اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای قول ناطق نوری درباره حمایت از عارف



ماجرای قول ناطق نوری درباره حمایت از عارف

ماجرای قول ناطق نوری درباره حمایت از عارف

سخنگوی کمیته 7 نفره اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌گوید روحانی در فهرست نامزدهای اصلاح‌طلبان قرار نداشت و بعدها مورد حمایت این طیف قرار گرفت.

محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با «آسمان» به شرح فعالیت‌های اصلاح‌طلبان از تشکیل تیم 30 نفره و 55 نفره مشاوران خاتمی در آبان سال گذشته پرداخت و درباره برآیند نهایی نظر این تیم اظهار کرد: در آخرین جلسه قبل از ثبت‌نام تقریبا از اینکه آقای خاتمی یا هاشمی وارد صحنه شوند ناامید شدیم.

 

به همین خاطر یک پیشنهادی شد که از 4 کاندیدای بالقوه که نهایتا می‌توانند نامزد اصلاح‌طلبان باشند بخواهیم تا ثبت‌نام کنند و نهایتا یکی از آنها را انتخاب کنیم. آقای روحانی در آن مرحله نبود. آقای مهرعلیزاده بود و آقای جهانگیری، محمد شریعتمداری، آقای عارف هم که عنوان کرده بود ثبت‌نام خواهد کرد.

 

وی درباره اینکه چرا با روحانی صحبت نشد، گفت: جمعی از اصلاح‌طلبان اعتقاد داشتند که اگر ما فردی را که مواضع روشن‌تری در رابطه با گفتمان اصلاح‌طلبی داشته باشد انتخاب کنیم، بهتر است. لذا در آن مرحله توافقی درباره ایشان وجود نداشت.

 

وی درباره همراهی ناطق نوری با اصلاح‌طلبان می‌گوید: روشن بود که گرایش آقای ناطق نوری بین دو کاندیدا (عارف و روحانی) بیشتر به سمت آقای روحانی است اما در جلسه‌ای که داشتیم قول دادند اگر شما بتوانید این ائتلاف را تحقق ببخشید من از آن فرد ائتلافی حمایت می‌کنم ولو آقای عارف باشد.

نجفی همچنین درباره آخرین نظرسنجی اصلاح‌طلبان تصریح می‌کند که در آن نظرسنجی روحانی 12/8 درصد و عارف 8 درصد رای داشته است./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
صحبت های شنیدنی ناطق نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین گمانه از کابینه روحانی/ ناطق نوری مشاور ارشد، عارف معاون تحقیقات...



 کابینه روحانی

آخرین گمانه از کابینه روحانی/ ناطق نوری مشاور ارشد، عارف معاون تحقیقات، نوبخت معاون پارلمانی، مسجدجامعی یا زم ارشاد، واعظی امورخارجه و ذوالفقار نسب ورزش

همه می‌خواهند بدانند که کابینه یازدهم متشکل از چه وزرایی است و چهره‌های شاخص این کابینه چه افرادی از کدام طیف و جناح سیاسی‌ای هستند.

رزونامه اعتماد در گزارشی نوشت؛

«حسن روحانی چه کسانی را برای چه وزارتخانه‌هایی در نظر گرفته است؟»این پرسشی است که این روزها نه تنها رسانه‌های خبری که سیاسیون نیز به دنبال کسب خبر و پاسخی برای آن هستند. همه می‌خواهند بدانند که کابینه یازدهم متشکل از چه وزرایی است و چهره‌های شاخص این کابینه چه افرادی از کدام طیف و جناح سیاسی‌ای هستند.

بر همین اساس بازار گمانه‌زنی‌ها درباره اعضای دولت آینده، داغ داغ است. در همین راستا روز گذشته یک منبع آگاه و نزدیک به رییس‌جمهور منتخب نتیجه آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه یازدهم را در اختیار روزنامه اعتماد قرار داد.

براساس این گزارش

علی اکبر ناطق نوری مشاور ارشد

اکبر ترکان مشاور عالی

محمد شریعتمدار مسئول دفتر

محمدرضا عارف معاون تحقیقات ریاست جمهوری

عباس آخوندی یا محمدعلی نجفی سازمان برنامه و بودجه

محمدباقر نوبخت معاون پارلمانی

معصومه ابتکار محیط زیست

مجید انصاری یا موسوی لاری یا عباسی فرد معاونت حقوقی

محمدعلی زم یا احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ

بیژن ذوالفقار نسب وزیر ورزش

محمدرصا نعمت زاده وزیر صنعت،

اسحاق جهانگیری وزیر کشور

سردار وحیدی یا حسین علایی وزارت دفاع

ایرج فاضل بهداشت و درمان

بیژن زنگنه وزیر نفت

علی یونسی وزیر اطلاعات

سیدصفدر حسینی اقتصاد

محمود واعظی امور خارجه

محمود حجتی یا عیسی کلانتری وزیر کشاورزی

مرتضی بانک یا ستاری فر وزارت کار

بی طرف وزیر نیرو

توفیقی وزیر علوم

محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش

نامه