اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای كیسه پر از سكه در بوشهر!



اخبار,اخبار سیاسی , مركز ارتباطات

این افراد همان دلواپس‌های ناراحت از این هستند كه رئیس‌جمهور، اعتدال گراست. بنابراین تیم رسانه‌ای اش هم نه چپ است و نه راست بله اعتدالی است.

جوان است و پر انرژی. جوان است و می‌خواهد خدمت كند و برایش افتخار است در دولتی جای دارد كه نه به سمت اصولگرایان و نه به سمت اصلاح‌طلبان گرایش دارد. طاهره قیومی، رئیس مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس‌جمهوری است و می‌گوید با تلاش خود به این جایگاه رسیده است.

 

او از سن پایین كار در رسانه‌ها را آغاز كرد و در صداوسیما می‌توان رزومه‌ای از او خواند. روابط عمومی بخش مناطق آزاد كیش هم در پرونده اش است. او می‌گوید كه ویرانه از دولت قبل تحویل گرفته است و تلاش كرده تا بخشی كه اداره‌اش را برعهده دارد به بهترین نحو، اصلاح و اداره شود. مدتی شایعه شد كه از اقوام رئیس‌جمهور یا یكی از دولتمردان است اما او این موضوع را تكذیب می‌كند و به بیان روایتی از نحوه آشنایی با دكتر حسن روحانی می‌پردازد.

متن گفت‌وگوی طاهره قیومی با «آرمان» را در ادامه می‌خوانید:
 
  كارنامه كاری شما را بخواهیم مرور كنیم، در ابتدا مجری برنامه صداو سیما بودید. چرا صداوسیما را انتخاب كردید؟
من صرفا مجری نبودم و كارم را با خبرنگاری شروع كردم. 15 ساله بودم كه كار رادیو را به عنوان گزارشگر برنامه آغاز كردم و در 18 سالگی، به‌طور مشخص روی آنتن برای اجرای برنامه زنده خبری به عنوان گوینده خبر رفتم و در كنار آن هم خبرنگاری و نویسندگی می‌كردم.

  آخرین سمتی كه در صداوسیما داشتید چه بود؟
 دبیر و سردبیر خبر استان تهران آخرین مسئولیت من در اداره پخش كل اخبار سیما بود.

  در آن مدتی كه در صداو سیما فعالیت می‌كردید در كدام سمت‌ها مسئولیت داشتید؟
تهیه‌كننده روی خط تهران، مدیر تولید بیداری اسلامی، سردبیر لبیك، موسم حج و... بودم.

  پس كار اجرایی انجام نمی‌دادید؟
 كار اجرایی خیلی محدود بود.

  خودتان خواستید؟
 پیشنهاد شد و من هم كار اجرا را انجام دادم اما نه به صرف اینكه حكم كاری من این باشد چون مسئولیت و حكم من سردبیری خبر بوده است.

  شما قبلا در منطقه كیش مسئول روابط عمومی بودید. درست است؟
بله. مدیركل روابط عمومی بین‌الملل بودم. من همزمان با كار دولت به منطقه آزاد كیش دعوت شدم و به عنوان مدیركل روابط عمومی منصوب شدم. بهار سال 92 رئیس‌جمهور ‌میهمان ما در كیش بودند و در آن سفر به من پیشنهاد شد كه اگر علاقه‌مند هستم می‌توانند در دفتر رئیس‌جمهور همكاری داشته باشم من هم خیلی علاقه‌مند بودم، وقتی دعوت شدم به ریاست‌جمهوری آمدم.

  برخی شایعات در این راستاست كه شما نسبت فامیلی نزدیكی با آقای رئیس‌جمهور دارید صحت دارد؟
من هیچ نسبت فامیلی با آقای رئیس‌جمهور ندارم.

  پس چطوری این همه پله ترقی را طی كردید؟
من هیچ نسبت فامیلی نه با شخص رئیس‌جمهور بلكه با هیچ یك از دولتمردان ندارم. با صدای بلند و با افتخار می‌گویم من طاهره قیومی متولد بهار 1361، فوق لیسانس روابط بین‌الملل دارم. تلاش كردم، درس خواندم، كار كردم و تمام پله‌ها را با اتكا به خدا و تلاش خودم بالا آمدم. هر جا كار كردم سعی كردم بهترین نوع كارم را ارائه بدهم و برای همین كارم دیده شد. در سن خیلی كم در صداوسیما مسئولیت گرفتم و در سن بسیار پایین برنامه زنده را در رادیو شروع كردم. تنها كار و تلاش من دیده شد و بر همین اساس به نهاد ریاست‌جمهوری دعوت شدم.

  اصلا چه شد در سن پایین وارد رادیو شدید؟
در مدرسه یك برنامه برای اولیاء اجرا كردم كه یكی از اولیا تهیه‌كننده رادیو بود. من آن زمان سوم راهنمایی بودم ایشان اجرای من را در مدرسه دید و به واسطه دخترشان كه همكلاسی من بود دعوت شدم به رادیو و تست دادم.

