اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماشین کنترلی رکورد سرعت جهانی را شکست+تصویر



اخبار گوناگون - ماشین کنترلی رکورد سرعت جهانی را شکست+تصویر

ماشین کنترلی آخرین شاهکار تاریخ برای دوست داران ماشین‌های کنترلی موفق به پیمودن 302 کیلومتر در ساعت شد.

 یک ماشین کنترلی که مانند سنگ آسمانی پر سرعت است با مقیاس 1.10 سریع‌ترین ماشین جهان است و مجهز به  4 چرخ است و رکورد جهانی قبل که 276 کیلومتر در ساعت بود را با پیمودن 302 کیلومتر در ساعت شکست داد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,ماشین کنترلی رکورد سرعت جهانی را شکست

 

این چهارچرخ که در سرعت مانند رعد و برق می‌ماند در مرحله نمونه اولیه است و متاسفانه در حال حاضر به بازار عرضه نمی‌شود.

اخبار گوناگون - خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
کامیون رکورد سرعت را شکست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر خودروی برقی که رکورد سرعت را شکست



تصویر خودروی برقی که رکورد سرعت را شکست

خودروی برقی ساخت مهندسان انگلیسی موفق به ثبت رکورد 151 متر بر ساعت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این خودرو که Nemesis نام دارد توانست در دو آزمایش دو رکورد ثبت کند. این خودرو که علاقمندانش آن را "ابرخودرو" صدا می زنند نخست به رکورد 148 متر بر ساعت و سپس در رکورد جدیدتری به 151 متر بر ساعت رسید.

 نمسیس نسخه جدید و دستکاری شده خودروی معروف Lotus Exige است که مهندسان انگلیسی یک دستگاه دست دوم آن را از طریق eBay خریداری کردند. "اکوتریسیتی" شرکت سازنده نمسیس می گوید انرژی مورد نیاز این خودرو از شبکه ای از 53 توربین بادی در انگلیس تامین می شود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آنها توانستند نمسیس را در کمتر از دو سال به گونه ای دستکاری کنند که بتواند فقط با استفاده از باتری حرکت کند. این خودرو می تواند مسافت 100 تا 150 مایل را با باتری بپیماید.

 این شرکت می گوید نمسیس شتاب ثابتی را در تمام سرعت ها نشان می دهد. دیل ونیس مدیر اکوتریسیتی امیدوار است این خودرو لقب ابرخودرو را فقط به خاطر سرعتش یدک نکشد بلکه خودروی برقی باشد که دید رایج منفی در مورد خودروهای برقی را از بین ببرد.

به طور معمول اگرچه خودروهای برقی دوستدار محیط زیست تلقی می شوند اما سرعت ندارند و آهسته حرکت می کنند. وی افزود: شرکت وی نمسیس را ساخته تا نشان دهد چگونه خودروهای آینده می توانند با انرژی باد و دیگر انرژی های پاک کار کنند. وینس افزود: ما نمسیس را ساختیم تا نشان دهیم خودروهای الکتریکی آهسته و کسل کننده نیستند./مهر