اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای مواد فروش ولگرد و پیشنهاد رشوه 20 میلیونی در کلانتری!



مواد فروشی که قصد داشت تا با پیشنهاد رشوه به ماموران کلانتری از چنگ قانون فرار کند، ناکام ماند.

در ساعت 21:30 ‏مورخه10/10/1394عوامل گشت ‏‎110‎این یگان در حین گشت زنی و انجام امورات محوله در خیابان ‏صفدری،گل زرند،به فردی لاغر اندام،  معتاد گونه مشکوک شدند و او را بازداشت کردند.
 
این فرد که خودر را "آرمان" ‏معرفی نمود با روئیت مامورین قصد بلعیدن شئ را داشت که از این کار وی ممانعت شد و ماموران متهم را مورد بازرسی قرار دادند که مشخص شد آرمان قصد بلعیدن حدوداً 2گرم مواد مخدر از نوع هروئین را داشته است.
 
متهم در حین انتقال به کلانتری جهت تطمیع مامورین و رهایی از مجازات پیشنهاد پرداخت رشوه را نموده واعلام کرده حاضر است جهت ‏خلاصی از این وضعیت مبلغ 2 میلیون تومان به عنوان رشوه پرداخت کند که با یکی از دوستانش تماس گرفت تا مبلغ مورد نظر را آماده کند.
 
نیم ساعت پس از دستگیری و انقال متهم به کلانتری، فرد ‏دوم به هویت  "سامان" به درب کلانتری  مراجعه کرد و به مامورین اعلام داشت که مبلغ 2 میلیون تومان ‏جه  خلاصی و رهایی دوستش(ارمان) به کلانتری آورده است.
 
سرهنگ قدرت الله حق پرست کلانتری 111هفت چنار درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: باهماهنگی  سلسه مراتب فرماندهی این مبلغ فوق از متهم اخذ و مراتب صورت جلسه و هر دو متهم به همراه پرونده متشکله به دستور مقام قضایی تحویل ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ شدند.


  اخبار حوادث  - باشگاه خبر  نگاران


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد رشوه برای قم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای نقشه زن مواد فروش برای قتل همکارش



یک کارآگاه جنایی یکی از ماموریت‌های ضمن خدمتش را به عنوان یک خاطره بازگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ 20 تیر ماه سال 89، رانندگان عبوری جاده خروجی بندرعباس به سمت سیرجان، مأمورین را از جسد مردی که در حاشیه جاده و زیر پل آب گرم گنو افتاده بود؛ مطلع می‌کنند.

به دنبال این خبر مأمورین برای تشخیص صحت و سقم موضوع به محل اعزام شده که کشف جسد مرد نا‌شناس را تایید کردند.

بلافاصله اکیپی از مأمورین مجرب پلیس آگاهی به همراه تیم بررسی صحنه جرم، به سرعت به محل اعزام شده و مشاهده کردند جسد متعلق به مردی در حدود ۴۵ ساله، با مو و سبیل جو گندمی، بود که علامت مشخصه‌اش خالکوبی قلاب ماهیگیری روی بازوی دست چپش است.

جسد به صورت طاق باز، در فاصله کمی از جاده اصلی روی زمین افتاده بود و هیچگونه مدارک شناسایی و هویتی به همراه نداشت و در فاصله چندمتری او دسته کلیدی قرار داشت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد علت احتمالی مرگ متوفی، وارد آمدن جسم برنده (چاقو) به سینه و پهلوی مقتول است که پس از تهیه فیلم و عکس، و انجام اقدامات اولیه، بر اساس دستور بازپرس ویژه قتل، جسد برای تشخیص علت تامه فوت به پزشکی قانونی انتقال داده شد و تحقیقات برای تعیین هویت مقتول، شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین ادامه پیدا کرد.

در ابتدا مشخصات جسد مجهول‌الهویه در سامانه ویژه پلیس آگاهی ثبت شد و سپس در بانک اطلاعاتی فوق، مشخصات جسد با توجه به داشتن علائم مشخصه (داشتن خالکوبی) با افراد مفقود شده و ربوده شده مطابقت داده شد که متأسفانه توفیقی حاصل نشد.

در ادامه مراتب کشف جسد طی گزارشی برای انجام همکاری در شناسایی هویت جسد مجهول‌الهویه به کلیه پلیس‌های آگاهی‌ استان‌ها اعلام شد که باز هم متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نگردید.

چند روز پس از کشف جسد بود که نیابت قضایی‌ای از شهرستان شیراز به این پلیس واصل شد، مبنی بر آدم‌ربایی شخصی به نام "بیداله" که درابتدا از شاکی تحقیق به عمل آمد و او بیان داشت که برادرم از سوی تعدادی که زنی آن‌ها را هدایت می‌کند، از شیراز ربوده شده و به بندرعباس انتقال داده شده است.

پس از استعلام اسمی سوابق متهمین، مشخص شد این افراد سابقه دار بوده و در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارند، لذا با برنامه‌ریزی دقیق و انجام کارهای اطلاعاتی دو نفر از متهمین دستگیر شدند و به مرجع نیابت اعزام گردیدند اما باز هم توفیقی در دستگیری متهم اصلی خانم "پ." حاصل نشد.

در راستای رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی، چندین مرحله مأمورین آگاهی شیراز و خانواده فرد ربوده شده، برای دستگیری متهم اصلی مراجعه کردند که نتیجه‌ای در بر نداشت.

یک سال از تاریخ کشف جسد مرد نا‌شناس می‌گذشت که شکات پرونده آدم‌ربایی به دفتر اداره مبارزه با جرائم جنایی مراجعه کردند.، مشخصات فرد ربوده شده را از آنان خواسته شد که پس از دادن مشخصات ربوده شده حساسیت در خصوص پرونده بیشتر شد و با مشاهده عکس متوجه شباهت عکس به جسد مجهول‌الهویه شدند که به سرعت عکس متوفی در پرونده به آنان نشان داده شد که با دیدن عکس حالت عجیبی به آنها دست داد و با ناراحتی و گریه هویت جسد را شناسایی و اعلام داشتند این عکس برادرمان است.

از سوی دیگر با توجه به متواری بودن متهم اصلی پرونده و تودیع قرار وثیقه سایر متهمین و آزادی آن‌ها از زندان، دستگیری و احضار مجدد متهمین دشوار گردید.

مشخصات دقیق متهم متواری در سامانه ویژه ثبت شد و طی گزارشی همراه با عکس متهمه به کلیه واحدهای انتظامی، برای شناسایی و دستگیری، ارسال گردید.

در ادامه جست‌وجوی متهمین اطلاع حاصل شد که متهمه به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برد که با هماهنگی به عمل آمده متهمه به پلیس آگاهی منتقل شد و در تحقیقات و بازجویی‌های فنی و پلیسی به قتل متوفی اعتراف کرد و گفت به دنبال معامله مواد مخدر از او طلبکار بودم اما او طلبش را پرداخت نمی‌کرد به همین دلیل درشهر شیراز با او قرار گذاشتم و به همراه داماد و برادرم او را به طرف بندرعباس آوردیم و نقشه قتل وی را عملی کردیم.


 اخبار  حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران