اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مادر یک شهید خطاب به هاشمی رفسنجانی: به دلیل ناملایماتی که در ١٠ سال گذشته بر شما رفت، ما گریه کردیم



اخبار,اخبار اجتماعی,هاشمی رفسنجانی

 

در یادداشتی به قلم غلامعلی رجایی نوشت: دوشنبه این هفته، روز متفاوتی در دیدارهای روزانه آیت‌الله هاشمی بود. ملاقات نزدیک ظهر با خانواده‌ سه شهید و چهارجانباز به‌نام زمانی از شیراز بود.

 

حاجیه خانم همدم زمانی مادر شهدا، خطاب به ایشان گفت: آقای هاشمی، سال‌ها بود دلم می‌خواست شما را از نزدیک ببینم که فرمانده فرزندان شهید من بودید. به‌دلیل ناملایماتی که در ١٠ سال گذشته بر شما رفت، ما گریه کردیم. دلمان می‌خواست خدمت شما برسیم و بگوییم ما شما را می‌شناسیم.

 

یار نزدیک امام بودید. الان هم دلسوزان نظام و انقلاب شما را خوب می‌شناسند. صبر، استقامت و مدیریت شما برای ما درس بود که در همه شرایط به داد انقلاب رسیده‌اید. بعد از امام، صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های شما به بچه‌های انقلاب امید می‌داد.

در ملاقات دیگری آقای یان الیاسون، قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحد به دیدار آقای هاشمی آمد دیداری متفاوت، سنگین و جدی که حقیقتا به‌کلی با دیدارهای دیپلماتیک در این مدت تفاوت داشت. الیاسون که معلوم بود برای جلب کمک و برای برون‌رفت منطقه از شر تروریست‌ها به منطقه و از جمله ایران سفر کرده ‌گفت، پس از ایران عازم ترکیه است.

 

از سفرش به ایران در اوایل جنگ به همراه آقای اولاف پالمه، دبیرکل وقت سازمان ملل- که مثل خود او اهل سوئد بود و در استکهلم ترور شد- سخن گفت و از دیدارشان با آقای شهیدبهشتی گفت که آیت‌الله بهشتی در ابتدای دیدارمان با او از ما سؤال کرد چه کسانی از شما می‌توانند آلمانی حرف بزنند. گفتیم من و اولاف پالمه ما را به کناری کشید و با ما به زبان آلمانی مذاکره کرد. بعد با تأسف می‌گفت یک هفته بعد شنیدم که ایشان ترور شده است.

 

تا این را گفت آقای هاشمی با لبخند معنی داری به او گفت همین تروریست‌هایی که ایشان و عده‌ای دیگر را در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رساندند اکنون در کشورهای شما در اروپا مورد حمایت قرار دارند و اجتماعات برگزار می‌کنند! وی افزود: همین‌ها وقتی جنگ شد به‌عنوان ستون پنجم عراق علیه ملت‌شان جاسوسی می‌کردند. الیاسون با شنیدن این نقد از سوی هاشمی سری به علامت تأسف و تأیید تکان داد.

آقای هاشمی در بخشی از سخنانش تحلیلی درباره رشد و گسترش تروریسم در جهان و منطقه ارائه کرد که الیاسون به دقت گوش داد و طی این دیدار مهم دوبار گفت من خیلی از حرف‌های شما استفاده کردم و یاد گرفتم. آقای هاشمی در آخر هم با لحنی جدی به او گفت، شما باید حتما کاری بکنید.

 

دارد دیر می‌شود. آقای هاشمی هم نقد و نقبی به ساختار سازمان ملل زد و گفت باید برای این وضعیت فکری بکنید، شما می‌توانید برای دنیا خیلی کار بکنید ولی عملا در اجرا دست‌تان بسته است و بعد با لبخند گفتند از آن‌طرف هم وقتی می‌خواهید تصمیم درستی را که گرفته‌اید اجرا کنید با وجود داشتن ٢٠٠ کشور عضو، شش کشور که حق وتو دارند جلوی اقدام‌تان را می‌گیرند.

