اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای همسایه جوانمردی که مرگ را به جان خرید



قتل,سرقت,قتل عمد

در بازسازی صحنه قتل تشریح شد:
ماجرای همسایه جوانمردی که مرگ را به جان خرید

‌ دزدی که موفق به عملی کردن نیت شیطانی خود نشده بود هنگام فرار از چنگ همسایه جوانمردی که برای نجات یک زن اقدام کرده بود، او را با ضربه قمه هم آغوش مرگ کرد.

حوادث - به گزارش خراسان، این مهاجم مست که چهارشنبه گذشته به محل ارتکاب جنایت منتقل شده بود مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و در تشریح چگونگی قتل همسایه جوانمرد به قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) گفت: آن روز می دانستم که زن یکی از همسایگانم در منزل تنهاست، به همین خاطر از پشت بام داخل حیاط آن ها پریدم. در حیاط باز بود وقتی نگاه کردم دیدم زنی سرکوچه ایستاده است. قمه را در دستم فشردم و به طرف زن همسایه رفتم.

 

وقتی متوجه ماجرا شد جیغ کشید به همین خاطر او را با تهدید به مرگ به داخل آشپزخانه بردم و به او گفتم چیزی نگو! من فقط می خواهم فرار کنم اما در این لحظه مردی از پشت بام آجری به سمت من پرت کرد و من از داخل حیاط فرار کردم ولی در همین حال او پیراهنم را از پشت سر کشید و من در حالی که پیراهن از تنم بیرون می آمد برگشتم و با قمه به زیر کتف او ضربه ای زدم ولی چند متر آن طرف تر توسط همسایگان آن زن دستگیر شدم.

 

زنی که دقایق وحشتناکی را سپری کرده بود نیز به قاضی ویژه قتل عمد گفت: فرزندم بیرون حیاط بازی می کرد و من پشت به در اتاق نشسته بودم که ناگهان ورود این جوان (متهم) را احساس کردم وقتی برگشتم با قمه بزرگی که در دستش بود تهدیدم کرد فریاد زدم، جیغ کشیدم و التماس کردم که به من کاری نداشته باشد می گفتم هرچه بخواهی می دهم، او گفت برو بیاور! گوشی تلفن و کارت عابربانک را دادم.

 

پلاک طلایم را کشیدم که زنجیر آن پاره شد، آن را هم به او دادم ولی او تهدید می کرد که اگر رمز عابر بانکت اشتباه باشد دوباره برمی گردم. من از ترس فقط التماس می کردم و فریاد می زدم که در این لحظه صدای فرزندم را از بیرون شنیدم او متوجه ماجرا شده و همسایه را خبر کرده بود.

 

همسایه ام از روی دیوار تکه آجری را به سمت او پرت کرد و او دیوانه وار قصد فرار داشت و خود را به هر دری می زد تا بتواند فرار کند او با قمه بزرگ همه همسایه ها را که جمع شده بودند تهدید کرد.

پسر نوجوان مقتول نیز در ادامه بازسازی صحنه حادثه گفت: با شنیدن صدای جیغ ابتدا فکر کردیم یکی دیگر از همسایگان با همسرش دعوا می کند اما پسر خردسال در حیاط ما را زد و گفت: خانه ما دزد آمده!! در این هنگام پدرم از روی دیوار برای نجات زن همسایه رفت اما او (متهم) از حیاط بیرون پرید و پدرم را با قمه زد.

 

او حتی ضربه ای هم با ته قمه به مادرم زد تا بتواند فرار کند. پدرم خون آلود روی زمین افتاد ولی به من گفت: به دنبال او برو! وقتی با کمک همسایه ها این جوان را گرفتیم و برگشتم دیدم پدرم درخون خود غلتیده و جان باخته است.

 

متهم ۲۶ ساله این پرونده که مهدی نام دارد به خبرنگار خراسان گفت: تا دوران راهنمایی تحصیل کردم. همسرم از ۶ ماه قبل به خاطر مصرف مشروبات الکلی مرا ترک کرده بود من بیکار بودم و نفهمیدم این حادثه چگونه رخ داد.

این گزارش حاکی است: کارآگاه احسان حسن نژاد (افسر پرونده) در ابتدای بازسازی صحنه قتل در تشریح چگونگی وقوع جنایت گفت: در تاریخ 92.3.25، قتل همسایه به پلیس گزارش شد که بلافاصله تحقیقات در این باره آغاز شد.