  پس استارت موفقیت‌هایتان از آنجا بود؟
بله، استارت از آنجا بود. هیج كس سفارشم را در هیچ كاری نكرد. فقط و فقط لطف خدا بود و به جز لطف خدا هیچ چیز دیگری در كار نبود. به خودم می‌بالم، دست پدرم و مادرم را می‌بوسم كه همیشه حمایتم كردند. با وجود اینكه خیلی زود ازدواج كردم و در حال حاضر هم دختر 10 ساله دارم. تحصیلات عالیه داشتم و در شغلم پیشرفت كردم. یك قدری جوان‌های ما باور داشته باشند كه خدای بزرگی هست كه فقط باید به او اعتماد كنند و تا امروز نشده كه چیزی را از ته دل از او بخواهم و او به من ندهد چون به آن باور دارم.

  روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری نسبت به دولت خیلی وسیع‌تر شده است و افراد متعددی از جمله دكتر آشنا، آقای صادق، اسماعیلی و واعظی‌زاده فعالیت دارند. چرا این میزان ازدحام وجود دارد؟
آقای آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور هستند.

  یعنی ایشان ارتباطی به روابط عمومی ندارد؟
خیر؛ اما من از نظراتشان استفاده می‌كنم. چون مشاور فرهنگی آقای روحانی هستند. یك بخشی از كار روابط عمومی فرهنگی است. ما در این بخش كار تبلیغاتی، فرهنگی و تلویزیونی داریم. آقای صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور هستند به تبع ایشان باید به من خط مشی بدهد ایشان هم به من كمك می‌كند. آقای اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور است. لذا رئیس بنده ایشان هستند.

 

آقای اسماعیلی به عنوان ارتباطات خط مشی سیاست‌گذاری‌ها در شورای اطلاع‌رسانی كه همین اعضا كه شما فرمودید در آن عضو هستند به اتفاق آقای نهاوندیان چیده می‌شود به من مجری چون روابط عمومی كار اجراست ابلاغ می‌شود و من عملا كار را انجام می‌دهم. اینكه كسی فكر می‌كند تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور چند گانه است چون علم ندارد چون كسی تا الان توضیح نداده است آقای صادق به عنوان یك مشاور رسانه به شخص رئیس‌جمهور مشاوره می‌دهند همینطور به ما‌ها كه تیم اجرایی هستیم. آقای آشنا در حوزه فرهنگ و آقای اسماعیلی معاون ارتباطات است كه رئیس بنده هستند.

  شنیده‌ها حاكی از آن است كه شما در سفر بوشهر كیف پر از سكه بردید. ماجرا از چه قرار است؟
من كه در جریان نبودم و اطلاع ندارم در كیف چه كسی سكه پیدا شده است و ماجرا از چه قرار بود. ماجرا را صددرصد تكذیب می‌كنم و اصلا اینطور نبوده است. در سفر بوشهر یك خانم جوان با استعدادی كه خیلی خاطرات جوانی من را زنده كرد به‌نام خانم عبدا...ی با اشتیاق و با ذوق خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما نگران دلواپس‌ها نباشید ما جوانها پشت شما هستیم و با افتخار كار می‌كنیم و از رئیس‌جمهور تشكر كرد.

 

این خانم كه 23-24 ساله بود عضو تیم فوتسال استان هم بود و بالاترین رای شورای شهر را آورده بود و به عنوان نماینده شورای شهر آمد و حرف زد. ایشان كه از سن پایین آمد، سر و صدای فوق‌العاده‌ای شد. سخنرانی ایشان همه را به وجد آورد خیلی هیجانی بود. ایشان از سن كه پایین آمد، او را نزد رئیس‌جمهور بردم تا آقای روحانی به ایشان تفقدی كند. ایشان هم علاقه‌مند بود رئیس‌جمهور را از نزدیك ببیند آقای رئیس‌جمهور ایشان را دید و تشكر كرد. این رفتار من باعث شد كه دلواپس‌ها غصه بخورند، ناراحت بشوند و دلواپس‌تر شدند لذا گفتند قیومی با سكه پر پول رفت محضر رئیس‌جمهور و سكه‌ها را تحویل داد و آمد وا... ما نه سكه دادیم و نه سكه داریم.

  این اتفاق فقط در سفر بوشهر افتاد؟
فقط در سفر بوشهر افتاد.

  ظاهرا در سفر قم قهری صورت گرفت؟
به هیچ عنوان قهری در كار نبود. ما با هم خوب هستیم و آنقدر كار داریم كه برایشان سوال شده كه چرا اینها آنقدر خوب دارند كار می‌كنند. یك روز می‌گویند تیم منسجم نیست، یك روز می‌گویند آقای آشنا چه می‌گوید، یك روز می‌گویند آقای صادق چه می‌گوید، یك روز آقای اسماعیلی چه می‌گوید، همه داریم با هم كار می‌كنیم. این افراد همان دلواپس‌های ناراحت از این هستند كه رئیس‌جمهور، اعتدال گراست. بنابراین تیم رسانه‌ای اش هم نه چپ است و نه راست بله اعتدالی است. هر واكنشی موجب ناراحتی هم اصولگراها و هم اصلاح‌طلب‌ها می‌شود. ما روی خط اعتدال هستیم به هیچ عنوان از هیچ كسی خط نمی‌گیریم به جز رئیس‌جمهورمان.

