اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای یخچال ۵۶ ساله ای که هنوز به خوبی کار می کند



 

ماجرای یخچال ۵۶ ساله ای که هنوز به خوبی کار می کند

 

یک مرد انگلیسی همچنان از یخچالی که والدینش در ۱۲ ژوئن ۱۹۵۴ خریداری کرده بودند و هنوز به خوبی کار می کند استفاده می کند.

 

ادموند گارود در یک دهکده کوچک در ۵۰ کیلومتری لندن زندگی می کند و تاکید می کند که بعد از آنکه والدینش مجبور شدند یکبار ترموستات این یخچال سالخورده را تعویض کنند هرگز با آن مشکلی نداشته است.

 

این یخچال محصول مدل DE.۳۰ محصول شرکت جنرال الکتریک است که والدین این مرد انگلیسی برای اینکه از فاسد شدن شیر جلوگیری کنند در ۱۲ ژوئن ۱۹۵۴ به قیمت ۶۹ پوند آن زمان (معادل هزار و ۴۱۵ پوند فعلی) خریداری کردند. این یخچال کوچک بوده و به رنگ کرم است.

 

والدین ادموند گارود این یخچال را به صورت قسطی خریداری کرده بودند و ماهی ۶ شیلینگ و ۸ پنس قدیمی اقساط آن را پرداخت می کردند.

 

پس از چند هفته که از ورود این یخچال به خانه گارودها می گذشت، ترموستات آن دچار مشکل شد و این خانواده با استفاده از گارانتی ۱۲ ماهه آن، ترموستات این دستگاه را عوض کردند. از آن زمان این یخچال هرگز مشکلی ایجاد نکرده است.

 

این مرد ۵۰ ساله که تکنسین سابق یک لابراتوار است هنوز رسید اصلی، گارانتی و دفترچه راهنمای این یخچال را نگه داشته است.

 

وی در مورد این یخچال گفت: "من یکی از آن آدمهایی هستم که احساس می کنند اگر وسیله ای خوب کار می کند باید آن را تا زمانی که خراب شود نگه داشت. این یخچال برای من یک دوست قدیمی است."

 

این یخچال در رقابت "زمان تغییر" که از سوی انجمن سازندگان لوازم خانگی برگزار شده بود برنده جایزه قدیمی ترین یخچال انگلیس شد.

 

اکنون ادموند گارود آماده است تا این یخچال خود را با یک یخچال جدید که سالی ۶۰ پوند در هزینه برق صرفه جویی می کند مبادله کند.

 

داگلاس هربیسون، رئیس این انجمن در این خصوص اظهار داشت: "ما این یخچال را در یک موزه نگهداری خواهیم کرد. این یخچال اگرچه هنوز به خوبی کار می کند اما مقدار زیادی انرژی می بلعد."


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای غم انگیز پدری که پسر 5/2 ساله اش را با بنزین به آتش کشید!



 

 

ماجرای غم انگیز پدری که پسر 5/2 ساله اش را با بنزین به آتش کشید!

 

  كیفرخواست علیه پدر باربد كه كودكش را به آتش كشیده و باعث مرگ او شده‌ بود، از سوی دادستانی استان البرز صادر شد. باربد كودك دوونیم ساله‌ای بود كه 27 اردیبهشت سال‌جاری توسط پدرش محمد با بنزین سوزانده ‌شد.

محمد، زمانی اقدام به این كار كرد كه همسر و پدر همسرش در خانه نبودند. او ابتدا وارد خانه پدرزنش ‌شد و باربد را در آغوش گرفت و به اتاقی برد و برای اینكه كسی نتواند وارد شود، در را قفل كرد و سپس كودك را به آتش كشید. او در جریان این آتش‌سوزی خودش هم دچار آسیب شد و هر دو در بیمارستان مدنی كرج تحت درمان قرار گرفتند.

مادر باربد كه بعد از انتقال پسرش به بیمارستان در جریان سوختن او قرار گرفت، به ماموران گفت: من و شوهرم مدت‌ها بود كه از هم جدا زندگی می‌كردیم. محمد، باربد را با خود برده ‌بود و می‌گفت او را پس نمی‌دهد تا اینكه یك هفته قبل از حادثه او را پیش یكی از اقوام برده‌ و گفته‌ بود حاضر است در قبال گرفتن پول، بچه را به من بدهد. من هم پولی را كه خواسته ‌بود تهیه كردم و پسرم را گرفتم.

