اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای «ناهید» چیست؟


تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ناهید» که به بخش مسابقه «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر راه یافته است، گفت: این فیلم با 37 جلسه تصویربرداری در بیش از 30 لوکیشن در بندرانزلی مقابل دوربین رفته و یک فیلم آپارتمانی نیست!

ایسنا: بیژن امکانیان از اتمام مراحل تولید فیلم سینمایی ناهید خبر داد و افزود: هفته آخر آذرماه مراحل فنی تولید به پایان رسید و این فیلم تحویل دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر شد. به عقیده من حاصل تلاش گروه تولید این امکان را در اختیار «ناهید» قرار می‌دهد تا در رشته‌های مختلف کاندید دریافت جایزه شود.

امکانیان افزود: این فیلم شخصیت محور است و محرک اصلی برای پیشبرد داستان، بر عهده شخصیت‌ها است. فیلمی رئالیته که بر مبنای واقع‌گرایی بنا شده و روایتی از داستان زندگی پرسوناژی به نام «ناهید» است که تلاش می‌کند سر و سامانی به زندگی خود بدهد.

وی ادامه داد: پیش تولید فیلم 50 روز به طول انجامید و تمام کار در بندرانزلی، با بیش از 30 لوکیشن و در 37 جلسه فیلمبرداری شده و نمی‌توان عنوان یک فیلم آپارتمانی را برای آن در نظر گرفت.

ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمد‌زاده، پوریا رحیمی‌سام، نسرین بابایی، میلاد حسین‏پور از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «ناهید» هستند.

از دیگر بازیگران این پروژه سینمایی هم می‌توان به فریبرز زیده‌سرایی، محمدرضا راد، مهرداد بخشی، فریده دریامج، عباس آستانه، ابوذر جلالی، کهن قنبریان، سیامک مظفری، سینا ناظمی، امیر مهدی‌صفت، مریم شعبانی، مسعود بدرطالعی و فاطمه مظلوم اشاره کرد.

در حالی این خبر از سوی مرکز گسترش منتشر می‌شود که برخی خبرهای غیر رسمی حکایت از عدم اتمام فیلمبرداری این فیلم می‌دهد.

عوامل تولید فیلم سینمایی «ناهید» هم عبارتند از: کارگردان: آیدا پناهنده، فیلمنامه: آیدا پناهنده و ارسلان امیری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، طراح صحنه و لباس: مهدی موسوی، طراح گریم: سودابه خسروی، تدوین: ارسلان امیری، مدیر تولید: وحید مرادی، موسیقی: مجید پوستی، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، تصحیح رنگ: نیما دبیرزاده، مدیر تدارکات: یوسف آقایی، مجری طرح: شهاب فقیه، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: محسن حسن‌پور، دستیار دوم کارگردان: پیام احمدی‌نیا، منشی صحنه: شیما باقری، دستیار سوم کارگردان: دنا امکانیان، عکاس: حبیب مجیدی، دستیار اول قیلمبردار: مجید نعیمی، دستیاران فیلمبردار: فرشاد شاه حسینی، علی محمدی، فرهاد شکری، حسین خداپناه، دستیار صدا: مهدی ابراهیم‌زاده، مدیر صحنه: علیرضا جعفری، دستیار صحنه و لباس: سعید مربی، دستیاران لباس: الهام ناصری، پریسا رضایی، مجریان گریم: آیدین فرضی، رامین ظهوری، دستیار تدوین: هادی احمدی، نوارندگان: محمدرضا پوستی (عود- دستیار آهنگساز)، سینا نصرتی (سه تار و شورانگیز)، سهیل پیغمبری (کلارینت و کلارینت باس)، آفرین نظری (قانون)، راضیه نظری (مراز)، مهبد نبوی (کمانچه)، یاسر نوارزنده (سازهای بادی)، دستیار اول تدارکات: صالح آشتیانی، دستیاران تدارکات: مهدی شاه‌محمدی، سیاوش محبی، حمل و نقل: مهران سمندری، سینه موبیل: علی نجفی.


ویدیو مرتبط :
ناهید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت مسجدجامعی از ماجرای حسینیه جماران



 

احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات با انتقاد از حرمت شکنی روز تاسوعا در حسینیه جماران به شرح وقایع پرداخت.

به گزارش کلمه احمد مسجدجامعی در یادداشتی چنین نوشت؛ هنوز زمان زیادی به شروع مراسم مانده بود که حسینیه شماره یک جماران پر شد. گروهی با چند اتوبوس آمدند و پیش از شروع مراسم حسینیه را پر کردند. دوستان نگران شده بودند؛ نگران اتفاق هایی که حرمت شب عاشورای اباعبدالله الحسین علیه السلام را بشکند و حرمت حسینیه یی که از جای جای آن بوی امام (ره) به مشام می آمد، خدشه دار شود. مردم زیادی هم در درون و بیرون حسینیه منتظر شروع مراسم بودند.