وی افزود: بررسی ها نشان می داد که متهم با ضربه قمه، مرد ۴۳ساله را که برای نجات یک زن اقدام کرده بود، کشته است که پس از اعتراف صریح وی به جنایت، بازسازی صحنه قتل در حضور قاضی ویژه قتل عمد انجام شد.

سابقه خبر
حدود ساعت ۱۱ ظهر مورخ 92.3.25 جوان ۲۶ ساله ای از روی دیوار وارد منزل یکی از همسایگانش در بولوار دوم طبرسی شده بود که با فریادهای زنی که در منزل تنها بود همسایگان وی برای نجات زن اقدام کرده بودند. در این میان مهاجم که به ادعای خودش مشروبات الکلی مصرف کرده بود با ضربه قمه همسایه جوانمرد را به قتل رساند. با گزارش وقوع جنایت به مقام قضایی، متهم این پرونده با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

خراسان

 

 


ویدیو مرتبط :
آقای همسایه)ماجرای هسته هلو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس بیمارستان لولاگر تهران، جان جوان محکوم به مرگ شیرازی را خرید



اخبار,اخباراجتماعی,رئیس بیمارستان لولاگر تهران


 اخبار اجتماعی - رئیس بیمارستان لولاگر تهران، جان جوان محکوم به مرگ شیرازی را خرید

کمک‌های مردمی، جوان شیرازی متهم به قتل را از چوبه‌دار دور کرد. این متهم که رحیم نام دارد سال87 جوانی دیگر را با چاقو به قتل رساند.

او در بازجویی‌ها مدعی شد نیت سوء مقتول انگیزه اصلی قتل بود با این حال وی در دادگاه کیفری استان فارس به قصاص محکوم شد. نام رحیم بعد از تایید حکم قصاص در دیوانعالی کشور در فهرست اعدامیان قرار گرفت و او سال گذشته دو بار پای چوبه‌دار رفت.

دفعه اول رحیم برای قصاص به زیرزمین زندان منتقل اما ناگهان اجرای حکم متوقف شد. او سپس روز هشتم ‌آبان‌سال گذشته همراه تعدادی دیگر از محکومان پای چوبه‌دار رفت. رحیم ششمین نفری بود که روی صندلی مرگ ایستاد و طناب دور گردنش انداختند اما همان زمان دستور توقف صادر شد زیرا دیوانعالی کشور درخواست اعاده دادرسی را پذیرفته بود.

به این ترتیب پرونده بار دیگر به جریان افتاد اما قضات محاکمه را به تعویق انداختند تا بلکه این جوان بتواند رضایت اولیای‌دم را به دست آورد. سرانجام والدین مقتول خواستار دریافت 150میلیون‌تومان شدند. رحیم که خانواده فقیری دارد توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداشت. پدر او سال‌ها پیش فوت شده و مادرش تحت پوشش بهزیستی است. در این میان فرشید رفوگران که به‌صورت داوطلبانه وکالت رحیم را عهده‌دار شده است از مردم خواست در صورت توان به این جوان کمک کنند.

بعد از انتشار این فراخوان عده‌ای از مردم نیکوکار برای رهایی رحیم از چوبه‌دار دست به کار شدند و مبلغی به او کمک کردند. به این ترتیب بخشی از مبلغ درخواستی اولیای‌دم فراهم شد و با پرداخت این مبلغ به مادر مقتول او رضایت خود را به صورت کتبی اعلام کرد و برگه رضایتنامه ضمیمه پرونده شد.


رحیم که با دریافت این رضایت از چوبه‌دار فاصله گرفته بود باز هم به کمک‌های بیشتری نیاز داشت تا بتواند سهم پدر مقتول را نیز بپردازد.


رفوگران درباره آخرین اقدامات انجام‌شده در این پرونده به خبرنگار ما گفت: «بعد از انتشار درخواست کمک، مردم تماس‌هایی گرفتند و وجوهی را کمک کردند و توانستیم رضایت مادر مقتول را جلب کنیم. پدر او برای اعلام رضایت 80میلیون‌تومان مطالبه کرده است که دکتر مسیح هاشمی- رییس بیمارستان لولاگر تهران-قبول زحمت کرد، به شیراز آمد و پرداخت مبلغ 50میلیون‌تومان را متقبل شد. شاید دکتر هاشمی راضی به اینکه نامی از او برده شود نباشد اما اسم او را به منظور قدردانی ذکر کردم و از همه مردمی که به رحیم کمک کردند بسیار تشکر می‌کنم.»

بنابر این گزارش تلاش‌ها برای جلب‌رضایت قطعی پدر مقتول همچنان ادامه دارد و این در حالی است که رحیم در زندان به سر می‌برد.
اخباراجتماعی - شرق