اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای فغانی و مجیدی این بار در داربی!


یک کارشناس داوری گفت: ماجرای فغانی و مجیدی دعوای شخصی نیست، بلکه برخورد طبیعی داور و بازیکن است.

خبرگزاری فارس: یک کارشناس داوری گفت: ماجرای فغانی و مجیدی دعوای شخصی نیست، بلکه برخورد طبیعی داور و بازیکن است.

هوشنگ نصیرزاده در مورد انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور دربی 77 گفت: در حال حاضر فغانی معتبرترین داور ایران است که حتی کاندیداتوری قضاوت در جام جهانی را نیز یدک می‌کشد. او که پله‌های ترقی را به سرعت طی کرده در خانواده‌ای کاملا ورزشی و داوری به دنیا آمده و بزرگ شده است. پدر و برادرش داوران ملی بوده‌اند و همسرش هم از خانواده داوری است.

وی ادامه داد: سخندان و کامرانی‌فر در زمره بهترین داوران آسیا هستند که توسط ناظرین فیفا برای حضور در جام جهانی برزیل تحت نظر قرار گرفته‌اند اگرچه کامرانی‌فر به دلیل جراحی معده هم‌اکنون بستری است، اما جای او را رسول فروغی گرفته است. که در یک سال گذشته کمترین اشتباه را در پرچم زدن داشته است. باید گفت در روی کاغذ چیدمان دربی داوری بسیار مطلوب و شایسته است.

نصیرزاده تصریح کرد: مسابقه استقلال و پرسپولیس بیشتر احساسی است تا فنی و فغانی باید دقت بیشتری به خرج دهد تا به اهداف خود و کمیته داوران برسد شیوه داوری در دربی این است که کمتر آوانتاژ داده شود و داور بیشتر سوت بزند تا افسار مسابقه رها نشود. فغانی باید در محوطه جریمه آن چه را می‌بیند، سوت بزند نه آنچه که حدس می‌زند.

این کارشناس داوری با اشاره به اشکال فغانی در یک سال گذشته، گفت: یکی از اشکالاتی که داشت این بود که رو در روی بازیکنان قرار می‌گرفت و جر و بحث کلامی می‌کرد، اما او در یک سال گذشته این جروبحث‌ها را با کارت زرد معاوضه کرده است، هر 3 داور دربی از تجربه قضاوت در دیدارهای پرتماشاگر برخوردارند، حتی انتخاب جهانبازی از داوران باتجربه به عنوان داور چهارم کمربند مسابقه را محکم می‌‌کند.

نصیرزاده در مورد اختلاف دیرینه فرهاد مجیدی و علیرضا فغانی گفت:‌در بحث‌های فغانی و مجیدی همه تقصیرها را متوجه فغانی می‌کنند درحالی که دعوای فغانی و مجیدی دعوای زمین خوردن واقعی و غیرواقعی است نه یک دعوای شخصی زیرا برخی تصور می‌کنند این جدل یک دعوای شخصی است تا برخورد طبیعی داور و بازیکن اگرچه در این برخوردها بیشتر مواقع فرهاد مجیدی حق داشته است اما این ماجرا بیشتر بزرگنمایی شده است.


ویدیو مرتبط :
جلالی به فغانی چه گفت؟تیزر مستند علیرضا فغانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جواب تند مجیدی به قلعه نویی/ ماجرای مرغوبکار مشخص شد/آقای قلعه نویی بترس از روزی که فرهاد حقایق را بگوید



اخبار,اخبار ورزشی ,امیر قلعه نویی

 

اخبار ورزشی - جواب تند مجیدی به قلعه نویی/ ماجرای مرغوبکار مشخص شد/آقای قلعه نویی بترس از روزی که فرهاد حقایق را بگوید

برادر فرهاد مجیدی جواب صحبت های قلعه نویی را داد.

پس از اظهار نظر امیر قلعه نویی درباره فرهاد مجیدی و تهدید او بااعلام این مساله که «مجیدی عزیز،ماجرای مرغوبكار را بگویم»فرزاد مجیدی برادر فرهاد مجیدی نسبت به این اظهار نظرها واكنش ها نشان داد.

فرزاد در این مورد گفت:«موضوع مرغوبكار چیزی نبوده كه بخواهد به این اندازه مطرح شود.من آن شب با فرهاد بودم.سال 76 بود و آقای حجازی سرمربی استقلال.امیر قلعه نویی آن زمان كمك حجازی بود.فرهاد به تمرین نیامده بود و حجازی می خواست او را تنبیه كند.قلعه نویی هم واسطه شد تا این اتفاق نیفتد.»

مجیدی این را گفت و ادامه داد:«نمی دانم چه شده آقایانی كه یك مدت منتقد بگویم بگویم بودند حالا خودشان می گویند"بگم،بگم".»

مجیدی در پایان گفت:«این ها موضوع بزرگی نیست که بخواهند مطرحش کنند.اما قلعه نویی باید بترسد از روزی که فرهاد همه حقایق را بگوید.وقتی او همه حقایق را بگوید آن وقت خیلی از چیزها روشن می شود و سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.»
اخبار ورزشی - جام نیوز