اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مالیات بر ارزش افزوده بازنگری می‌شود



اخبار ,اخبار اقتصادی ,مالیات بر ارزش افزوده

 

اخبار اقتصادی - مالیات بر ارزش افزوده بازنگری می‌شود

نماینده اتاق اصناف تهران تاکید کرد: طرح جامعی مبنی بر اصلاح بعضی از مواد قانون مالیات بر ارزش افزوده تهیه و به وزارتخانه ارسال خواهد شد که پس از بازنگری و انجام کار کارشناسی بر روی آن اقدامات لازم برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس انجام می شود.

نماینده اتاق اصناف تهران در سازمان امور مالیاتی از تهیه و تدوین طرح جامعی مبنی بر اصلاح بعضی از مواد مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

ابراهیم درستی ، نماینده اتاق اصناف تهران در سازمان امور مالیاتی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده در سیستم سیاست گذاری ما باید مورد بازنگری قرار گیرد چون در حال حاضر این مالیات هم از تولیدکننده ،تبدیل کننده، فروشنده و واردکننده اخذ می‌شود واین درحالی است که این مالیات فقط مالیات بر مصرف است .

وی تاکید کرد: طرح جامعی مبنی بر اصلاح بعضی از مواد قانون مالیات بر ارزش افزوده تهیه و به وزارتخانه ارسال خواهد شد که پس از بازنگری و انجام کار کارشناسی بر روی آن اقدامات لازم برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس انجام می شود.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات در نهایت به نفع مصرف‌کننده است، بیان کرد: با رویکردی که در وزارتخانه و دولت وجود دارد باید لوایحی تهیه و از طریق مجلس اصلاحاتی در رابطه با این مالیات صورت گیرد.

نماینده اتاق اصناف تهران در سازمان امور مالیاتی گفت:‌ان‌شاءالله در شهریور ماه لایحه اصلاحی را ارائه خواهیم داد چون نتیجه ‌ باید به گونه‌ای باشد که در نهایت به نفع جامعه، دولت و مردم باشد.

درستی تصریح کرد: ‌در سخنان مقام معظم رهبری همیشه بر تولید تاکید شده بنابراین باید به گونه‌ای دراین زمینه برنامه ریزی شود تا تولید افزایش یابد و از فعالان این حوزه نیز حمایت های لازم صورت گیرد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مالیات بر فروش و مالیات بر ارزش افزوده در سازمان یار (Odoo ERP)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخذ مالیات بر ارزش افزوده از ...



 

 

 

اخذ مالیات

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها را صادر كرد.

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در كمیسیون تشكل های اتاق بازرگانی گفت: در تماس تلفنی كه با شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم، موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مكالمه تلفنی خبر خوشی به بخش خصوصی مبنی بر توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها را داد. قانون مالیات بر ارزش افزوده از پاییز سال ۸۷ اجرایی شد كه پس از گذشت مدتی كوتاه و در پی انتقادهای شدید اصناف و برخی گروه های دیگر از اجرای شتابزده این قانون، برای دوره ای متوقف شد.

البته این موضوع در ابتدا منجر به نامه نگاری رئیس جمهوری با وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تعویق اجرای ۲ ماهه قانون مالیات بر ارزش افزوده شد و رئیس كل وقت سازمان امور مالیاتی اعلام كرد قانون مالیات بر ارزش افزوده تنها هنگامی در مورد صنوف به اجرا در خواهد آمد كه توافق كامل با آنها حاصل شده و آموزش های لازم به آنها داده شده باشد. در نهایت مقرر شد قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت تدریجی در قبال اصناف و برخی گروه های دیگر اعمال شود..../تحلیل:مهر