 

حقی که از قدیم بوده و لزومی ندارد الان باشد و باید برای برداشتنش فکری کرد. الیاسون در هر دو نقد هاشمی از سازمان ملل سری به علامت تأیید و تأسف تکان داد.

اخبار اجتماعی - شرق


ویدیو مرتبط :
روایت 17 سال ناکامی هاشمی رفسنجانی در انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی: جهش تورمی سال گذشته نتیجه سوءمدیریت داخلی و تحریم​ها بود



هاشمی رفسنجانی,مجمع تشخیص مصلحت نظام

هاشمی رفسنجانی: جهش تورمی سال گذشته نتیجه سوءمدیریت داخلی و تحریمها بود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کاهش ارزش پول ملی و افزایش شدید تورم باعث شد که بیش از همه سبد کالا و زندگی اقشار مزدبگیر و کارگران تهی شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار حدود یک‌صد نفر از اعضای خانه کارگر با تبریک سال جدید و عید نوروز به اقشار گوناگون کشور و به خصوص کارگران، این قشر را یکی از پرتلاش‌ترین، وفادارترین و در عین حال کم ادعاترین اقشار کشور خواند و گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی کشور بیش از همه به اقشار دارای درآمد ثابت و مزدبگیر فشار آورده و آنان را در شرایط رنج‌آوری قرار داده است.

هاشمی رفسنجانی جهش تورمی سال گذشته را نتیجه سوءمدیریت داخلی و نیز طمع قدرت های استکباری و تحریم ها دانست و افزود: کاهش ارزش پول ملی و افزایش شدید تورم باعث شد که بیش از همه سبد کالا و زندگی اقشار مزدبگیر و کارگران تهی شود و امیدوارم در سال جدید با اتخاذ سیاست های صحیح اقتصادی بارقه امید به اقشار گوناگون کشور باز گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از نامگذاری سال جدید توسط رهبری معظم انقلاب به حماسه سیاسی و اقتصادی که به نوعی تداوم شعار سال گذشته کشور نیز است، تحقق عملی این شعار را نیازمند تمهید شرایط و زمینه های سیاسی، اقتصادی و مدیریتی کشور عنوان کرد و گفت: رسیدن به اعجاز تحقق شعار جدید آرزوی هر ایرانی و به خصوص اقشار آسیب پذیر و کارآفرین و تولیدکننده است و لازم است مسئولان کشور زمینه‌های تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را فراهم کنند.

هاشمی رفسنجانی ایران اسلامی را دارای استعداد و قابلیت جغرافیایی، انسانی و مادی فراوانی برای پیشرفت اقتصادی و سیاسی دانست و تصریح کرد: برای به فعل رساندن استعدادهای خدادادی کشور نیازمند اتخاذ سیاست های صحیح و تغییر شیوه های اجرایی کشور از یک سو و تعامل و همکاری با سایر کشورها در جهت کاهش تحریم ها و خصومت ها هستیم و امیدواریم این امر در سال جدید تحقق یابد.

در ابتدای این دیدار آقایان کمالی؛ مشاور کارگری رییس مجمع و علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر به نمایندگی از تشکل های کارگری و کارگران کشور سال جدید را به آیت الله هاشمی رفسنجانی تبریک گفتند.

محجوب در این دیدار اظهار کرد: کاهش ارزش پول ملی در سال گذشته بزرگترین مصیبت کارگران در جهت کاهش توان خرید این قشر بود که امیدواریم این بحران در سال جدید توسط مسئولان جبران شود.

دبیرکل خانه کارگر پرداخت یارانه نقدی و توزیع پول در بین مردم را سیاستی مقطعی و ناپایدار برای اقشار ضعیف جامعه توصیف کرد وگفت: امیدواریم در سال جدید و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، همه دلسوزان کشور و به خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی توان و نیروی خود را در جهت اصلاح امور و سیاست ها و انتخاب مدیری کارآمد، توانمند و دلسوز اقشار ضعیف به کار بندند./خبرآنلاین