اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای نوجوانی كه از داعش گریخت: ربودن، شستشوی مغزی و شکنجه



اخبار,اخباربین الملل,شبه نظامیان داعش


 اخبار بین الملل-  ماجرای نوجوانی كه از داعش گریخت: ربودن، شستشوی مغزی و شکنجه

ترس، تنها چیزی است در ذهن لاوند مانده. دوستانش به تایرهای ماشین که به سقف آویزان بودند، بسته شده و به شدت مورد و شتم قرار می گیرند. او می دانست که نوبت او نزدیک است و به زودی به طبقه پایین برده خواهد شد و ماجراهای دوستانش نیز برای او تکرار خواهد شد.

العربیه نوشت: گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش، اقدام به ربودن نوجوانان می کند تا آن ها را به عضویت خود در آورد. پس از ربودن این نوجوانان، عملیات «شستشوی مغزی» آن ها آغاز می شود. اما ماجرای لاوند به گونه دیگری بود.

به گزارش «تیک»، نشریه «دیلی پست» نوشت که لاوند (نامی مستعار)، نوجوانی از منطقه کوبانی در کردستان سوریه است. او 14 سال دارد که داعش او را ربوده  و در سلولی به همراه 21 نوجوان دیگر، زندانی کرد. او صدای داد و فریاد دوستانش را از طبقه پایین می شنید؛ جایی که زندانیان آن را «اتاق شکنجه» می نامیدند.

ترس، تنها چیزی است در ذهن لاوند مانده. دوستانش به تایرهای ماشین که به سقف آویزان بودند، بسته شده و به شدت مورد و شتم قرار می گیرند. او می دانست که نوبت او نزدیک است و به زودی به طبقه پایین برده خواهد شد و ماجراهای دوستانش نیز برای او تکرار خواهد شد.

سلولی که لاوند با دیگر هم سن و سالانش در آن زندانی بود، اتافق 3در 4.5 متر بود. بازجویی از آن ها سه روز به طول انجامید.

این مجموعه از میان 150 دانش آموزی بودند که اواخر ماه می گذشته، در حالی که از امتحانات پایان سال از شهر حلب سوریه باز می گشتند، در نزدیکی شهر کوبانی توسط شبه نظامیان داعش ربوده شدند.

لاوند به همراه 9 دانش آموز دیگر این شانس را داشتند که دو ماه پس از اسارتشان فرار کنند. اما دیگر دانش آموزان همچنان در دستان کسی هستند که «خلیفه» نام گرفته است.

شهر کوبانی در منطقه کرد نشین سوریه قرار گرفته است. با وجود این که این شهر توسط شبه نظامیان کرد که «واحدهای حمایت از مردم» نام گرفته اند، قرار دارد، اما این شهر از سه جهت توسط نیروهای داعش محاصره شده است. طرف چهارم شهر هم مرز با ترکیه است.

درگیری های بسیاری میان نیروهای کرد و شبه نظامیان داعش در اطراف کوبانی روی می دهد. از این رو شبه نظامیان داعش تلاش می کنند کردهایی را که برای انجام برخی کارها از شهر خارج  می شوند، بربایند. پس از آن نیروهای این گروه تندرو سعی می کنند افراد ربوده شده را به عضویت خود در آوردند و بیشترین مقدار از اطلاعات را از آن ها به دست آورند.

هرکس دستورها را اطاعت نکند، در معرض شکنجه قرار می گیرد؛ با وجود این که ابتدا رفتار، خوب به نظر می رسد. آن گونه که لاوند می گوید، اعضای داعش به کسانی که می ربایند، غذا می دهند، برای آن ها روزانه دروس دینی برگزار می کنند، از ضرورت جهاد برای آن ها سخن می گویند و برایشان مسابقات ورزشی از جمله فوتبال برگزار می کنند.

اما اگر کسی از دادن اطلاعات کافی سر باز زند یا تمایلی برای همکاری نشان ندهد، اوضاع تغییر کرده و بد رفتاری با او آغاز می شود. 

 اخبار بین الملل - تیک

 


ویدیو مرتبط :
جلسات شستشوی مغزی کودکان داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یکی از اعضای باند بزرگ آدمربایی دستگیر شد/ربودن مسافران و شکنجه آنان در کرمان



اخبار,اخبار حوادث , آدم ربایی

 

اخبار حوادث - یکی از اعضای باند بزرگ آدمربایی دستگیر شد/ربودن مسافران و شکنجه آنان در کرمان

باندی مخوفی که مسافران را ربوده و آنان را در خانه ای متروکه در کرمان مورد ضرب و شتم قرار می دادند، تا از خانواده فرد ربوده شده اخاذی کنند، توسط پلیس تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چهار شنبه هفته گذشته مرد جوانی سراسیمه به کلانتری ترمینال جنوب مراجعه کرد و با معرفی خود به نام "عطا" به مامور تجسس گفت: 8 روز پیش فرزند خواهرم به نام "علی 28 ساله" از تربت جام، جهت اشتغال در تهران به راه افتاد و ما از آن روز دیگر خبری از او نداشتیم.
 
شاکی ادامه داد: در بین فامیل و آشنایان به دنبال علی می گشتیم که مردی با بنده تماس گرفت و از گروگان گرفتن "علی" خبر داد و در ازای آزادی آن یک میلیون تومان در خواست کرد.
 
به دنبال اظهارات "عطا" تیم ویژه ای در کلانتری ترمینال جنوب تشکیل و موضوع مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت، تا اینکه ماموران توانستند با یک رشته کار اطلاعاتی طی یک قرار صوری یکی از اعضای باند آدمربایی را که از رانندگان اتوبوس بین استانی بود، شناسایی و دستگیر کنند.
 
ماموران پس از دستگیری متهم، پسر ربوده شده را نیز از داخل جهبه کنار اتوبوس پیدا کرده و به همراه متهم به کلانتری منتقل کردند.
 
پسر ربوده شده در کلانتری گفت: از تربت جام برای اشتغال قصد سفر به تهران کردم ولی بدون اینکه به پایانه مسافر بری مراجعه کنم، در بین راه سوار یک اتوبوس شدم که در میان مسیر راننده اتوبوس(فرد دستگیر شده)با همکاری چند نفر دیگر مرا مورد ضرب و شتم قرار داده و به خانه‌ای متروکه در شهر کرمان بردند و روز ها مرا کتک می  زدند و به من فحاشی می کردند.
 
سروان خلیل لطفی رئیس کلانتری 208 ترمینال جنوب درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم جهت سیر مراحب قانونی و شناسایی سایر همدستانش به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران