارد. وظیفه این شورا تعیین دستورالعمل در خصوص قیمت خودرو است.

پورمختار درباره دلایل افزایش خودرو در سال 91 گفت: این موضوع مربوط به این است که سازمان حمایت چون سال گذشته مبنای مشخصی در قیمت‌ گذاری خودرو نداشته است مجبور به تهیه مصوبه در این رابطه شد که این مصوبه مقارن با مصوبه هیت دولت گردید، بر این اساس رئیس مجلس مجبور به ملغی اعلام کردن مصوبه دولت به علت افزایش قیمت خودرو در کشور شد، ضمن اینکه شورای رقابت سال گذشته به وظایف خود در رابطه با تعیین دستورالعمل نرخ خودرو به خوبی عمل نکرده بود./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کاهش 44 درصدی واردات خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو کافی نیست



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

اخبار اقتصادی - نماینده مجلس: کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو کافی نیست

وی ادامه داد: مجلس تا زمانی که قیمت خودرو کاهش قابل قبولی پیدا نکند و کیفیت مناسبی در تولیدات داخلی ایجاد نشود، کوتاه نمی‌آید و این موضوع را پیگیری خواهد کرد

عضو کارگروه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت گفت: شورای رقابت و خودروسازان نباید با کاهش 3 درصدی قیمت خودرو به دنبال کاهش فشار افکار عمومی باشند و مجلس تا زمانی که قیمت خودرو کاهش قابل قبولی نیابد این موضوع را پیگیری می‌کند.

علی‌ علیلو در گفت‌ و گو با فارس در واکنش به تصمیم امروز شورای رقابت و خودروسازان برای کاهش قیمت خودرو، اظهار داشت: اگر این کاهش قیمت 3 درصدی، آغازی برای روند کاهش قیمت خودرو است، ما از خودروسازان تشکر می‌کنیم ولی اگر به منظور کاهش فشار افکار عمومی و یا مرهم گذاشتن بر زخم موجود، قیمت خودرو کاهش یافته است، این مسئله قابل قبول نیست و در واقع کاهش 3 درصدی مسکنی برای قیمت خودرو است، نه یک درمان.

وی ادامه داد: مجلس تا زمانی که قیمت خودرو کاهش قابل قبولی پیدا نکند و کیفیت مناسبی در تولیدات داخلی ایجاد نشود، کوتاه نمی‌آید و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

علیلو با بیان اینکه کاهش 3 درصدی قیمت خودرو، کافی نیست، اظهار داشت: اگر قرار است با این کاهش 3 درصدی، پرونده کاهش قیمت خودرو مختومه شود، مجلس با آن مقابله خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون صنایع فرمول قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت را قبول ندارد، گفت: فرمول علمی‌تر و بهتر دیگری برای قیمت‌گذاری خودرو وجود دارد که با صنعت خودرو و همچنین مصرف‌کننده سازگارتر است و باید فرمول مناسبی برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین شود که خروجی آن به نفع مردم باشد.

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلات مجلس، جلسه‌ای توسط کارگروه کمیسیون صنایع و شورای رقابت تشکیل نشده است، گفت: منتظر دریافت یکسری اطلاعات از شرکت‌های خودروساز بودیم، ولی این شرکت‌ها با ما همکاری نکردند و اطلاعات لازم را ارائه نکردند که در این مورد اقدام قانونی را انجام خواهیم داد. 

اخبار اقتصادی - فارس