اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مامورهای قلابی در جیب مردم مواد مخدر جستجو می كردند



 

 مامورهای قلابی در جیب مردم مواد مخدر جستجو می كردند

 

اعضای یك باند از ماموران قلابی كه در اراك با سد كردن راه مردم، اموال آنها را سرقت می كردند، تحت تعقیب قرار گرفتند و ۲ نفر از آنها دستگیر شدند.

به گزارش «جام جم»، اوایل پاییز امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان اراك از اعضای یك باند مامورنما به اتهام سرقت پول هایش شكایت كرد.

شاكی در این باره به پلیس گفت: پس از فروش خودرو و دریافت ۸ میلیون تومان پول، از نمایشگاه خودرو خارج شدم و منتظر تاكسی بودم كه یك خودروی سمند راهم را سد كرد.

 

ردپای ماموران قلابی در سرقت

شاكی اضافه كرد: راننده همراه ۲ سرنشین دیگر با معرفی خود به عنوان ماموران انتظامی مدعی شدند به آنها گزارش شده من مواد مخدر حمل می كنم و باید مرا بازرسی كنند. دقایقی بعد آنها با ادعای این كه اشتباهی صورت گرفته، از من عذرخواهی و محل را ترك كــردند. پس از رفـتن آنها پی بردم پول هایم به سرقت رفته است.

در پی شكایت این مرد، ماموران با چهره نگاری رایانه ای از ماموران قلابی، به جستجوی آنها پرداختند.

 

متهمان سابقه دار تحت تعقیب پلیس

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، افراد دیگری هم با حضور در مركز پلیس شكایت های مشابهی ارائه كردند. ماموران با اطلاعاتی كه از آنها به دست آوردند به چهره نگاری رایانه ای از ماموران قلابی پرداختند كه مشخص شد تصاویر رایانه ای متعلق به ۵ مرد است كه در اكثر سرقت ها نقش داشته اند.

ماموران با بررسی آلبوم متهمان متوجه شدند تصاویر به دست آمده به متهمان سابقه دار از مجرمان طایفه فیوج شباهت دارد. بنابر این، جستجو برای یافتن ماموران قلابی ادامه داشت تا این كه چند روز پیش ماموران اطلاع یافتند متهمان فراری در یكی از محله های مركزی كرج زندگی می كنند.

 

دستگیری ۲ پلیس قلابی در كرج

با مشخص شدن این موضوع، ماموران با هماهنگی قضایی به محل زندگی متهمان در كرج اعزام شدند و با كنترل محل تردد آنها، ۲ متهم را شناسایی و دستگیر كردند.

 

اعتراف متهمان به كف زنی و سرقت

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مركزی در این باره گفت: با انتقال متهمان سابقه دار به مركز پلیس، آنها در بازجویی اعتراف كردند از شهرستان كرج برای سرقت به شهرستان اراك سفر كرده و از مردم كف زنی می كردند. همچنین در جریان هر سفر با خودروهای مدل بالا در محله های اراك تردد كرده و با تعقیب افرادی كه از نمایشگاه های خودرو، بانك ها و مراكز خرید خارج می شدند، راهشان را سد و با جعل عنوان ماموران انتظامی آنها را بازرسی و پول و چك هایشان را سرقت می كردند. بنابراین گزارش، ۲ متهم پس از اعتراف با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات برای دستگیری ۳ عضو فراری این باند ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین



ویدیو مرتبط :
قاچاق مواد مخدر با زن حامله ی قلابی!جالب!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وکیل قلابی با کلکسیونی از جرایم دستگیر شد/ از جعل سند و کلاهبرداری تا حمل مواد مخدر در پرونده متهم



فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد هرمزگان از دستگیری وکیل قلابی سابقه دار، که از شهروندان اخاذی می‌کرد خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جرییات این خبر گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با حضور در مقابل دادسرا و زندان، تحت عنوان اینکه وکیل و مشاور حقوقی است و می‌تواند با نفوذ آراء پرونده‌ها را تغییر دهد، و از این طریق اقدام به اغفال شاکیان و دریافت مبالغی از آن‌ها می‌کرد،  موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از برخی مالباختگان دریافتند، متهم با ظاهری فریبنده و تحت عنوان وکیل پایه یک دادگستری به کلاهبرداری از شهروندان پرداخته و با وعده آزادی سند و رفع اتهامات مبالغی هنگفت را از آنان دریافت می‌کند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: یکی ازشاکیان مدعی بود که فرزندش به علت ارتکاب فعل خلاف قانون در اجرای حکم قضایی، زندانی می‌باشد، تا اینکه فرد کلاهبردار به وی مراجعه و با دریافت مبلغی هنگفت مدعی شده که وکیل پایه یک دادگستری است و می‌تواند فرزندش را تبرئه کند.

فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد تصریح کرد: ماموران با اطلاعات به دست آمده تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و در یک اقدام ضربتی با هماهنگی مقام قضائی متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ قسام با اشاره به این تاکنون ۳ نفر از شاکیان با حضور در مقر پلیس، متهم را شناسایی کرده‌اند، اضافه کرد: این کلاهبردار با اغفال شاکیان مبلغ پنجاه میلیون ریال از آنان اخاذی کرده است.

این مسئول انتظامی گفت: این متهم سابقه دار به نام "ر-ش" به اتهام جعل اسناد، چک بلا محل، حمل مواد مخدر، کلاهبرداری و.... مدتی در زندان بوده که با گذاشتن سند آزاد شده و در بیرون و داخل زندان اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ قسام خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد.

 

اخبار حوادث  -  باشگاه  خبر نگاران