برخی پیشنهاد می دادند مراسم را لغو کنید، اما امکان پذیر نبود چراکه شرایط دشواری پیش می آمد. به علاوه قرار نبود کاری جز عزاداری برای سالار شهیدان کربلا، امام حسین(ع) انجام شود و بـــــعید می دانستیم که عزاداری برای امام حسین بن علی(ع) که مظهر وحدت و هویت ملی و انقلابی ماست، واکنشی منفی برانگیزد. برگزار کنندگان تمام تلاش خود را کرده بودند تا مراسم عزاداری به دور از حوادث جاری انجام شود و مردم نیز انصافاً نهایت همکاری را داشتند. از وقتی تصمیم گرفته شد مراسم در این حسینیه برگزار شود، نظر دوستان و همراهان بر این قرار گرفت که برنامه ریزی به گونه یی باشد که مجلس متناسب با شأن حسینیه و بیت گرامی مرحوم امام (ره) باشد و نهایت تلاش به عمل آمد تا کاری متفاوت و سنگین ارائه کنیم. یکی از برنامه هایی که تدارک دیده بودیم و متاسفانه از آن محروم ماندیم، گزارش بخشی از فیلمی بود که آقای منوچهر محمدی آن را تهیه کرده بود و سال گذشته در چنین روزهایی در کربلا فیلمبرداری شده و به احتمال فراوان تنها فیلمی است که گزارش مستقیمی از مراسم بین الحرمین را در ظهر روز عاشورا (طویریج) نمایش می دهد. این فیلم را مرحوم رسول ملاقلی پور می خواست شروع کند ولی به خاطر فوت ایشان ناتمام ماند و آقای مجتبی راعی آن را ساخت. چند شب قبل از مراسم به آقای سیدحسام الدین سراج پیشنهاد دادیم زیارت عاشورا را ایشان بخوانند تا کاری متفاوت باشد، اما او پس از اندکی تامل پاسخ داد این کار آمادگی بیشتری می طلبد و با این فرصت کوتاه در خود این آمادگی را سراغ ندارد و قرار شد به سنت و رسم هرساله قطعه یی مناسب حال و هوای عاشورا و مجلس بخواند.

زمان مراسم فرا رسید و نوه های امام نیز حضور داشتند؛ آقازاده هایی که نمی خواهند مثل برخی آقازاده ها باشند. در ایشان نمونه کاملی از تواضع و مردمداری را می توان به راحتی سراغ گرفت. نماز جماعت به امامت حجت الاسلام سیدیاسر خمینی اقامه شد و ایشان با همان افتادگی و فروتنی به رغم همه فراز و فرودها تا پایان مجلس در کنار مردم ماندند. در چنین شرایطی قرعه صحبت به نام اینجانب افتاد تا هم قدری فضای مجلس آماده شود و هم زمینه یی برای اجرای برنامه های بعدی میسر شود.

پس از سخنان من، آقای خاتمی در جایگاه قرار گرفت و به ابراز احساسات مردم که کاملاً متناسب با شرایط شب عاشورا و حسینیه جماران بود، با سلام بر حضرت سیدالشهدا(ع) پاسخ داد. ایشان همان طور که انتظار می رفت سخنان شان را یکسره درباره کربلا و فلسفه قیام سیدالشهدا متمرکز کردند و در مطلع کلام خود شعری از حافظ خواندند. آقای خاتمی بنا به سنت هرساله یی که از ایشان سراغ داشتیم، دوست دارند در ایام محرم شخصـــــاً روضه خوان وقایع کربلا باشند هر چند در این زمینه تجربه زیادی ندارند و یکی دو بار این موضوع را در مراسم قبل بیان کرده اند و همین انکسار جلوه یی دیگر به نوای گرم ایشان می دهد. قرارمان این بود که در پایان مجلس در ساعت ۳۰/۸ از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمود امجد که به رغم دارا بودن وجاهت حوزوی و علمی به ذکر مصیبت برای حضرت اباعبدالله مباهـــــات می ورزند، بهره گیریم اما متاسفانه تحرکات آقایان نگذاشت عزاداران از ثواب روضه این مجلس بیشتر بهره مند گردند. پایان بخش برنامه های آن شب زیارت وارث بود که طبق معمول باید با صدای گرم قاری گرانقدر قرآن کریم آقای سیدعباس میرداماد در حالت ایستاده و رو به قبله خوانده می شد که از آن هم محروم مان کردند. من به یاد نداشتم که در مجلس عزاداری حضرت امام حسین(ع) چنین حرکت هایی از کسی سر بزند که متاسفانه سر زد.

هجوم بردن به حسینیه یی که هنوز اگر اهل شنیدن باشی، صدای امام(ره) از گوشه گوشه اش به گوش می رسد و قطع مرثیه خوانی به سیدی جلیل القدر در شب عاشورا و نیز شکستن در و شیشه های حسینیه جماران و نادیده گرفتن حرمت حسینیه و بیت مرحوم امام باورکردنی نبود. این اتفاق در حالی رخ داد که مسوولان بیت امام(ره) تمام تلاش خود را برای رعایت همه شئونات این مراسم و ایام به کار بستند و همراهی مردم عزادار را نیز کاملاً با خود داشتند، اما متاسفانه عده یی نه حرمت این روزها را نگه داشتند، نه حرمت امام حسین(ع) و نه حرمت مرحوم امام و بیت و حسینیه ایشان و نه حرمت مردم عزادار را. ما در حسینیه بودیم و درست نبود که در آن فضای آشوبزده زودتر از بقیه مجلس را ترک کنیم. نگران کسانی هم بودیم که می دانستیم تا پشت در آمده اند اما نتوانسته اند درون حسینیه بیایند، نگران بودیم به آنان نیز بی احترامی شود و نگرانی مان بیراه نبود.