اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای کلاس درسی که به گلوله ختم شد


عصر آخرین روز پاییز سال ۹۲ بود که وقوع حادثه‌ای ناگوار در خشکه بیجار استان گیلان، مسیر زندگی دو دختر ۱۴ ساله را تغییر داد.

خبرگزاری تسنیم: عصر آخرین روز پاییز سال ۹۲ بود که وقوع حادثه‌ای ناگوار در خشکه بیجار استان گیلان، مسیر زندگی دو دختر ۱۴ ساله را تغییر داد.

دختری نوجوان در عصر یک روز پاییزی، همکلاسی خود را به خانه‌شان دعوت می‌کند تا با هم درس بخوانند. این دختر و خانواده‌اش در مزرعه‌ای در خشکه بیجار استان گیلان زندگی‌ می‌کردند و پدر وی از محل کشاورز و پرورش ماهی زندگی می‌گذراند. پدر خانواده با توجه به دوری مزرعه از شهر، در خانه اسلحه داشت.

دختر مرد کشاورز بعد از ساعتی درس خواندن، تصمیم می‌گیرد اسلحه پدرش را به دوست خود نشان دهد اما همین که اسلحه را از روی دیوار بر می‌دارد، گلوله داخل آن شلیک می‌شود و از بد حادثه به پیشانی همکلاسی‌اش اصابت می‌کند.

با وقوع این حادثه، دختر کشاورز که 14 سال داشت و عاقله محسوب می‌شد، تحت عنوان قتل شبه عمد به پرداخت دیه کامل یک زن ( 75 میلیون تومان) محکوم می‌شود. دختر نوجوان در سال 92 با حکم دادگاه به مدت 11 روز در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد اما وضعیت روحی و روانی وی بر اثر شوک وارد از این حادثه، به قدری نامناسب بود که مسئولان کانون تصمیم می‌گیرند وی خارج از کانون تحت مراقبت‌های پزشکی باشد. 

با توجه به نوع پرونده و وضعیت نامناسب خانواده دختر نوجوان برای پرداخت دیه، موضوع در دستور کار ستاد دیه قرار گرفت و با مساعدت این ستاد، از مجموع دیه 75 میلیون تومانی، 22 میلیون به مرد کشاورز وام داده شد و او برای پرداخت دیه حدود 53 میلیون تومان کسری دارد. 

ستاد دیه قصد دارد با کمک خیرین و نیکوکاران، این مبلغ را تامین کند و دختر نوجوان و خانواده‌اش را از این وضعیت رها کند. خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.


ویدیو مرتبط :
کلاس درسی من قبل از آمدن معلم ب کلاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاف اوباما در مورد ماجرای تصرف سفارت انگلیس/دیلی میل: آقای رئیس جمهور! زمان کلاس جغرافیا رسیده



 

گاف اوباما در مورد ماجرای تصرف سفارت انگلیس/دیلی میل: آقای رئیس جمهور! زمان کلاس جغرافیا رسیده

دیلی میل در گزارشی تحت عنوان"آقای رئیس جمهور، زمان کلاس جغرافیا رسیده؟" نوشت: چندین هفته پیش بود که باراک اوباما روابط امریکا و انگلستان را فوق العاده توصیف کرد. اما مشخص است که او نمی داند که اخرین گاف او در سیاست خارجی چیزی نیست که بتوان از آن به راحتی عبور کرد.

رئیس جمهور امریکا به دلیل استفاده  از کلمه "انگلیس" به جای "بریتانیا" مورد انتقاد قرار گرفته است.

به نوشته ی روزنامه دیلی میل، وی در جریان محکومیت حمله به سفارت در ایران، از کلمه سفارت "انگلیس" به جای سفارت "بریتانیا" استفاده کرد.

اوباما در مصاحبه ای در این خصوص گفت: همه ما در مورد اتفاقی که برای ......سفارت انگلیس، .........سفارت پادشاهی متحد افتاد، متاسفایم.

رئیس جمهور آمریکا اشتباه دوم را زمانی مرتکب شد که سفارت "بریتانیا" را سفارت "پادشاهی متحد" نامید.

این نشریه نوشت: این اولین بار نیست که اوباما اشتباهات جغرافیایی می کند.

تنها دو هفته ی پیش، او گفت که Hawaiiمحل تولدش مکانی در اسیاست.

البته او تنها سیاستمداری نیست که چنین اشتباهی کرده است. جورج بوش به افریفا به عنوان یک ملت اشاره کرد..../انتخاب