اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماموریت جدید کابینه به نوبخت



اخبار,اخبارسیاسی,بهینه سازی مصرف سوخت


اخبارسیاسی - ماموریت جدید کابینه به نوبخت

هیات دولت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را مکلف کرد تا هر سه ماه یکبار گزارش مصارف منابع آزاد شده حاصل از یارانه انصرافی ها را به مردم گزارش دهد.

به گزارش مهر، هیات وزیران معاون محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور را مکلف کرد تا هر سه ماه یکبار گزارش مصارف منابع آزاد شده حاصل از انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی را به افکار عمومی گزارش دهد.

همچنین بر اساس گزارشی که محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور روز گذشته به هیات دولت ارایه کرد، حدود 9 درصد از جمعیت ایران ثبت نام نکرده اند و دو میلیون و چهارصد هزار نفر نیز که تا فروردین ماه جاری یارانه دریافت کرده بودند، از ادامه دریافت آن انصراف داده اند.

در جلسه روز گذشته هیات وزیران، اعضای کابینه از افرادی که به دعوت دولت و اقشار مرجع پاسخ مثبت دادند و در شرایط دشوار اقتصادی کنونی حاضر شدند داوطلبانه از دریافت این مبلغ اعلام انصراف کنند، تشکر و قدردانی کردند و این انصراف را مشارکتی ارزشمند در مدیریت منابع ملی دانستند.

به اعتقاد اعضای کابینه، این مشارکت علاوه بر ارزش مادی که می تواند به اجرای برنامه های دولت در حمایت از تولید، تأمین امنیت غذایی و توسعه بیمه ها کمک کند واجد ارزش بیشتری به لحاظ همراهی ارزشمند معنوی با دولت بود.

هیات وزیران اظهار امیدواری کرد بتدریج با آشکار شدن آثار سیاست های دولت منابع حاصل از هدفمندی به صورت دقیق تری به مصرف حمایت گسترده از محرومان جامعه سوق داده شود.

هیات وزیران از دست اندرکاران اجرایی ثبت نام که با شایستگی فراوان به این امر مهم اهتمام کردند و این حجم از ثبت نام را در مدت محدود و به روش الکترونیکی سازماندهی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

این گزارش می افزاید: علی رغم محدودیت منابع، عزم دولت برای بهبود نظام سلامت و توسعه پوشش بیمه و تأمین امنیت غذایی جدی است و حمایت از تولید و خروج از رکود و استمرار مهار تورم را در دستور کار خود دارد.

در جلسه امروز همچنین اساسنامه شرکت های زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، اساسنامه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و اصلاح اساسنامه سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی به تصویب هیات وزیران رسید
اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تکذیب شایعه صحبت های فرزند نوبخت درباره کابینه جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو مامور تشکیل دولت شد: مهم ترین ماموریت کابینه جدید مقابله با ایران است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نتانیاهو مامور تشکیل دولت شد: مهم ترین ماموریت کابینه جدید مقابله با ایران است

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود از سوی شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه جدید اسراییل شد.

به گزارش عصر ایران پرز روز گذشته پس از دیدار با نتانیاهو از وی خواست تا به عنوان رهبر جزب پیروز انتخابات اخیر اسراییل دولت آینده را تشکیل دهد.

نتانیاهو پس از دیدار با پرز در کاخ ریاست جمهوری در شهر قدس ضمن قبول ماموریت تشکیل دولت آینده گفت:" مهم ترین دستور کارکابینه آینده اسراییل بازداشتن ایران از دست یابی به سلاح هسته ای خواهد بود."

نتانیاهو در ادامه افزود:" ما همچنین باید با دیگر سلاح های مرگباری که در اطرافمان انباشت شده و شهرها و مردم ما را تهدید می کنند مقابله کنیم."

با این وجود نتانیاهو در ادامه مدعی شد:" دولت آینده ای که من تشکیل خواهم داد به صلح متعهد خواهد بود. من از ابومازن می خواهم به پای میز مذاکره برگردد. هر روزی که بدون گفتگوی ما برای یافتن راهی مشترک به منظور ایجاد صلح برای مردمانمان بگذرد، تلف شده است."

نتانیاهو در حالی چنین اظهاراتی را بیان می کند که کابینه دست راستی او در سال های گذشته با تصمیم به ساخت شهرک سازی ها در اراضی اشغالی و ادامه این روند غیر قانونی که حتی مورد انتقاد آمریکا و اتحادیه اروپا نیز بوده است، یکی از جدی ترین موانع از سرگیری گفتگوهای صلح بوده است.

حزب لیکود در ائتلاف با حزب افراطی "اسراییل خانه ما "در انتخابات سراسری اخیر اسراییل با کسب 31 کرسی از پارلمان 120 کرسی اسراییل پیروزی شکننده ای به دست آورد .

نتانیاهو 28 روز فرصت دارد تا کابینه جدید اسراییل را تشکیل دهد و در صورت ناکام بودن در تشکیل کابینه در طی این مدت ، این مهلت 2 هفته دیگر نیز قابل تمدید است./عصرایران