  شكایت‌تان به خبرگزاری مهر به كجا رسید؟
آخرین خبری كه دارم با قرار وثیقه آزاد هستند.

  چند شكایت شد؟
سه شكایت شد. من به تنهایی نبودم. با آقای پیوندی و آقای نهاوندیان یعنی سه نفر بودیم كه شكایت كردیم و چون شخصیت مقام كشوری بودیم هم شایعه هم خبر كذب و هم تهمت بود. لذا مدیر مسئول محكوم شد. منتها اینكه الان چه حكمی برایش صادر شد را پیگیری نكردم به دلیل اینكه معاونت حقوقی پیگیری می‌كند.

  خیلی از وزرا بر این ادعا بودند كه یك ویرانه را تحویل گرفتند. آیا این جمله درباره روابط عمومی هم صدق پیدامی كند؟
من هم یك ویرانه تحویل گرفتم. اینجا كار اصولی و حرفه‌ای صورت نگرفته بود. كارها خیلی سنتی بود. من از خرداد 92 كه به این مسئولیت منصوب شدم اداره رصد و مانیتورینگ را راه انداختم، شبكه‌های داخلی و خارجی تلویزیونی، شبكه‌های داخلی و خارجی، رادیویی را راه‌اندازی كردم. اداره رصد سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و اداره ارتباطات را راه‌اندازی كردم. اینجا اداره‌ای بود كه خیلی منظم و تخصصی كار نمی‌كرد ولی در حال حاضر خیلی تخصصی كار می‌كنند. سایت اخبار ما با رویكرد جدید و با سبك خبرنویسی نوین كارش را شروع كرد و با سرعت عمل بسیار بالا تقریبا اخبار رئیس‌جمهور به لحظه روی سایت می‌رود و خیلی خوب كارها پیش رفته است برخلاف آنچه  گذشته بود. اینجا هم یك ویرانه بود و كار تبلیغاتی و عملیاتی نمی‌شد بلكه كارها خیلی روتین و سطحی بود. الحمدا... كارها خیلی خوب دارد پیش می‌رود.

  سال 93 را چطور دیدید؟
سال 93 بزرگ‌ترین آرزوی طاهره قیومی محقق شد؛ پاركاب دولت اعتدال پشت سر رئیس‌جمهور بایستد و كار كند.

  و سال94 چطور؟
آرزو می‌كنم با همین توان و با همین انرژی بتوانم در پشت سر رئیس‌جمهور خدمت كنم.

اخبار سیاسی - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
آشنایی با كیسه بوكس آبی و مقایسه با كیسه معمولی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات ماجرای نوزادی که در غسالخانه بوشهر زنده شد



جزئیات ماجرای نوزادی که در غسالخانه بوشهر زنده شد

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش خبرگزاری مهر گزارشی را با عنوان "جان گرفتن نوزاد در غسالخانه بوشهر" منتشر کرد که در این گزارش پدری برای تدفین نوزاد یک‌روزه خود به آرامستان بوشهر مراجعه کرده بود ولی کارکنان غسالخانه این آرامستان متوجه شده بودند که این نوزاد دارای علایم حیاتی است.

بر اساس این گزارش، این فرد پس از اطلاع از این موضوع نوزاد خود را برای درمان به بیمارستان برده بود ولی پس از تماس‌های مسئولان آرامستان بوشهر اظهار داشته بود که نوزاد را شخصا دفن کرده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در جمع خبرنگاران به تشریح این موضوع پرداخت و بیان داشت: این خانواده هنگامی که پس از آزمایشات سونوگرافی متوجه می‌شوند که نوزاد آنها دچار معلولیت است، با گرفتن مجوز قانونی اقدام به سقط این نوزاد می‌کنند.

سردار حیدر عباس‌زاده اضافه کرد: این خانواده نیز پس از سقط فرزند خود که با مجوز پزشک صورت گرفته بود، قصد داشتند وی را به صورت قانونی دفن کنند که پس از مراجعه به آرامستان کارکنان آرامستان متوجه علایم حیاتی در این نوزاد می‌شوند.

وی در ادامه تشریح این موضوع، بیان داشت: پدر این نوزاد پس از اینکه متوجه زنده بودن فرزند خود می‌شود بار دیگر به بیمارستان مراجعه کرده ولی این نوزاد پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر کار این پدر را قانونی و دارای مجوز عنوان کرد و ادامه داد: این پدر پس از اینکه با این برخورد کارکنان آرامستان بوشهر روبرو می‌شود و با توجه به فوت نوزاد خود، این نوزاد را در روستای دهداران که محل زندگی آنها بوده، دفن کرده است./مهر