این زن ادامه داد: محمد به شیشه اعتیاد داشت و در حالی كه مسوولیت نگهداری از خواهران و برادرانش با او بود، ورشكسته شد. او یك‌بار به خاطر چك‌های برگشتی به زندان افتاد. زندگی ما خیلی آشفته ‌بود و دیگر نمی‌توانستیم با هم زندگی كنیم. اعتیاد محمد آنقدر شدید بود كه مرتب من را كتك می‌زد. نتوانستم تحمل كنم و از او جدا شدم. مدتی بود كه مجهول‌المكان بود و من نمی‌توانستم او را پیدا كنم تا اینكه خودش آمد و بچه را داد.

مادر باربد گفت: من و باربد در خانه پدرم زندگی می‌كردیم. آن روز ما برای انجام كاری بیرون رفته ‌بودیم. باربد پیش مادرم بود. محمد وارد خانه شده و به زور باربد را برداشته و به اتاقی برده ‌بود. مادرم نتوانست جلو محمد را بگیرد.

تحقیقات بیشتر پلیس نشان داد محمد مدتی جلو خانه كمین كرده و منتظر خروج همسر و پدرزنش شده و بعد وارد آنجا شده بود. همچنین فاش شد او یك بطری بنزین با خود برده بود تا آتش به پا كند اما حین سوزاندن پسر خردسال، خودش هم دچار آتش‌سوزی شد و در نهایت مادربزرگ باربد، با شلنگ آب شعله‌ها را خاموش كرد.

تحقیقات پلیسی- قضایی پیرامون این پرونده در حالی ادامه داشت كه پزشكان اعلام كردند فقط یك معجزه می‌تواند كودك را نجات دهد، چراكه او دچار 70درصد سوختگی شده و تقریبا تمام قسمت‌های بدنش آتش گرفته ‌است. عمق سوختگی‌ها هم بسیار زیاد است. پزشكان همچنین گفتند پدر باربد هم دچار 50 درصد سوختگی شده البته قسمت‌های غیرحساس بدن این مرد سوخته ‌است.

باربد حدود دو ماه بعد از این حادثه در بیمارستان شهید مطهری تهران جان خود را از دست داد و پرونده با اتهام قتل به جریان افتاد. محمد بعد از سه ماه بستری در بیمارستان سرانجام به دادسرا منتقل شد و اتهام قتل فرزندش را انكار كرد. او گفت: نمی‌خواست باربد را آتش بزند و هدفش فقط خودسوزی بود. او گفت: باربد پسر من بود و دوستش داشتم و هرگز حاضر نبودم زجر پسرم را ببینم. به خاطر شرایطی كه داشتم، می‌خواستم خودم را از بین ببرم اما باربد در آغوشم بود و می‌ترسید و همین باعث شد او هم آتش بگیرد.

این ادعا باید مورد بررسی بازپرس قرار می‌گرفت به همین خاطر وی دستور داد پزشكی قانونی در این خصوص اظهار نظر كند. متخصصان پزشكی قانونی كهریزك كه جسد باربد را مورد بررسی قرار داده ‌بودند، اعلام كردند نوع سوختگی باربد و شدت آن نشان می‌دهد این كودك را آتش‌ زده و بنزین مستقیما روی او ریخته شده ‌است. با اعلام این نظریه ادعای پدر باربد رد و این مرد 32ساله در قتل پسرش مجرم شناخته ‌شد. رامین وفاتبار، وكیل‌مدافع باربد كه از همان ابتدا وكالت مادر باربد را برعهده ‌داشت و از سوی انجمن حمایت از حقوق كودك نیز پیگیر پرونده‌ بود، دیروز در این‌باره به خبرنگار ما گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده تحقیقات در مرحله دادسرا تمام و كیفرخواست علیه پدر باربد به اتهام آتش‌زدن و قتل این كودك دوونیم ساله صادر و پرونده برای محاكمه متهم به دادگاه‌كیفری استان البرز فرستاده ‌شده است. بنابراین ما منتظر ابلاغیه و تعیین زمان محاكمه این مرد هستیم.

وفاتبار اضافه ‌كرد: با توجه به اینكه مطابق قانون، پدر در قتل فرزندش قصاص نمی‌شود، باید دید دادگاه بعد از محاكمه چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت اما آنچه مسلم است قتل باربد افكار عمومی را به شدت تحت تاثیر قرار داده ‌است و مادر باربد و انجمن حمایت از حقوق كودك نیز شاكیان این پرونده ‌هستند.... / منبع:روزنامه شرق