اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماریون کوتیار در فیلم جدید اصغر فرهادی


بالاخره اطلاعات اولین فیلم غیر ایرانی اصغر فرهادی مشخص شد. تهیه‌کننده فیلم جدید فرهادی به نکات قابل توجهی از فیلم جدید این کارگردان ایرانی اشاره کرده که شاید مهم‌ترین آنها حضور ماریون کوتیار بازیگر مشهور فرانسوی و برنده جایزه اسکار در این پروژه‌است.

کافه سینما: بالاخره اطلاعات اولین فیلم غیر ایرانی اصغر فرهادی مشخص شد. تهیه‌کننده فیلم جدید فرهادی به نکات قابل توجهی از فیلم جدید این کارگردان ایرانی اشاره کرده که شاید مهم‌ترین آنها حضور ماریون کوتیار بازیگر مشهور فرانسوی و برنده جایزه اسکار در این پروژه‌است.

شرکت ممنتو فیلم که پیش از این پخش اروپایی دو فیلم آخر فرهادی «درباره‌ الی...» و «جدایی نادر از سیمین» را بر عهده داشته، قرار است فیلم جدید فرهادی را در فرانسه تهیه کند.

 الکساندر ماله‌گی از سوی شرکت ممنتو فیلم اینترنشنال اعلام کرده که فیلم جدید فرهادی پاییز امسال با بودجه‌ای 11 میلیون یورویی در پاریس کلید خواهد خورد.



به گفته ماله‌گی فرهادی هم‌اکنون مشغول بازنویسی فیلمنامه کار جدید خود است. این فیلم نیز همانند کارهای قبلی فرهادی تریلر احساسی و اجتماعی است که با تعلیق و چرخش‌های داستانی خود نفس تماشاگر را از ابتدا تا به انتها حبس خواهد کرد.


فرهادی در خصوص فیلم جدید خود به فیلم فرانس اعلام کرده:‌« من به دنبال آنم که در فیلم‌هایم بیشتر از پاسخ، تماشاگران را با پرسش مواجه کنم. چیزی که دنیای امروز بیش از همیشه به آن نیاز دارد، طرح کردن سوال‌های جدید برای جواب‌های قدیمی است. احتمالا می‌توان این سینما را سینمای بازجویی و استنطاق نامید.»

آخرین فیلم فرهادی «جدایی نادر از سیمین» علاوه بر کسب جوایز معتبر متعدد از خرس طلای برلین گرفته تا اسکار بهترین فیلم خارجی، فروشی بیش از 25 میلیون دلار در سراسر دنیا داشته‌است.

پیش از این صحبت‌های مختلفی درباره ترکیب بازیگران فیلم به‌گوش می‌رسید؛ اما ماله‌گی ضمن تایید حضور کوتیار در فیلم فرهادی، از اضافه شدن این بازیگر مشهور فرانسوی به پروژه جدید ممنتو فیلم ابراز خوشحالی کرده‌است.

 کوتیار که امروزه به واسطه حضور در فیلم‌های هالیوودی شهرتی بین‌المللی دارد، در سال 2007 برای ایفای نقش ادیت پیاف جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داده‌است. کوتیار در جشنواره کن روی فرش قرمز فیلم جدید ژاک اودیار حاضر شد. امسال قرار است از فرهادی و ماله‌گی نیز در جشنواره کن تقدیر شود.


تازه‌ترین فیلم فرهادی پیش از این جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت كرده بود كه قرار است در جشنواره كن به این كارگردان اهدا شود. خانم واسیلیو (كمیسر آموزش و پرورش اتحادیه اروپا) اعلام کرده که از اهدای این جایزه به فرهادی مفتخر است؛ زیرا فیلم جدید وی به هویت فرهنگ پرمایه و باز اروپایی در زندگی روزمره می‌‌پردازد: «فرهادی پس از موفقیت جهانی با فیلم جدایی، به سوژ‌ه‌ای متعهدانه در مورد جهانشمولی برابری روی آورده است.»     


ویدیو مرتبط :
سکانس دیدنی فیلم متفقین - سکانس پایانی و خودکشی ماریان (ماریون کوتیار)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«جدایی نادر از سیمین» قوی ترین فیلم اصغر فرهادی است



 

«جدایی نادر از سیمین» قوی ترین فیلم اصغر فرهادی است

نشریه سینمایی ورایتی، فیلم «جدایی نادر از سیمین» را قوی ترین كار اصغر فرهادی تاكنون دانست.

نمایش فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در شصت ویكمین جشنواره فیلم برلین تا آنجا به مذاق منتقدین و تماشاگران خوش آمد كه از آن به عنوان یكی از شانس های اصلی كسب خرس طلا نام می برند.

«آلیسا سیمون»، منتقد نشریه سینمایی ورایتی در نقدی كه برای «جدایی نادر از سیمین» نوشته است؛ این فیلم را قوی ترین كار اصغر فرهادی تاكنون توصیف كرده است.

در ابتدای گزارش ورایتی آمده است: «فیلم تاثیرگذار «جدایی نادر از سیمین» اثری عمیق، به لحاظ داستانی پیچیده و پرتنش است و قوی ترین فیلمی است كه فرهادی تاكنون ساخته است.»

ورایتی نوشت: «این فیلم كه داستان ناراحت كننده آن به مباحثی چون طبقه اجتماعی، عدالت و آبرو پرداخته است، همزمان با برلین در جشنواره فجر در تهران حضور داشت و برگزیده شد، باید خود را برای نمایش در كشورهای متعدد و موفقیت های بیشتر آماده كند.»

در ادامه این نقد آمده است: «این فیلم نیز مانند «درباره الی» كه جایزه خرس نقره ای بهترین كارگردانی برلیناله را دو سال پیش برای فرهادی به همراه آورد، از داستانی عمیق برخوردار است كه نشان می دهد، مدت های طولانی بر روی آن كار شده است.»

ورایتی در بخش پایانی نقد فیلم «جدایی نادر از سیمین»، صداگذاری و نقش تاثیرگذاری بصری این فیلم را بسیار قوی توصیف كرد و كار "محمود كلاری" در فیلم برداری را مورد ستایش قرار داد.»

شصت ویکمین جشنواره فیلم برلین به عنوان سومین رویداد سینمایی معتبر دنیا برنده خرس طلا را درحالی اعلام خواهد كرد كه «جدایی نادر از سیمین» به همراه دو فیلم «اگر ما نه پس كی؟» از آلمان و «اسب تورین» از مجارستان شانس های اصلی دریافت این جایزه معتبر هستند..... / خبرگزارى ایسنا