اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای مرگ دردناک «مریم کوچولو»


مریم کوچولو با خوردن داروی اشتباهی به‌خاطر سرماخوردگی به طرز دردناکی جان خود را از دست داد.

روزنامه ایران: مریم کوچولو با خوردن داروی اشتباهی به‌خاطر سرماخوردگی به طرز دردناکی جان خود را از دست داد.

این دختربچه که در تایباد در شرق کشور زندگی می‌کرد از چندی پیش دچار سرماخوردگی شدیدی شد.

زهرا، مادر مریم کوچولو نیز سعی کرد کودکش را با جوشانده‌های گیاهی درمان کند اما حال مریم بدتر شد. زن جوان که در برابر مشکلات زندگی کمرش خم شده بود شب چهارشنبه گذشته به سمت یخچال رفت و شیشه شربت سینه را برداشت. او محتوای شیشه شربت را در قاشق ریخت و به کودکش خوراند. مریم دقایقی بعد بی‌حال شد و به خواب رفت.

زن جوان نیز با یک دنیا اندوه و افسوس از اینکه چرا شوهر معتاد و بی‌مسئولیتش در زندان است و او باید به تنهایی بار سنگین زندگی را بر دوش بگیرد به خواب رفت. او صبح روز بعد با خوشحالی بیدار شد، فکر می‌کرد که حال مریم کوچولو بهتر شده و برای همین شب تا صبح بیدار نشده است اما وقتی به بدن کودک نازنین خود دست زد متوجه شد بدن کودک سرد شده است.

او بچه را برگرداند و هرچه صدایش می‌زد جوابی نمی‌شنید. زن با جیغ و فریاد همسایه‌ها را خبر کرد، کودکش دیگر زنده نبود. با گزارش ماجرا به پلیس، به دستور قاضی صابری تحقیقات در این باره آغاز شد.

سرهنگ محمدرضا روحی فرمانده پلیس تایباد در این خصوص  گفت:‌با گزارش موضوع به پلیس 110، مأموران به محل وقوع این حادثه غم‌انگیز که برق مزار نام دارد و در حاشیه شهر تایباد است، اعزام شدند.

با حضور کارشناسان سازمان پزشکی قانونی، مرگ کودک تأیید شد و جسد وی به سردخانه بیمارستان انتقال یافت. وی خاطر نشان کرد: تحقیقات ابتدایی حاکی از آن است که پدر افیونی مریم کوچولو داروی متادون را در شیشه شربت سینه ریخته و آن را داخل یخچال گذاشته و زن جوان که از این موضوع بی‌اطلاع بوده، دارو را به عنوان شربت سرماخوردگی به کودک خود خورانده است.


ویدیو مرتبط :
مرگ دردناک موتورسوار زیر کامیون..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای مرگ دردناک «عرشیا» کوچولو


کودک آزاری آن هم از نوع دادن مواد مخدر به کودکان از سوی والدین معتاد قربانی دیگری گرفت؛عرشیا نوزاد چهارماهه‌ای که در اثر مصرف مواد مخدر اور دوز کرده بود به دلیل تشدید نارسایی قلبی مادر زادی ‌اش در اثر قرار گرفتن در معرض مواد مخدر، یکشنبه، (۱۵ تیر ماه) در گذشت.

خبرگزاری ایلنا: کودک آزاری آن هم از نوع دادن مواد مخدر به کودکان از سوی والدین معتاد قربانی دیگری گرفت؛عرشیا نوزاد چهارماهه‌ای که در اثر مصرف مواد مخدر اور دوز کرده بود به دلیل تشدید نارسایی قلبی مادر زادی ‌اش در اثر قرار گرفتن در معرض مواد مخدر، یکشنبه، (۱۵ تیر ماه) در گذشت.

عرشیا نوزاد چهار ماهه‌ای که در اثر مصرف مواد مخدر اوردوز کرده بود سر انجام در روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه در اثر مشکلات قلبی در گذشت، این نوزاد که والدینی معتاد داشت چند ماه پیش به دلیل وضعیت وخیم جسمی خود از سوی یکی از اقوامش به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته بود.

مهرداد توحیدی فعال اجتماعی و عضو جمعیت دانشجویی – مردمی امام علی با اعلام این خبر گفت: ما در تاریخ ۱۵ خرداد ۹۳ از حضور عرشیا در بیمارستان با خبر و با توجه به علائمی که داشت متوجه شدیم که وضعیت نامناسب سلامتی وی به دلیل استفاه مواد مخدر است که آزمایشات بیمارستان نیز این مساله را تایید کرد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد محل زندگی عرشیا را در محله «لب خط» پیدا کردیم، محله‌ای که چند ماه قبل نیز کودکی با وضعیت مشابه در آن وجود داشت که از طریق جمعیت امام علی به بیمارستان منتقل شد.

توحیدی گفت: در بازدید‌هایی که از خانه عرشیا داشتیم متوجه شدیم که مادر عرشیا اعتیاد دارد و پدرش نیز خانه را ترک کرده؛ همچنین متاسفانه دو نوزاد دیگر نیز در آن خانه که محل مصرف مداوم مواد مخدر است حضور دارند. عرشیا از بدو تولد  دارای نارسایی قلبی بوده که پزشکان اعتیاد مادر و قرار گرفتن او در فضای آلوده به مواد مخدر را سبب تشدید این بیماری می دانند.

وی ادامه داد: بیمارستان این مورد را به عنوان کودک آزاری مطرح کرده است اما متاسفانه مراجع قانونی این مورد را به عنوان کودک آزاری نپذیرفته اند.

این عضو جمعیت امام علی با اشاره به اینکه افزایش این گونه موارد کودک آزاری نشان دهنده ضرورت تدوین قانونی در این زمینه است گفت: امیدوارم در مراجع قانون گذاری علاوه بر عکس‌هایی که در مورد پوشش برخی افراد نشان می‌دهند عکس عرشیا و کودکانی مانند او  را نیز نشان دهند.

توحیدی افزود: مدت‌ها است که قانونی در جهت حمایت از حقوق کودکان در مجلس وجود دارد که به آن رسیدگی نمی‌شود،همچنین نهاد‌هایی که اکنون برای رسیدگی به این موارد وجود دارند با توجه به امکانات و مشکلات قضایی نمی‌توانند به تمامی موارد رسیدگی کنند.

این فعال اجتماعی اشاره کرد: در بسیاری از کشور‌ها پلیس امنیت کودکان وجود دارد که به نظر می‌آید با گسترش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نا هنجاری هایی مانند کودک آزاری و فروش کودکان لزوم حضور این مرجع انتظامی در کشور ما احساس می‌شود.

گفتنی است که پیش از این گزارشی از وضعیت این نوزاد و خانواده او در این خبر گزاری منتشر شده بود.